Frešo: V otázke križovatky Triblavina musíme nájsť spoločné riešenie

Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa totiž podľa nich v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. Je čas, aby dotknuté samosprávy, Bratislavský samosprávny kraj (BSK), Národná diaľničná spoločnosť (NDS) i ministerstvo dopravy našli v prípade diaľničnej križovatky Triblavina spoločné riešenie, ktoré je zákonné a pre dané územie prijateľné. Po dnešnom pracovnom rokovaní v bratislavských Vajnoroch medzi zástupcami bratislavského kraja a dotknutých obcí v blízkosti hlavného mesta to povedal predseda BSK Pavol Frešo.

"Skúsenosť aj z iných projektov hovorí, že keď samospráva, región a štát držia spolu, nič nie je problém. Hneď ako nedržia spolu, stavajú sa proti sebe, okamžite sa to stáva korisťou rôznych záujmových skupín," upozornil Frešo s tým, že preto na stredu 13. apríla zvoláva na BSK verejnú odbornú diskusiu za účasti všetkých dotknutých strán. Tá by mala priniesť odpovede ohľadom avizovaných zmien v projektoch diaľnice D1 Bratislava-Trnava, križovatka Triblavina.

Článok pokračuje pod video reklamou

Proti

Proti týmto zmenám spustili vo februári obyvatelia Bernolákova, Chorvátskeho Grobu či Ivanky pri Dunaji petíciu, pretože sa obávajú rizika dennodenného kolapsu dopravy. Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa totiž podľa nich v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov a bez pôvodných súvisiacich napojení diaľnice na priľahlé miestne komunikácie.

Potrebu križovatky Triblavina podľa Freša nikto nespochybňuje, no ako podotkol, je potrebné ujasniť si zmeny, na ktoré aktivisti, občania i samosprávy upozorňujú. Budúci týždeň preto na debatu pozve zástupcov NDS i ministerstva dopravy.

"Máme sériu otázok ako BSK, prečo by k takémuto niečomu malo prísť, či to vôbec je zákonné. Budeme klásť otázky, ktoré sú predmetom rôznych dohadov. Keď má niekto zásadne iný názor, tak by ho mal v stredu aj odborne vysvetliť," priblížil. Budúci týždeň chce taktiež predseda BSK otvoriť otázku riešenia dopravy na Starej seneckej ceste i na ceste medzi Bratislavou, Svätým Jurom a Pezinkom.

Vajnory

Odpovede na to, prečo dochádza k zmene stavby pred dokončením, bude na budúci týždeň očakávať aj Ján Mrva, starosta bratislavských Vajnôr, ktoré pred niekoľkými týždňami podali podnet na štátny stavebný dohľad. Mestská časť sa totiž obáva, že diaľnica D1 v úseku od križovatky Ivanka sever po križovatku Triblavina sa realizuje v rozpore so schválenou projektovou dokumentáciou pre stavebné povolenie, a tým aj v rozpore s územným rozhodnutím.

"Budeme sa pýtať, prečo ministerstvo súhlasí so zmenou stavby pred dokončením na užšiu križovatku bez kolektorov, keď pred dvoma rokmi v územnom pláne BSK a dopravnom generele BSK súhlasilo, aby diaľnica na tomto úseku mala kolektory," skonštatoval Mrva. Ako uviedol, podporuje novovznikajúcu petíciu, ktorá je za výstavbu križovatky Triblavina v súlade s územným rozhodnutím a stavebným povolením z roku 2013.

"Sme za to, ak sa už má diaľnica D1 rozširovať, tak aby sa urobila s kolektormi, ktoré by plnili zbernú funkciu odľahčenia regionálnych ciest od dopravy," vysvetlil Mrva.

NDS pre TASR pred časom uviedla, že stavebné práce v križovatke Triblavina sú realizované v súlade s právoplatným stavebným povolením. Ako tvrdí, zmenu technického riešenia na tejto stavbe navrhla tak, že nerozširuje územie pre diaľnicu nad rámec vydaného územného rozhodnutia. "Zmena technického riešenia teda nemôže byť v rozpore s územným rozhodnutím, keďže nové technické riešenie nezaberá územie nad rámec tohto rozhodnutia," povedala pre TASR hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Navrhované technické riešenie podľa jej slov súvisí so zefektívnením predmetnej stavby, ako aj nadväzujúcich úsekov medzi Bratislavou a Sencom v rámci skapacitnenia diaľnice D1. "Teda s úsporou finančných prostriedkov," podotkla hovorkyňa. V prípade dotknutých obcí tvrdí, že navrhované riešenie nijako nemení okružné križovatky ani ich kapacity.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  2. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  5. Talent - vzdelanie - úspech
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  7. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  10. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 22 142
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 16 874
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 8 513
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 8 092
  5. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 6 716
  6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 817
  7. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 5 416
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 182
  9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 638
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 200