ŽSR musia znížiť hluk zo zriaďovacej stanice v Rači

Na podnet mestskej časti Rača, ktorej obyvatelia sa sťažujú na neprimeraný hluk z tejto prevádzky, o tom rozhodol útvar hlavného hygienika Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) musia vykonať opatrenia na zníženie hluku zo Zriaďovacej stanice Bratislava - Východ. Rozhodol o tom útvar hlavného hygienika Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

"Nesmú sa pritom prekročiť prípustné hodnoty určujúcich veličín hluku pre deň, večer a noc vo vonkajšom prostredí chráneného územia v lokalitách Východné, Dopravná a Na pasekách," informovala agentúru SITA o rozhodnutí ministerstva dopravy hovorkyňa račianskeho starostu Eva Miklánková.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na neprimeraný hluk v lokalitách Východné, Dopravná a Na pasekách upozornila mestská časť Rača kompetentný úrad vlani na jeseň. K podaniu podnetu viedli samosprávu sťažnosti ľudí na neprimeraný hluk v týchto lokalitách. "Po rokoch sa táto záležitosť, ktorá znepríjemňovala život ľuďom na Východnom, konečne pohla vpred. Veľmi tomu pomohla aj masívna podpora našich miestnych obyvateľov,“ uviedol starosta Rače Peter Pilinský.

Mestská časť si dala dokonca vlani v auguste vypracovať k tejto problematike aj štúdiu, z ktorej vyplynulo, že v dotknutých lokalitách sú vysoko prekročené limity hluku, informovala Miklánková. Na neprimeraný hluk sa podľa samosprávy ľudia z týchto oblastí sťažujú už od roku 2008.

Železnice SR sa podľa stanoviska spoločnosti zaoberajú riešením problému nadmerného hluku z prevádzky zriaďovacej stanice Bratislava - Východ už niekoľko rokov

. "V minulosti bol prijatý rad technických a organizačných opatrení, ktoré znížili úroveň emitovaného hluku a orgán verejného zdravotníctva zhodnotil postup ŽSR ako vyčerpanie organizačno-technických možností ďalšieho znižovania hlučnosti železničnej prevádzky," opakujú železnice svoje stanovisko z novembra minulého roku, ktoré agentúre SITA poslal Ľubomír Mitas z odboru komunikácie ŽSR.

Železnice SR všetku komunikáciu už roky zabezpečujú cez rádiostanice a hlasité rozkazy využívajú minimálne. Okrem toho tu v minulosti jazdilo veľa rušňov dieselovej trakcie, ktoré boli oproti dnešným elektrickým omnoho hlučnejšie, vysvetľuje Mitas.

Železnice SR znížili aj prevádzkovú dobu zriaďovacej stanice. Kým v minulosti sa tu pracovalo 24 hodín denne počas celého roka, v súčasnosti je prevádzka prerušovaná v nedeľu a v pondelok v denných zmenách. ŽSR skrátili pracovné zmeny z 12- na 10-hodinové a v čase Vianoc, Nového roka či Veľkej noci stanica nepracuje. Postupne znížili aj počty posunujúcich vozňov, z pôvodných siedmich záloh dnes v zmene pracujú len štyri. "Všetky tieto prijaté opatrenia mali priaznivý vplyv na zníženie hlučnosti," konštatuje Mitas. ŽSR pripravuje aj ďalšie opatrenia na zníženie hluku, ktorý vzniká pri činnosti koľajových bŕzd na spádovisku. Spolu s partnerom pripravujú napríklad pilotný projekt, v ktorom chcú s použitím špeciálnej emulzie zmierniť pískanie vozňov v brzdách. Pilotný projekt aj s meraniami hluku by mal trvať približne pol roka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  6. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  10. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  1. Rozprávkové tankovanie
  2. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  3. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  4. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  10. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 465
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 883
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 418
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 060
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 528
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 911
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 132
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 862
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 341