Lávku cez Starý most by mohli otvoriť v polovici mája

Kolaudácia električkovej trate cez Starý most ešte pokračuje, predseda BSK Pavol Frešo odhaduje, že by električková trať mohla byť sprevádzkovaná v polovici júna

(Zdroj: Archív)

.

BRATISLAVA. Lávka pre peších a cyklistov na Starom moste v Bratislave by mohla byť v polovici mája sprístupnená. Hlavné mesto totiž už získalo tri kolaudačné rozhodnutia na objekty pre peších. Pre agentúru SITA to potvrdila hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová s tým, že plynie 30-dňová zákonná lehota a ak sa nik neodvolá, lávka by mohla byť o mesiac sprístupnená pre peších a cyklistov. Kolaudačné konanie na električkovú trať cez Starý most naďalej pokračuje.

Električková trať cez zrekonštruovaný Starý most v Bratislave by mohla byť podľa odhadov predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavla Freša sprevádzkovaná v polovici júna. "Výrazne sme pokročili. Máme jeden plánovaný termín, ktorý je zložený z minimálnych lehôt, ktoré je potrebné zo zákona dodržať," povedal dnes Frešo novinárom. Bratislavský samosprávny kraj je totiž jedným z úradov zapojených do kolaudačných konaní.

Článok pokračuje pod video reklamou

Koncom januára

Kolaudačné konania na stavbu Starého mosta a prvú časť električkovej trate do Petržalky sa začali koncom januára tohto roka.

"Kolaudácia je rozdelená na viacero čiastkových kolaudačných konaní. Dokopy sa kolauduje viac ako 140 objektov, ktoré sú rozdelené do desiatich kolaudačných konaní," vysvetľuje Skokanová s tým, že okrem špeciálneho stavebného úradu hlavného mesta Bratislavy o tom rozhoduje aj Úrad BSK, mestská časť Petržalka či Okresný úrad Bratislava. Radnici sa podarilo aktuálne získať rozhodnutie na objekty pre peších a cyklistov na Starom moste, Štúrovej ulici a v Petržalke, potvrdila Skokanová.

Kolaudačné konania síce podľa Skokanovej postupujú, no doteraz sa nezaobišli úplne bez problémov. Únia slabozrakých a nevidiacich sa totiž sťažovala, že dlažba na Štúrovej ulici, na ktorej je navádzací pás pre nevidiacich, nie je dostatočne kontrastná. Mesto ju preto nechalo vymeniť. Upraviť tiež podľa Skokanovej museli výšku hrany nástupiska pri mýtnom domčeku, nespĺňalo totiž parametre podľa pôvodného projektu. Náklady za tieto opravy nesie zhotoviteľ stavby. Ako doplnila Skokanová, aktuálne na Štúrovej ulici pracujú na dokončení cykotrasy.

"Odstránime pôvodný náter, ktorý zobrazoval cyklotrasu doteraz a vymeníme ho za modernú, plastovú cyklotrasu, ktorá bude obsahovať aj navádzacie drážky pre nevidiacich, aby vedeli, že je to trasa pre cyklistov a mohli sa jej vyhnúť," vysvetlila Skokanová s tým, že s inštaláciou takejto cyklotrasy museli počkať na priaznivé počasie.

Prestavba Starého mosta

Starý most rekonštruovalo Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Prestavba Starého mosta v Bratislave sa začala 2. decembra 2013, keď začali rozoberať pôvodnú konštrukciu mosta. V januári 2014 postupne uzavreli Štúrovu ulicu, najprv pre električky a následne aj pre autá a začali demontovať koľajovú trať. Práce v júni 2014 zastavilo hľadanie možnej nevybuchnutej munície v Dunaji, práce opäť obnovili v septembri toho istého roku. Do konca roka 2014 postupne zbúrali piliere tri a štyri a začali rekonštruovať pilier číslo päť. Vo februári 2015 začali vysúvať oceľovú konštrukciu mosta, ktorá spojila brehy Dunaja 22. októbra 2015. Nová konštrukcia Starého mosta bola kompletne dokončená 1. decembra 2015. Starý most i prvú časť električkovej trate do Petržalky prevzalo hlavné mesto do svojho vlastníctva 16. decembra.

Starý most meria 465 metrov a váži približne 10-tisíc ton. Jeho súčasťou je okrem električkovej trate aj chodník pre peších a cyklistov i štyri vyhliadkové balkóny s lavičkami. Pri výstavbe Starého mosta zbúrali pôvodné piliere číslo tri a štyri, ktoré nahradil jeden pilier s číslom 34. V Dunaji sa tak rozšírila plavebná dráha na 140 metrov, čo umožní popod most preplávať aj lodiam európskych parametrov. Projekt za 58,8 milióna eur bez DPH prepláca z 85 percent Európska únia, 10 percent prispieva štát a päť percent hradí hlavné mesto.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 11 929
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 9 844
  3. Najkrajšie americké národné parky 9 622
  4. Vizuálny smog je problém 3 248
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 989
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 892
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 393
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 092
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 079
  10. Križovatka si vyžiada rozsiahlu odstávku teplej úžitkovej vody 1 341