Málokto si už spomenie, že ide o unikátnu kultúrno-historickú pamiatku z roku 1846, keď začala slúžiť ako stanica prvej konskej železnice. Je poslednou zachovanou stavbou svojho druhu v stredoeurópskom priestore.
Akciová spoločnosť Hydrostav sa však medzičasom dostala do konkurzu. O jej majetku rozhodne súdny verdikt, vychádzajúci z odporúčaní správcu konkurznej podstaty a požiadaviek nemalého počtu veriteľov. Čo bude s "koňkou", nevedno. Znalecký posudok odhadol jej cenu na 12 miliónov korún. Za túto sumu by ju odkúpila bratislavská mestská časť Nové Mesto. Napokon priečelie budovy konskej železnice sa nachádza v erbe mestskej časti. Podľa jej prednostu Ľudovíta Kollárika má však posudok len orientačný charakter. Budova pôjde s najväčšou pravdepodobnosťou do dražby, v ktorej cena prevýši čiastku 24 miliónov korún. A to sú peniaze, ktoré si Nové Mesto nemôže dovoliť zaplatiť. "Rozhodnutie komu a za koľko, by mohlo padnúť už v polovici marca, kedy sa uskutoční zasadnutie rady veriteľov," uviedol pre TASR asistent správcu konkurznej podstaty Boris Kotleba.
Železnice SR záujem o prvú konskú železnicu nemajú. Napokon, veď to boli práve Železnice, ktoré ju pred časom predali. Keďže ide o zákonom chránenú kultúrnu pamiatku, mohol uplatniť predkupné právo štát reprezentovaný ministerstvom kultúry. Ani ono však nemá záujem. A tak predstava koňky ako národopisného múzea zachytávajúceho históriu železníc na území dnešného Slovenska, vari aj s prípadnou útulnou kaviarničkou pre návštevníkov, je viac-menej utópiou.
Aktivizujú sa však niektoré solventné podnikateľské kruhy. Krížna ulica je v Bratislave známa ponukou tzv. bieleho mäsa, a tak nečudo, že sa medzi Bratislavčanmi povráva, že osud koňky spečatí biliardový klub so salónom poskytujúcim erotické služby. Hoci to nie je kultúrne pôsobivá predstava, predsa len to bude lepší osud, než aký jej chystali mocní z prednovembrového režimu. Tí ju chceli zrúcať preto, lebo prekážala vodičom na križovatke vo výhľade.