SME

Projekt Podhorského pásu zamietli

Návrh na riešenie územnej zóny Podhorský pás v časti Nové Mesto, ktorý rátal s čiastočnou zástavbou vinohradov, sa stretol s veľkou kritikou z viacerých strán. Okrem zástavby časti chránených vinohradov projekt rátal aj s výstavbou rýchlostnej štvorprúdov


Nielen Pamiatkový ústav a vinohradníci sa snažia zachovať vinohradnícky ráz mesta a jeho historickú panorámu. Aj odbory životného prostredia krajského a okresného úradu mesta kritizujú snahy zasahovať do chránených území vinohradov. FOTO SME – PAVOL FUNTÁL

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


ej komunikácie, tzv. račianskej radiály.

Odbor životného prostredia krajského úradu návrh pripomienkoval s dôrazom na to, že nerešpektuje ochranu vinohradov ako historického prvku obrazu mesta. Ohrozuje zeleň Malých Karpát a vinohrady na ich juhovýchodných svahoch. Následne požiadal o environmentálnu štúdiu prírodných hodnôt Podhorského pásu Malých Karpát, ktorá by vyhodnotila genofondový potenciál územia nielen flóry, ale aj fauny, čo by zahŕňalo aj genofond samotných vinohradov.

SkryťVypnúť reklamu

Pozemkový odbor krajského úradu upozorňuje, že bol vydaný súhlas na vyňatie len jednej menšej časti územia z kategórie poľnohospodárskej pôdy.

Odbor regionálneho rozvoja žiada v súvislosti s návrhom redukovať rozsah navrhovanej výstavby, aby sa rešpektovala potreba tradičnej vinohradníckej výroby a udržala tradícia Malokarpatskej vínnej cesty.

Okresný úrad Bratislava 3, odbor životného prostredia žiada prehodnotiť záber vinohradníckych plôch s prihliadnutím na záujmy ochrany prírody a poľnohospodárstva a vinohradov ako pôvodného prvku obrazu mesta.

Poukazuje na to, že navrhovaná trasa račianskej radiály nad železničnou traťou cez chránené vinohrady nie je v súlade so záujmom o ich zachovanie.

Odbor regionálneho rozvoja Bratislava 3 kritizuje taktiež návrh, ktorého realizácia by znamenala likvidáciu historického dedičstva a veľmi necitlivo by zasiahla do zóny vinohradov, ako aj do zóny Malých Karpát. Upozorňuje na fakt, že pri schválení by mohli vzniknúť od majiteľov pozemkov a stavieb požiadavky na vybudovanie inžinierskych sietí a celej infraštruktúry.

SkryťVypnúť reklamu

To poukazuje na riziko privysokej finančnej náročnosti celého projektu.

Návrh nerešpektuje ani zložitosť prístupových ciest k lokalitám – strmé svahy a z toho plynúce riziká podmývania miestnych komunikácií a následného upchávania kanalizácie.

Návrh nebol konzultovaný s dopravným podnikom a chýba aj vyjadrenie vodární a kanalizácií. Preto ho neodporúčajú a navrhujú magistrátu, aby Podhorský pás bol vyhlásený za chránené územie rovnako, ako sú chránené mestské lesy.

JANA PARKROVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 921
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 6 268
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 845
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 803
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 4 776
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 4 496
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 519
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 463
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 192 427
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 249
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 126
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 730
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 325
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 763
  7. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 3 528
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 305
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťZatvoriť reklamu