SME
Pondelok, 25. september, 2023 | Meniny má Vladislav

Vozidlá mestskej hromadnej dopravy sú staré

V tomto roku presiahne výrobcom stanovenú životnosť 276 autobusov, 104 trolejbusov a 46 električiek dopravného podniku. Uvádza sa to v návrhu koncepcie rozvoja dopravného podniku pre roky 2003 až 2007, ktorý na štvrtkové rokovanie mestského zastupiteľstva

predloží námestník primátora pre dopravu Karol Kolada. V súčasnosti sa uvažuje o nákupe 91 nových trolejbusov, čo by si v najbližších rokoch vyžiadalo investíciu vo výške 1,3 miliardy korún. Nákup nových 193 autobusov, modernizácia a opravy ďalších 131 autobusov by podnik stáli viac ako dve miliardy a modernizácia 95 električiek by si vyžiadala 1,2 miliardy korún.

Jedným z vážnych problémov bratislavskej MHD je veľmi zlý stav koľajových tratí. Najhorší technický stav električkových tratí je v súčasnosti na úsekoch Mostová – Jesenského, Štúrova ulica, Radlinského ulica v časti medzi Floriánskym a Kollárovým námestím, tunel, Kapucínska ulica, Gaštanový hájik – Nový záhon, Vazovova a Miletičova ulica. Predpokladané finančné prostriedky na opravy a rekonštrukcie tratí predstavujú 400 až 800 miliónov korún, ktoré je potrebné investovať v čo najkratšom období. Bez tejto investície nie je možná kvalitná prevádzka. Ďalšie prostriedky je nutné každoročne vložiť do opráv koľajových konštrukcií. Ak sa na to nenájdu financie, ich technický stav sa bude z roka na rok zhoršovať. Potrebná je tiež rekonštrukcia trakčného vedenia vo vozovniach trolejbusov, bez ktorej nebude možné prevádzkovať trolejbusovú dopravu. Náklady na rekonštrukciu trakčného vedenia pre trolejbusy vo vozovni Jurajov dvor, ktoré slúži viac ako 40 rokov, sú asi 40 miliónov korún.

SkryťVypnúť reklamu

Projektové financovanie rozvoja MHD na roky 2003 – 2007 si celkovo vyžaduje takmer osem miliárd korún. Pri rovnomernom rozložení týchto financií na obdobie piatich rokov je potrebné každoročne investovať viac ako jeden a pol miliardy. Pritom v minulom roku si mesto mohlo dovoliť do MHD investovať približne 488 miliónov korún. (sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme
  2. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  3. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  4. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka
  5. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát
  6. Rivalita až na dreň. Pozrite si najväčšie súboje v F1
  7. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom
  8. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  1. Via Pribina spúšťa súťaž INOVÁTOR1
  2. Príprava do školy nemusí byť nuda, HOME ju premení na zábavu
  3. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  4. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát
  5. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka
  6. Richard Sulík: Volvo je pre Slovensko absolútna zmena hry
  7. Hladinka smeruje do Košíc!
  8. Rivalita až na dreň. Pozrite si najväčšie súboje v F1
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 14 930
  2. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 6 807
  3. Hladinka smeruje do Košíc! 6 676
  4. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 044
  5. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 974
  6. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 044
  7. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 2 168
  8. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu 1 995
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  2. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  3. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  4. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  6. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  7. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  8. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 64 237
  2. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 35 068
  3. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 29 769
  4. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 29 723
  5. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 24 775
  6. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 11 221
  7. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 9 759
  8. Ladislav Matejka: Ako Slovensko vyhralo Volvo (skutočný príbeh) 7 410
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
SkryťZatvoriť reklamu