D1) sa stala spoločnosť Doprastav, a. s., Bratislava.
Objem prostriedkov na stavebné práce predstavuje podľa generálneho riaditeľa Slovenskej správy ciest (SSC) Dušana Faktora 53,520 milióna EUR. Ako vyplýva z návrhu dohody o financovaní infraštrukturálneho diela, celkové náklady na komunikáciu oscilujú okolo sumy 83 miliónov EUR. Na financovaní diaľnice sa budú spolupodieľať štátny rozpočet, fond ISPA a Európska investičná banka (EIB). Kým príspevok z predvstupového fondu Európskej únie predstavuje 27,149 milióna EUR, EIB prispeje sumou 40 miliónov EUR. Zo strany EIB však najprv pôjde iba o úver v objeme 27 miliónov EUR s možnosťou ďalšej pôžičky.
SSC podpíše zmluvu o dielo so zhotoviteľom v gescii zodpovedného veľvyslanca EK 24. februára tohto roka.
Samotná výstavba by sa mala začať v prvom polroku tohto roka a skončiť v roku 2006, ale uvedenie do užívania je naplánované na rok 2005, v lepšom prípade v závere roku 2004.
Do medzinárodnej súťaže na výstavbu spomínaného úseku D1 sa zo siedmich záujemcov predkvalifikácie predložením záväznej ponuky na SSC prihlásili iba štyria uchádzači.
Úsek Viedenská cesta - Prístavný most v celkovej dĺžke 3,867 kilometra (km) a šírke 26,5 metra stanovuje pre vozidlá rýchlosť 100 km/h. V projekte sa počíta s troma novými mostmi a piatimi nadchodmi pre cyklistov a chodcov.
Sledovaný cestný ťah je súčasťou diaľnice D61, ktorá sa začína na slovensko-rakúskej štátnej hranici, pokračuje mestami Bratislava a Trnava a končí v blízkosti Trenčína. Jej celková dĺžka predstavuje 139,7 km. D61 je súčasťou medzinárodnej cesty E75 (Gdansk - Lodž - Bratislava - Budapešť - Atény), navyše bratislavský diaľničný úsek je spojnicou na diaľnicu D2 Bratislava - Brno - Praha. Projekt by mal okrem dopadu na tranzitnú dopravu zlepšiť dopravný systém medzi Rakúskom a hlavným mestom SR.