SME

Lávku cez Starý most by mohli otvoriť v polovici mája

Kolaudácia električkovej trate cez Starý most ešte pokračuje, predseda BSK Pavol Frešo odhaduje, že by električková trať mohla byť sprevádzkovaná v polovici júna

(Zdroj: Archív)

.

BRATISLAVA. Lávka pre peších a cyklistov na Starom moste v Bratislave by mohla byť v polovici mája sprístupnená. Hlavné mesto totiž už získalo tri kolaudačné rozhodnutia na objekty pre peších. Pre agentúru SITA to potvrdila hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová s tým, že plynie 30-dňová zákonná lehota a ak sa nik neodvolá, lávka by mohla byť o mesiac sprístupnená pre peších a cyklistov. Kolaudačné konanie na električkovú trať cez Starý most naďalej pokračuje.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Električková trať cez zrekonštruovaný Starý most v Bratislave by mohla byť podľa odhadov predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavla Freša sprevádzkovaná v polovici júna. "Výrazne sme pokročili. Máme jeden plánovaný termín, ktorý je zložený z minimálnych lehôt, ktoré je potrebné zo zákona dodržať," povedal dnes Frešo novinárom. Bratislavský samosprávny kraj je totiž jedným z úradov zapojených do kolaudačných konaní.

SkryťVypnúť reklamu

Koncom januára

Kolaudačné konania na stavbu Starého mosta a prvú časť električkovej trate do Petržalky sa začali koncom januára tohto roka.

"Kolaudácia je rozdelená na viacero čiastkových kolaudačných konaní. Dokopy sa kolauduje viac ako 140 objektov, ktoré sú rozdelené do desiatich kolaudačných konaní," vysvetľuje Skokanová s tým, že okrem špeciálneho stavebného úradu hlavného mesta Bratislavy o tom rozhoduje aj Úrad BSK, mestská časť Petržalka či Okresný úrad Bratislava. Radnici sa podarilo aktuálne získať rozhodnutie na objekty pre peších a cyklistov na Starom moste, Štúrovej ulici a v Petržalke, potvrdila Skokanová.

Kolaudačné konania síce podľa Skokanovej postupujú, no doteraz sa nezaobišli úplne bez problémov. Únia slabozrakých a nevidiacich sa totiž sťažovala, že dlažba na Štúrovej ulici, na ktorej je navádzací pás pre nevidiacich, nie je dostatočne kontrastná. Mesto ju preto nechalo vymeniť. Upraviť tiež podľa Skokanovej museli výšku hrany nástupiska pri mýtnom domčeku, nespĺňalo totiž parametre podľa pôvodného projektu. Náklady za tieto opravy nesie zhotoviteľ stavby. Ako doplnila Skokanová, aktuálne na Štúrovej ulici pracujú na dokončení cykotrasy.

SkryťVypnúť reklamu

"Odstránime pôvodný náter, ktorý zobrazoval cyklotrasu doteraz a vymeníme ho za modernú, plastovú cyklotrasu, ktorá bude obsahovať aj navádzacie drážky pre nevidiacich, aby vedeli, že je to trasa pre cyklistov a mohli sa jej vyhnúť," vysvetlila Skokanová s tým, že s inštaláciou takejto cyklotrasy museli počkať na priaznivé počasie.

Prestavba Starého mosta

Starý most rekonštruovalo Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Prestavba Starého mosta v Bratislave sa začala 2. decembra 2013, keď začali rozoberať pôvodnú konštrukciu mosta. V januári 2014 postupne uzavreli Štúrovu ulicu, najprv pre električky a následne aj pre autá a začali demontovať koľajovú trať. Práce v júni 2014 zastavilo hľadanie možnej nevybuchnutej munície v Dunaji, práce opäť obnovili v septembri toho istého roku. Do konca roka 2014 postupne zbúrali piliere tri a štyri a začali rekonštruovať pilier číslo päť. Vo februári 2015 začali vysúvať oceľovú konštrukciu mosta, ktorá spojila brehy Dunaja 22. októbra 2015. Nová konštrukcia Starého mosta bola kompletne dokončená 1. decembra 2015. Starý most i prvú časť električkovej trate do Petržalky prevzalo hlavné mesto do svojho vlastníctva 16. decembra.

SkryťVypnúť reklamu

Starý most meria 465 metrov a váži približne 10-tisíc ton. Jeho súčasťou je okrem električkovej trate aj chodník pre peších a cyklistov i štyri vyhliadkové balkóny s lavičkami. Pri výstavbe Starého mosta zbúrali pôvodné piliere číslo tri a štyri, ktoré nahradil jeden pilier s číslom 34. V Dunaji sa tak rozšírila plavebná dráha na 140 metrov, čo umožní popod most preplávať aj lodiam európskych parametrov. Projekt za 58,8 milióna eur bez DPH prepláca z 85 percent Európska únia, 10 percent prispieva štát a päť percent hradí hlavné mesto.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  5. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  2. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  6. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  7. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  8. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 14 684
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 11 494
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 8 200
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 163
  5. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 5 110
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 4 365
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 3 319
  8. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 1 745
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 15 013
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 712
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 457
  4. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 267
  5. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 6 088
  6. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 5 810
  7. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 786
  8. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 5 051
  1. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  2. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  3. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  4. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  5. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  6. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  7. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  8. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
SkryťZatvoriť reklamu