Frešo: V otázke križovatky Triblavina musíme nájsť spoločné riešenie

Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa totiž podľa nich v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. Je čas, aby dotknuté samosprávy, Bratislavský samosprávny kraj (BSK), Národná diaľničná spoločnosť (NDS) i ministerstvo dopravy našli v prípade diaľničnej križovatky Triblavina spoločné riešenie, ktoré je zákonné a pre dané územie prijateľné. Po dnešnom pracovnom rokovaní v bratislavských Vajnoroch medzi zástupcami bratislavského kraja a dotknutých obcí v blízkosti hlavného mesta to povedal predseda BSK Pavol Frešo.

"Skúsenosť aj z iných projektov hovorí, že keď samospráva, región a štát držia spolu, nič nie je problém. Hneď ako nedržia spolu, stavajú sa proti sebe, okamžite sa to stáva korisťou rôznych záujmových skupín," upozornil Frešo s tým, že preto na stredu 13. apríla zvoláva na BSK verejnú odbornú diskusiu za účasti všetkých dotknutých strán. Tá by mala priniesť odpovede ohľadom avizovaných zmien v projektoch diaľnice D1 Bratislava-Trnava, križovatka Triblavina.

Proti

Proti týmto zmenám spustili vo februári obyvatelia Bernolákova, Chorvátskeho Grobu či Ivanky pri Dunaji petíciu, pretože sa obávajú rizika dennodenného kolapsu dopravy. Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa totiž podľa nich v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov a bez pôvodných súvisiacich napojení diaľnice na priľahlé miestne komunikácie.

Potrebu križovatky Triblavina podľa Freša nikto nespochybňuje, no ako podotkol, je potrebné ujasniť si zmeny, na ktoré aktivisti, občania i samosprávy upozorňujú. Budúci týždeň preto na debatu pozve zástupcov NDS i ministerstva dopravy.

"Máme sériu otázok ako BSK, prečo by k takémuto niečomu malo prísť, či to vôbec je zákonné. Budeme klásť otázky, ktoré sú predmetom rôznych dohadov. Keď má niekto zásadne iný názor, tak by ho mal v stredu aj odborne vysvetliť," priblížil. Budúci týždeň chce taktiež predseda BSK otvoriť otázku riešenia dopravy na Starej seneckej ceste i na ceste medzi Bratislavou, Svätým Jurom a Pezinkom.

Vajnory

Odpovede na to, prečo dochádza k zmene stavby pred dokončením, bude na budúci týždeň očakávať aj Ján Mrva, starosta bratislavských Vajnôr, ktoré pred niekoľkými týždňami podali podnet na štátny stavebný dohľad. Mestská časť sa totiž obáva, že diaľnica D1 v úseku od križovatky Ivanka sever po križovatku Triblavina sa realizuje v rozpore so schválenou projektovou dokumentáciou pre stavebné povolenie, a tým aj v rozpore s územným rozhodnutím.

"Budeme sa pýtať, prečo ministerstvo súhlasí so zmenou stavby pred dokončením na užšiu križovatku bez kolektorov, keď pred dvoma rokmi v územnom pláne BSK a dopravnom generele BSK súhlasilo, aby diaľnica na tomto úseku mala kolektory," skonštatoval Mrva. Ako uviedol, podporuje novovznikajúcu petíciu, ktorá je za výstavbu križovatky Triblavina v súlade s územným rozhodnutím a stavebným povolením z roku 2013.

"Sme za to, ak sa už má diaľnica D1 rozširovať, tak aby sa urobila s kolektormi, ktoré by plnili zbernú funkciu odľahčenia regionálnych ciest od dopravy," vysvetlil Mrva.

NDS pre TASR pred časom uviedla, že stavebné práce v križovatke Triblavina sú realizované v súlade s právoplatným stavebným povolením. Ako tvrdí, zmenu technického riešenia na tejto stavbe navrhla tak, že nerozširuje územie pre diaľnicu nad rámec vydaného územného rozhodnutia. "Zmena technického riešenia teda nemôže byť v rozpore s územným rozhodnutím, keďže nové technické riešenie nezaberá územie nad rámec tohto rozhodnutia," povedala pre TASR hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Navrhované technické riešenie podľa jej slov súvisí so zefektívnením predmetnej stavby, ako aj nadväzujúcich úsekov medzi Bratislavou a Sencom v rámci skapacitnenia diaľnice D1. "Teda s úsporou finančných prostriedkov," podotkla hovorkyňa. V prípade dotknutých obcí tvrdí, že navrhované riešenie nijako nemení okružné križovatky ani ich kapacity.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 443
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 362
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 362
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 7 001
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 965
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 107
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 005
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 541
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 900
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 558

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop