predloží námestník primátora pre dopravu Karol Kolada. V súčasnosti sa uvažuje o nákupe 91 nových trolejbusov, čo by si v najbližších rokoch vyžiadalo investíciu vo výške 1,3 miliardy korún. Nákup nových 193 autobusov, modernizácia a opravy ďalších 131 autobusov by podnik stáli viac ako dve miliardy a modernizácia 95 električiek by si vyžiadala 1,2 miliardy korún.
Jedným z vážnych problémov bratislavskej MHD je veľmi zlý stav koľajových tratí. Najhorší technický stav električkových tratí je v súčasnosti na úsekoch Mostová – Jesenského, Štúrova ulica, Radlinského ulica v časti medzi Floriánskym a Kollárovým námestím, tunel, Kapucínska ulica, Gaštanový hájik – Nový záhon, Vazovova a Miletičova ulica. Predpokladané finančné prostriedky na opravy a rekonštrukcie tratí predstavujú 400 až 800 miliónov korún, ktoré je potrebné investovať v čo najkratšom období. Bez tejto investície nie je možná kvalitná prevádzka. Ďalšie prostriedky je nutné každoročne vložiť do opráv koľajových konštrukcií. Ak sa na to nenájdu financie, ich technický stav sa bude z roka na rok zhoršovať. Potrebná je tiež rekonštrukcia trakčného vedenia vo vozovniach trolejbusov, bez ktorej nebude možné prevádzkovať trolejbusovú dopravu. Náklady na rekonštrukciu trakčného vedenia pre trolejbusy vo vozovni Jurajov dvor, ktoré slúži viac ako 40 rokov, sú asi 40 miliónov korún.
Projektové financovanie rozvoja MHD na roky 2003 – 2007 si celkovo vyžaduje takmer osem miliárd korún. Pri rovnomernom rozložení týchto financií na obdobie piatich rokov je potrebné každoročne investovať viac ako jeden a pol miliardy. Pritom v minulom roku si mesto mohlo dovoliť do MHD investovať približne 488 miliónov korún. (sita)