SME

Vozidlá mestskej hromadnej dopravy sú staré

V tomto roku presiahne výrobcom stanovenú životnosť 276 autobusov, 104 trolejbusov a 46 električiek dopravného podniku. Uvádza sa to v návrhu koncepcie rozvoja dopravného podniku pre roky 2003 až 2007, ktorý na štvrtkové rokovanie mestského zastupiteľstva

predloží námestník primátora pre dopravu Karol Kolada. V súčasnosti sa uvažuje o nákupe 91 nových trolejbusov, čo by si v najbližších rokoch vyžiadalo investíciu vo výške 1,3 miliardy korún. Nákup nových 193 autobusov, modernizácia a opravy ďalších 131 autobusov by podnik stáli viac ako dve miliardy a modernizácia 95 električiek by si vyžiadala 1,2 miliardy korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedným z vážnych problémov bratislavskej MHD je veľmi zlý stav koľajových tratí. Najhorší technický stav električkových tratí je v súčasnosti na úsekoch Mostová – Jesenského, Štúrova ulica, Radlinského ulica v časti medzi Floriánskym a Kollárovým námestím, tunel, Kapucínska ulica, Gaštanový hájik – Nový záhon, Vazovova a Miletičova ulica. Predpokladané finančné prostriedky na opravy a rekonštrukcie tratí predstavujú 400 až 800 miliónov korún, ktoré je potrebné investovať v čo najkratšom období. Bez tejto investície nie je možná kvalitná prevádzka. Ďalšie prostriedky je nutné každoročne vložiť do opráv koľajových konštrukcií. Ak sa na to nenájdu financie, ich technický stav sa bude z roka na rok zhoršovať. Potrebná je tiež rekonštrukcia trakčného vedenia vo vozovniach trolejbusov, bez ktorej nebude možné prevádzkovať trolejbusovú dopravu. Náklady na rekonštrukciu trakčného vedenia pre trolejbusy vo vozovni Jurajov dvor, ktoré slúži viac ako 40 rokov, sú asi 40 miliónov korún.

SkryťVypnúť reklamu

Projektové financovanie rozvoja MHD na roky 2003 – 2007 si celkovo vyžaduje takmer osem miliárd korún. Pri rovnomernom rozložení týchto financií na obdobie piatich rokov je potrebné každoročne investovať viac ako jeden a pol miliardy. Pritom v minulom roku si mesto mohlo dovoliť do MHD investovať približne 488 miliónov korún. (sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 219
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 233
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 050
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 076
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 773
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 182
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 604
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu