SME

Frešo: V otázke križovatky Triblavina musíme nájsť spoločné riešenie

Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa totiž podľa nich v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. Je čas, aby dotknuté samosprávy, Bratislavský samosprávny kraj (BSK), Národná diaľničná spoločnosť (NDS) i ministerstvo dopravy našli v prípade diaľničnej križovatky Triblavina spoločné riešenie, ktoré je zákonné a pre dané územie prijateľné. Po dnešnom pracovnom rokovaní v bratislavských Vajnoroch medzi zástupcami bratislavského kraja a dotknutých obcí v blízkosti hlavného mesta to povedal predseda BSK Pavol Frešo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Skúsenosť aj z iných projektov hovorí, že keď samospráva, región a štát držia spolu, nič nie je problém. Hneď ako nedržia spolu, stavajú sa proti sebe, okamžite sa to stáva korisťou rôznych záujmových skupín," upozornil Frešo s tým, že preto na stredu 13. apríla zvoláva na BSK verejnú odbornú diskusiu za účasti všetkých dotknutých strán. Tá by mala priniesť odpovede ohľadom avizovaných zmien v projektoch diaľnice D1 Bratislava-Trnava, križovatka Triblavina.

SkryťVypnúť reklamu

Proti

Proti týmto zmenám spustili vo februári obyvatelia Bernolákova, Chorvátskeho Grobu či Ivanky pri Dunaji petíciu, pretože sa obávajú rizika dennodenného kolapsu dopravy. Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa totiž podľa nich v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov a bez pôvodných súvisiacich napojení diaľnice na priľahlé miestne komunikácie.

Potrebu križovatky Triblavina podľa Freša nikto nespochybňuje, no ako podotkol, je potrebné ujasniť si zmeny, na ktoré aktivisti, občania i samosprávy upozorňujú. Budúci týždeň preto na debatu pozve zástupcov NDS i ministerstva dopravy.

"Máme sériu otázok ako BSK, prečo by k takémuto niečomu malo prísť, či to vôbec je zákonné. Budeme klásť otázky, ktoré sú predmetom rôznych dohadov. Keď má niekto zásadne iný názor, tak by ho mal v stredu aj odborne vysvetliť," priblížil. Budúci týždeň chce taktiež predseda BSK otvoriť otázku riešenia dopravy na Starej seneckej ceste i na ceste medzi Bratislavou, Svätým Jurom a Pezinkom.

SkryťVypnúť reklamu

Vajnory

Odpovede na to, prečo dochádza k zmene stavby pred dokončením, bude na budúci týždeň očakávať aj Ján Mrva, starosta bratislavských Vajnôr, ktoré pred niekoľkými týždňami podali podnet na štátny stavebný dohľad. Mestská časť sa totiž obáva, že diaľnica D1 v úseku od križovatky Ivanka sever po križovatku Triblavina sa realizuje v rozpore so schválenou projektovou dokumentáciou pre stavebné povolenie, a tým aj v rozpore s územným rozhodnutím.

"Budeme sa pýtať, prečo ministerstvo súhlasí so zmenou stavby pred dokončením na užšiu križovatku bez kolektorov, keď pred dvoma rokmi v územnom pláne BSK a dopravnom generele BSK súhlasilo, aby diaľnica na tomto úseku mala kolektory," skonštatoval Mrva. Ako uviedol, podporuje novovznikajúcu petíciu, ktorá je za výstavbu križovatky Triblavina v súlade s územným rozhodnutím a stavebným povolením z roku 2013.

SkryťVypnúť reklamu

"Sme za to, ak sa už má diaľnica D1 rozširovať, tak aby sa urobila s kolektormi, ktoré by plnili zbernú funkciu odľahčenia regionálnych ciest od dopravy," vysvetlil Mrva.

NDS pre TASR pred časom uviedla, že stavebné práce v križovatke Triblavina sú realizované v súlade s právoplatným stavebným povolením. Ako tvrdí, zmenu technického riešenia na tejto stavbe navrhla tak, že nerozširuje územie pre diaľnicu nad rámec vydaného územného rozhodnutia. "Zmena technického riešenia teda nemôže byť v rozpore s územným rozhodnutím, keďže nové technické riešenie nezaberá územie nad rámec tohto rozhodnutia," povedala pre TASR hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Navrhované technické riešenie podľa jej slov súvisí so zefektívnením predmetnej stavby, ako aj nadväzujúcich úsekov medzi Bratislavou a Sencom v rámci skapacitnenia diaľnice D1. "Teda s úsporou finančných prostriedkov," podotkla hovorkyňa. V prípade dotknutých obcí tvrdí, že navrhované riešenie nijako nemení okružné križovatky ani ich kapacity.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 357
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 037
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 167
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 596
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 388
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 116
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 799
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 354
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 991
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 006
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 955
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 977
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 452
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 219
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 834
  8. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 5 679
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťZatvoriť reklamu