Lávku cez Starý most by mohli otvoriť v polovici mája

Kolaudácia električkovej trate cez Starý most ešte pokračuje, predseda BSK Pavol Frešo odhaduje, že by električková trať mohla byť sprevádzkovaná v polovici júna

(Zdroj: Archív)

.

BRATISLAVA. Lávka pre peších a cyklistov na Starom moste v Bratislave by mohla byť v polovici mája sprístupnená. Hlavné mesto totiž už získalo tri kolaudačné rozhodnutia na objekty pre peších. Pre agentúru SITA to potvrdila hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová s tým, že plynie 30-dňová zákonná lehota a ak sa nik neodvolá, lávka by mohla byť o mesiac sprístupnená pre peších a cyklistov. Kolaudačné konanie na električkovú trať cez Starý most naďalej pokračuje.

Električková trať cez zrekonštruovaný Starý most v Bratislave by mohla byť podľa odhadov predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavla Freša sprevádzkovaná v polovici júna. "Výrazne sme pokročili. Máme jeden plánovaný termín, ktorý je zložený z minimálnych lehôt, ktoré je potrebné zo zákona dodržať," povedal dnes Frešo novinárom. Bratislavský samosprávny kraj je totiž jedným z úradov zapojených do kolaudačných konaní.

Koncom januára

Kolaudačné konania na stavbu Starého mosta a prvú časť električkovej trate do Petržalky sa začali koncom januára tohto roka.

"Kolaudácia je rozdelená na viacero čiastkových kolaudačných konaní. Dokopy sa kolauduje viac ako 140 objektov, ktoré sú rozdelené do desiatich kolaudačných konaní," vysvetľuje Skokanová s tým, že okrem špeciálneho stavebného úradu hlavného mesta Bratislavy o tom rozhoduje aj Úrad BSK, mestská časť Petržalka či Okresný úrad Bratislava. Radnici sa podarilo aktuálne získať rozhodnutie na objekty pre peších a cyklistov na Starom moste, Štúrovej ulici a v Petržalke, potvrdila Skokanová.

Kolaudačné konania síce podľa Skokanovej postupujú, no doteraz sa nezaobišli úplne bez problémov. Únia slabozrakých a nevidiacich sa totiž sťažovala, že dlažba na Štúrovej ulici, na ktorej je navádzací pás pre nevidiacich, nie je dostatočne kontrastná. Mesto ju preto nechalo vymeniť. Upraviť tiež podľa Skokanovej museli výšku hrany nástupiska pri mýtnom domčeku, nespĺňalo totiž parametre podľa pôvodného projektu. Náklady za tieto opravy nesie zhotoviteľ stavby. Ako doplnila Skokanová, aktuálne na Štúrovej ulici pracujú na dokončení cykotrasy.

"Odstránime pôvodný náter, ktorý zobrazoval cyklotrasu doteraz a vymeníme ho za modernú, plastovú cyklotrasu, ktorá bude obsahovať aj navádzacie drážky pre nevidiacich, aby vedeli, že je to trasa pre cyklistov a mohli sa jej vyhnúť," vysvetlila Skokanová s tým, že s inštaláciou takejto cyklotrasy museli počkať na priaznivé počasie.

Prestavba Starého mosta

Starý most rekonštruovalo Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Prestavba Starého mosta v Bratislave sa začala 2. decembra 2013, keď začali rozoberať pôvodnú konštrukciu mosta. V januári 2014 postupne uzavreli Štúrovu ulicu, najprv pre električky a následne aj pre autá a začali demontovať koľajovú trať. Práce v júni 2014 zastavilo hľadanie možnej nevybuchnutej munície v Dunaji, práce opäť obnovili v septembri toho istého roku. Do konca roka 2014 postupne zbúrali piliere tri a štyri a začali rekonštruovať pilier číslo päť. Vo februári 2015 začali vysúvať oceľovú konštrukciu mosta, ktorá spojila brehy Dunaja 22. októbra 2015. Nová konštrukcia Starého mosta bola kompletne dokončená 1. decembra 2015. Starý most i prvú časť električkovej trate do Petržalky prevzalo hlavné mesto do svojho vlastníctva 16. decembra.

Starý most meria 465 metrov a váži približne 10-tisíc ton. Jeho súčasťou je okrem električkovej trate aj chodník pre peších a cyklistov i štyri vyhliadkové balkóny s lavičkami. Pri výstavbe Starého mosta zbúrali pôvodné piliere číslo tri a štyri, ktoré nahradil jeden pilier s číslom 34. V Dunaji sa tak rozšírila plavebná dráha na 140 metrov, čo umožní popod most preplávať aj lodiam európskych parametrov. Projekt za 58,8 milióna eur bez DPH prepláca z 85 percent Európska únia, 10 percent prispieva štát a päť percent hradí hlavné mesto.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 556
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 759
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 449
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 276
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 204
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 151
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 110
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 080
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 1 599
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 597