Podľa návrhu by okrem Bratislavského samosprávneho kraja mali mať v novovzniknutej spoločnosti podiely aj obce, ktoré budú integrované v jej dopravnom systéme, ako aj súkromní investori.
Ako informoval predseda dopravnej komisie kraja Roman Filistein, komisia navrhuje, aby kraj žiadal od štátu prenájom trate Záhorská Ves – Zohor za symbolickú cenu. Tú samosprávny kraj zatiaľ financuje z vlastných zdrojov. Podľa Filisteina kraj dokázal zvýšiť obsadenosť vlakov o 39 percent a súčasne znížiť náklady o 30 percent na cestujúceho. „Kým trať Záhorská Ves – Zohor spĺňa dôležitú úlohu pri základnej dopravnej obsluhe územia, osobná doprava na trati Plavecký Mikuláš – Zohor je len doplnkovou z pohľadu základnej dopravnej obslužnosti, najmä na úseku Plavecký Mikuláš – Rohožník,“ uviedol ďalej Filistein.
Trať do Plaveckého Mikuláša je dôležitá z hľadiska nákladnej dopravy, nakoľko zabezpečuje prepravu do cementárne Holcim v Rohožníku, na vojenské letisko Kuchyňa a do Automobilového priemyselného parku Lozorno. (sita)