SME

ŽSR musia znížiť hluk zo zriaďovacej stanice v Rači

Na podnet mestskej časti Rača, ktorej obyvatelia sa sťažujú na neprimeraný hluk z tejto prevádzky, o tom rozhodol útvar hlavného hygienika Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) musia vykonať opatrenia na zníženie hluku zo Zriaďovacej stanice Bratislava - Východ. Rozhodol o tom útvar hlavného hygienika Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Nesmú sa pritom prekročiť prípustné hodnoty určujúcich veličín hluku pre deň, večer a noc vo vonkajšom prostredí chráneného územia v lokalitách Východné, Dopravná a Na pasekách," informovala agentúru SITA o rozhodnutí ministerstva dopravy hovorkyňa račianskeho starostu Eva Miklánková.

SkryťVypnúť reklamu

Na neprimeraný hluk v lokalitách Východné, Dopravná a Na pasekách upozornila mestská časť Rača kompetentný úrad vlani na jeseň. K podaniu podnetu viedli samosprávu sťažnosti ľudí na neprimeraný hluk v týchto lokalitách. "Po rokoch sa táto záležitosť, ktorá znepríjemňovala život ľuďom na Východnom, konečne pohla vpred. Veľmi tomu pomohla aj masívna podpora našich miestnych obyvateľov,“ uviedol starosta Rače Peter Pilinský.

Mestská časť si dala dokonca vlani v auguste vypracovať k tejto problematike aj štúdiu, z ktorej vyplynulo, že v dotknutých lokalitách sú vysoko prekročené limity hluku, informovala Miklánková. Na neprimeraný hluk sa podľa samosprávy ľudia z týchto oblastí sťažujú už od roku 2008.

Železnice SR sa podľa stanoviska spoločnosti zaoberajú riešením problému nadmerného hluku z prevádzky zriaďovacej stanice Bratislava - Východ už niekoľko rokov

SkryťVypnúť reklamu

. "V minulosti bol prijatý rad technických a organizačných opatrení, ktoré znížili úroveň emitovaného hluku a orgán verejného zdravotníctva zhodnotil postup ŽSR ako vyčerpanie organizačno-technických možností ďalšieho znižovania hlučnosti železničnej prevádzky," opakujú železnice svoje stanovisko z novembra minulého roku, ktoré agentúre SITA poslal Ľubomír Mitas z odboru komunikácie ŽSR.

Železnice SR všetku komunikáciu už roky zabezpečujú cez rádiostanice a hlasité rozkazy využívajú minimálne. Okrem toho tu v minulosti jazdilo veľa rušňov dieselovej trakcie, ktoré boli oproti dnešným elektrickým omnoho hlučnejšie, vysvetľuje Mitas.

Železnice SR znížili aj prevádzkovú dobu zriaďovacej stanice. Kým v minulosti sa tu pracovalo 24 hodín denne počas celého roka, v súčasnosti je prevádzka prerušovaná v nedeľu a v pondelok v denných zmenách. ŽSR skrátili pracovné zmeny z 12- na 10-hodinové a v čase Vianoc, Nového roka či Veľkej noci stanica nepracuje. Postupne znížili aj počty posunujúcich vozňov, z pôvodných siedmich záloh dnes v zmene pracujú len štyri. "Všetky tieto prijaté opatrenia mali priaznivý vplyv na zníženie hlučnosti," konštatuje Mitas. ŽSR pripravuje aj ďalšie opatrenia na zníženie hluku, ktorý vzniká pri činnosti koľajových bŕzd na spádovisku. Spolu s partnerom pripravujú napríklad pilotný projekt, v ktorom chcú s použitím špeciálnej emulzie zmierniť pískanie vozňov v brzdách. Pilotný projekt aj s meraniami hluku by mal trvať približne pol roka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 61 628
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 134
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 703
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 810
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 164
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 964
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 151
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 88 108
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 112
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 500
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 821
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 243
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 876
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 223
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 750
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu