SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Vozidlá mestskej hromadnej dopravy sú staré

V tomto roku presiahne výrobcom stanovenú životnosť 276 autobusov, 104 trolejbusov a 46 električiek dopravného podniku. Uvádza sa to v návrhu koncepcie rozvoja dopravného podniku pre roky 2003 až 2007, ktorý na štvrtkové rokovanie mestského zastupiteľstva

predloží námestník primátora pre dopravu Karol Kolada. V súčasnosti sa uvažuje o nákupe 91 nových trolejbusov, čo by si v najbližších rokoch vyžiadalo investíciu vo výške 1,3 miliardy korún. Nákup nových 193 autobusov, modernizácia a opravy ďalších 131 autobusov by podnik stáli viac ako dve miliardy a modernizácia 95 električiek by si vyžiadala 1,2 miliardy korún.

Jedným z vážnych problémov bratislavskej MHD je veľmi zlý stav koľajových tratí. Najhorší technický stav električkových tratí je v súčasnosti na úsekoch Mostová – Jesenského, Štúrova ulica, Radlinského ulica v časti medzi Floriánskym a Kollárovým námestím, tunel, Kapucínska ulica, Gaštanový hájik – Nový záhon, Vazovova a Miletičova ulica. Predpokladané finančné prostriedky na opravy a rekonštrukcie tratí predstavujú 400 až 800 miliónov korún, ktoré je potrebné investovať v čo najkratšom období. Bez tejto investície nie je možná kvalitná prevádzka. Ďalšie prostriedky je nutné každoročne vložiť do opráv koľajových konštrukcií. Ak sa na to nenájdu financie, ich technický stav sa bude z roka na rok zhoršovať. Potrebná je tiež rekonštrukcia trakčného vedenia vo vozovniach trolejbusov, bez ktorej nebude možné prevádzkovať trolejbusovú dopravu. Náklady na rekonštrukciu trakčného vedenia pre trolejbusy vo vozovni Jurajov dvor, ktoré slúži viac ako 40 rokov, sú asi 40 miliónov korún.

SkryťVypnúť reklamu

Projektové financovanie rozvoja MHD na roky 2003 – 2007 si celkovo vyžaduje takmer osem miliárd korún. Pri rovnomernom rozložení týchto financií na obdobie piatich rokov je potrebné každoročne investovať viac ako jeden a pol miliardy. Pritom v minulom roku si mesto mohlo dovoliť do MHD investovať približne 488 miliónov korún. (sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  5. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  6. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  7. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  3. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  4. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  7. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  8. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 217
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 363
  3. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 6 660
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 4 728
  5. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 4 418
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 959
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 763
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 157
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 236
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 6 320
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 5 341
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 045
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 987
  6. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 2 251
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 2 184
  8. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 2 052
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu