„Vieme, ako dominantne na deti vplýva reklama. Chceme jej konkurovať hrou a zábavou,“ povedal Marian Brezovský zo spoločnosti, ktorá vyrába obaly na mliečne výrobky na vyhodnotení súťaže Veľká mliečna misia. Misia bola piatym ročníkom akcie na podporu a propagáciu pitia mlieka u detí. Tie zbierali kódy zo škatúľ od mlieka – či už klasického, alebo ochuteného. Na školách je v prvom rade záujem o kakao.
Za nazbierané kódy dostali deti každý týždeň časť knihy – príbehu. Mlieko v ňom bolo hlavnou postavou. Akcia nadväzovala na predchádzajúce súťaže v stavaní mliekostrojov a mliekosaurov z obalov od mlieka. Mlieko v príbehu deti tentokrát zachraňovali pred zlými mliekoristníkmi a kreslili časť príbehu, ktorá sa im najviac páčila.
„Bohužiaľ, naše deti pijú málo mlieka. Vytláčajú ho najmä komerčne propagované sladené sýtené nápoje. Pritom by dieťa malo vypiť denne 5-6 deci mlieka. Je plnohodnotnou nezastupiteľnou výživou, ktorá zabezpečuje rast dieťaťa a jeho zdravý vývoj,“ povedala Dagmar Székyová, detská lekárka z Bratislavskej detskej fakultnej nemocnice s poliklinikou. S propagáciou mlieka pomáhajú aj známe osobnosti.
„Dva roky spolupracujeme s Michalom Martikánom. Ten v prospech mlieka agitoval napríklad v Čunove v areáli vodných športov,“ dodal Brezovský.
Paletu mliek a tri ďalšie ceny získala aj Základná školy na Úprkovej. Navštevujú ju postihnuté deti z centra mentálneho zdravia.
„Naše deti sú zväčša zo sociálne slabších rodín. Takže sme im pomáhali, aby sa mohli súťaže zúčastniť. Kódy od mlieka sme nosili všetci – zdravotné sestry, personál, učiteľky,“ hovorí učiteľka Katarína Marčeková. „Zapojili sme sa najmä preto, že deti s mentálnymi poruchami treba zamestnať. Trochu ma prekvapili darčeky, ktoré naše malé deti vyhrali – dve tričká veľkosti XL a anglicko-slovenský slovník.“