Lávku cez Starý most by mohli otvoriť v polovici mája

Kolaudácia električkovej trate cez Starý most ešte pokračuje, predseda BSK Pavol Frešo odhaduje, že by električková trať mohla byť sprevádzkovaná v polovici júna

(Zdroj: Archív)

.

BRATISLAVA. Lávka pre peších a cyklistov na Starom moste v Bratislave by mohla byť v polovici mája sprístupnená. Hlavné mesto totiž už získalo tri kolaudačné rozhodnutia na objekty pre peších. Pre agentúru SITA to potvrdila hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová s tým, že plynie 30-dňová zákonná lehota a ak sa nik neodvolá, lávka by mohla byť o mesiac sprístupnená pre peších a cyklistov. Kolaudačné konanie na električkovú trať cez Starý most naďalej pokračuje.

Električková trať cez zrekonštruovaný Starý most v Bratislave by mohla byť podľa odhadov predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavla Freša sprevádzkovaná v polovici júna. "Výrazne sme pokročili. Máme jeden plánovaný termín, ktorý je zložený z minimálnych lehôt, ktoré je potrebné zo zákona dodržať," povedal dnes Frešo novinárom. Bratislavský samosprávny kraj je totiž jedným z úradov zapojených do kolaudačných konaní.

Koncom januára

Kolaudačné konania na stavbu Starého mosta a prvú časť električkovej trate do Petržalky sa začali koncom januára tohto roka.

"Kolaudácia je rozdelená na viacero čiastkových kolaudačných konaní. Dokopy sa kolauduje viac ako 140 objektov, ktoré sú rozdelené do desiatich kolaudačných konaní," vysvetľuje Skokanová s tým, že okrem špeciálneho stavebného úradu hlavného mesta Bratislavy o tom rozhoduje aj Úrad BSK, mestská časť Petržalka či Okresný úrad Bratislava. Radnici sa podarilo aktuálne získať rozhodnutie na objekty pre peších a cyklistov na Starom moste, Štúrovej ulici a v Petržalke, potvrdila Skokanová.

Kolaudačné konania síce podľa Skokanovej postupujú, no doteraz sa nezaobišli úplne bez problémov. Únia slabozrakých a nevidiacich sa totiž sťažovala, že dlažba na Štúrovej ulici, na ktorej je navádzací pás pre nevidiacich, nie je dostatočne kontrastná. Mesto ju preto nechalo vymeniť. Upraviť tiež podľa Skokanovej museli výšku hrany nástupiska pri mýtnom domčeku, nespĺňalo totiž parametre podľa pôvodného projektu. Náklady za tieto opravy nesie zhotoviteľ stavby. Ako doplnila Skokanová, aktuálne na Štúrovej ulici pracujú na dokončení cykotrasy.

"Odstránime pôvodný náter, ktorý zobrazoval cyklotrasu doteraz a vymeníme ho za modernú, plastovú cyklotrasu, ktorá bude obsahovať aj navádzacie drážky pre nevidiacich, aby vedeli, že je to trasa pre cyklistov a mohli sa jej vyhnúť," vysvetlila Skokanová s tým, že s inštaláciou takejto cyklotrasy museli počkať na priaznivé počasie.

Prestavba Starého mosta

Starý most rekonštruovalo Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Prestavba Starého mosta v Bratislave sa začala 2. decembra 2013, keď začali rozoberať pôvodnú konštrukciu mosta. V januári 2014 postupne uzavreli Štúrovu ulicu, najprv pre električky a následne aj pre autá a začali demontovať koľajovú trať. Práce v júni 2014 zastavilo hľadanie možnej nevybuchnutej munície v Dunaji, práce opäť obnovili v septembri toho istého roku. Do konca roka 2014 postupne zbúrali piliere tri a štyri a začali rekonštruovať pilier číslo päť. Vo februári 2015 začali vysúvať oceľovú konštrukciu mosta, ktorá spojila brehy Dunaja 22. októbra 2015. Nová konštrukcia Starého mosta bola kompletne dokončená 1. decembra 2015. Starý most i prvú časť električkovej trate do Petržalky prevzalo hlavné mesto do svojho vlastníctva 16. decembra.

Starý most meria 465 metrov a váži približne 10-tisíc ton. Jeho súčasťou je okrem električkovej trate aj chodník pre peších a cyklistov i štyri vyhliadkové balkóny s lavičkami. Pri výstavbe Starého mosta zbúrali pôvodné piliere číslo tri a štyri, ktoré nahradil jeden pilier s číslom 34. V Dunaji sa tak rozšírila plavebná dráha na 140 metrov, čo umožní popod most preplávať aj lodiam európskych parametrov. Projekt za 58,8 milióna eur bez DPH prepláca z 85 percent Európska únia, 10 percent prispieva štát a päť percent hradí hlavné mesto.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 501
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 135
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 120
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 633
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 565
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 741
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 459
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 743
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 366
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 183

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop