SME

Lávku cez Starý most by mohli otvoriť v polovici mája

Kolaudácia električkovej trate cez Starý most ešte pokračuje, predseda BSK Pavol Frešo odhaduje, že by električková trať mohla byť sprevádzkovaná v polovici júna

(Zdroj: Archív)

.

BRATISLAVA. Lávka pre peších a cyklistov na Starom moste v Bratislave by mohla byť v polovici mája sprístupnená. Hlavné mesto totiž už získalo tri kolaudačné rozhodnutia na objekty pre peších. Pre agentúru SITA to potvrdila hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová s tým, že plynie 30-dňová zákonná lehota a ak sa nik neodvolá, lávka by mohla byť o mesiac sprístupnená pre peších a cyklistov. Kolaudačné konanie na električkovú trať cez Starý most naďalej pokračuje.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Električková trať cez zrekonštruovaný Starý most v Bratislave by mohla byť podľa odhadov predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavla Freša sprevádzkovaná v polovici júna. "Výrazne sme pokročili. Máme jeden plánovaný termín, ktorý je zložený z minimálnych lehôt, ktoré je potrebné zo zákona dodržať," povedal dnes Frešo novinárom. Bratislavský samosprávny kraj je totiž jedným z úradov zapojených do kolaudačných konaní.

SkryťVypnúť reklamu

Koncom januára

Kolaudačné konania na stavbu Starého mosta a prvú časť električkovej trate do Petržalky sa začali koncom januára tohto roka.

"Kolaudácia je rozdelená na viacero čiastkových kolaudačných konaní. Dokopy sa kolauduje viac ako 140 objektov, ktoré sú rozdelené do desiatich kolaudačných konaní," vysvetľuje Skokanová s tým, že okrem špeciálneho stavebného úradu hlavného mesta Bratislavy o tom rozhoduje aj Úrad BSK, mestská časť Petržalka či Okresný úrad Bratislava. Radnici sa podarilo aktuálne získať rozhodnutie na objekty pre peších a cyklistov na Starom moste, Štúrovej ulici a v Petržalke, potvrdila Skokanová.

Kolaudačné konania síce podľa Skokanovej postupujú, no doteraz sa nezaobišli úplne bez problémov. Únia slabozrakých a nevidiacich sa totiž sťažovala, že dlažba na Štúrovej ulici, na ktorej je navádzací pás pre nevidiacich, nie je dostatočne kontrastná. Mesto ju preto nechalo vymeniť. Upraviť tiež podľa Skokanovej museli výšku hrany nástupiska pri mýtnom domčeku, nespĺňalo totiž parametre podľa pôvodného projektu. Náklady za tieto opravy nesie zhotoviteľ stavby. Ako doplnila Skokanová, aktuálne na Štúrovej ulici pracujú na dokončení cykotrasy.

SkryťVypnúť reklamu

"Odstránime pôvodný náter, ktorý zobrazoval cyklotrasu doteraz a vymeníme ho za modernú, plastovú cyklotrasu, ktorá bude obsahovať aj navádzacie drážky pre nevidiacich, aby vedeli, že je to trasa pre cyklistov a mohli sa jej vyhnúť," vysvetlila Skokanová s tým, že s inštaláciou takejto cyklotrasy museli počkať na priaznivé počasie.

Prestavba Starého mosta

Starý most rekonštruovalo Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Prestavba Starého mosta v Bratislave sa začala 2. decembra 2013, keď začali rozoberať pôvodnú konštrukciu mosta. V januári 2014 postupne uzavreli Štúrovu ulicu, najprv pre električky a následne aj pre autá a začali demontovať koľajovú trať. Práce v júni 2014 zastavilo hľadanie možnej nevybuchnutej munície v Dunaji, práce opäť obnovili v septembri toho istého roku. Do konca roka 2014 postupne zbúrali piliere tri a štyri a začali rekonštruovať pilier číslo päť. Vo februári 2015 začali vysúvať oceľovú konštrukciu mosta, ktorá spojila brehy Dunaja 22. októbra 2015. Nová konštrukcia Starého mosta bola kompletne dokončená 1. decembra 2015. Starý most i prvú časť električkovej trate do Petržalky prevzalo hlavné mesto do svojho vlastníctva 16. decembra.

SkryťVypnúť reklamu

Starý most meria 465 metrov a váži približne 10-tisíc ton. Jeho súčasťou je okrem električkovej trate aj chodník pre peších a cyklistov i štyri vyhliadkové balkóny s lavičkami. Pri výstavbe Starého mosta zbúrali pôvodné piliere číslo tri a štyri, ktoré nahradil jeden pilier s číslom 34. V Dunaji sa tak rozšírila plavebná dráha na 140 metrov, čo umožní popod most preplávať aj lodiam európskych parametrov. Projekt za 58,8 milióna eur bez DPH prepláca z 85 percent Európska únia, 10 percent prispieva štát a päť percent hradí hlavné mesto.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 368
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 966
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 529
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 700
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 609
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 129
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 565
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 3 355
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 656
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 345
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 167
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 117
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 10 913
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 321
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 893
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 823
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
SkryťZatvoriť reklamu