SME

Kraj sa rozhodne, či chce železnice

Zastupiteľstvo Bratislavského samosprávneho kraja bude v stredu 26. februára rokovať aj o regionálnych železničných tratiach. Ide o návrh predsedu dopravnej komisie Romana Filisteina. Predpokladá založenie regionálnej železničnej spoločnosti, ktorá ...

Zastupiteľstvo Bratislavského samosprávneho kraja bude v stredu 26. februára rokovať aj o regionálnych železničných tratiach. Ide o návrh predsedu dopravnej komisie Romana Filisteina. Predpokladá založenie regionálnej železničnej spoločnosti, ktorá by bola spoločným podnikom obcí, súkromných spoločností a samosprávneho kraja.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spoločnosť by mala vzniknúť do 6. marca tohto roka. V období medzi 7. marcom a 31. májom by mala zmluvne zabezpečiť prevádzku osobnej dopravy na trati Zohor – Záhorská Ves (pravdepodobne u Železničnej spoločnosti). Do 31. marca by mala spoločnosť požiadať Štátny dráhový úrad o vydanie licencie na prevádzkovanie dopravy na tejto trati. Návrh ďalej predpokladá, že do 15. mája spoločnosť uzavrie pod gesciou ministerstva dopravy zmluvu so Železnicami Slovenskej republiky o prenájme železničných tratí Zohor – Záhorská Ves a Zohor – Rohožník. Od 1. júna by spoločnosť mala začať na základe licencie ŠDÚ prevádzku osobnej dopravy na tratiach Záhorská Ves – Zohor a Zohor – Rohožník.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravná komisia samosprávneho kraja pod Filisteinovým vedením si 2. februára u Železničnej spoločnosti zmluvne objednala prevádzku osobnej dopravy na regionálnej trati Záhorská Ves – Zohor, ktorá mala byť na základe rozhodnutia vlády zrušená. Podpisom zmluvy sa samosprávny kraj zaviazal, že vykryje finančnú stratu, ktorá vznikne prevádzkovaním trate počas minimálne jedného mesiaca.

Členovia dopravnej komisie sa rozhodli vzdať poslaneckých odmien za tento rok, aby vykryli stratu, ktorá vznikne ponechaním osobnej dopravy na trati Záhorská Ves – Zohor do 7. marca. „Do budúcnosti je však potrebné systémové riešenie koľajovej dopravy v krajii,“ povedal Filistein. (sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 211
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 229
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 046
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 065
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 761
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 174
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 633
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu