SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Sociálne siete zefektívňujú komunikáciu mestských častí s občanmi

Zhodli sa na tom štyri najväčšie bratislavské mestské časti, ktoré prostredníctvom nich informujú, propagujú či zbierajú od obyvateľov podnety.

(Zdroj: Ilustračné)

BRATISLAVA. Sociálne siete umožňujú efektívnejšiu a rýchlejšiu komunikáciu s verejnosťou. Zhodli sa na tom štyri najväčšie bratislavské mestské časti, ktoré prostredníctvom nich informujú, propagujú či zbierajú od obyvateľov podnety.

"Nespornou výhodou sociálnych sietí je ich rozšírenosť, tým pádom aj veľkosť publika a rýchlosť šírenia informácií. Propagácia mestskej časti, jej podujatí, ale i aktualít sa určite zlepšila. Zefektívnila sa aj komunikácia s občanmi," uviedla pre TASR hovorkyňa Ružinova Marianna Šebová.

Skryť Vypnúť reklamu

Zo sociálnych sietí využíva Ružinov Facebook. Najčastejšie tam samospráva zverejňuje aktuality z mestskej časti, napríklad informácie o kultúrnych a spoločenských podujatiach, ale aj o zápisoch do tunajších škôl, jarnom upratovaní či revitalizácii zelene. Prostredníctvom sociálnej siete sa na mestskú časť obracajú aj jej obyvatelia. "Najčastejšie otázky sa týkajú aktuálneho diania v Ružinove. Napríklad, ak Ružinovčania vidia, že v ich okolí sa práve rúbe nejaký strom, tak sa nato opýtajú či zverejnia fotku skládky, ktorá sa nachádza v ich okolí," priblížila Šebová.

Sociálne siete podľa jej slov patria v dnešnej dobe medzi efektívny spôsob zasielania podnetov samospráve. Ako však podotkla, aj v takejto komunikácii treba dodržiavať určitú etiku, čo v návale emócií niektorí ľudia nedodržujú.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Nory Gubkovej z Kancelárie starostu Starého Mesta informácie z mestskej časti zverejňujú prostredníctvom svojho profilu na Facebooku takmer každý deň. "Väčšinou ide o správy o aktivitách miestneho úradu, ako aj o kultúrno-spoločenských aktivitách, ktoré mestská časť organizuje. Sociálne siete využívame aj ako aktívny nástroj na zisťovanie verejnej mienky," uviedla pre TASR Gubková. Denne príde prostredníctvom sociálnych sietí staromestskej samospráve niekoľko podnetov, na ktoré sa snaží odpovedať odborne a čo najrýchlejšie. Staré Mesto reaguje aj na podnety zverejnené prostredníctvom portálu Odkaz pre starostu.

Petržalka aktívne komunikuje s obyvateľmi na sociálnej sieti Facebook. Venuje sa tu najmä environmentálnym témam, pozýva obyvateľov na kultúrno-spoločenské akcie či informuje o zápise do škôl. "Je to servis pre obyvateľa, kde mu poskytujeme aktuálne informácie o dianí na území Petržalky. Vlastný profil má aj Miestny podnik verejnoprospešných služieb Petržalka, ktorý sa stará o čistotu mestskej časti, ako aj Miestna knižnica či Kultúrne zariadenia Petržalky," povedala pre TASR hovorkyňa Petržalky Michaela Platznerová. Podľa jej slov hlavnou výhodou sociálnych sietí je možnosť okamžitej reakcie na podnety obyvateľov a riešenie ich problémov, keď nevedia, na koho sa majú obrátiť.

Skryť Vypnúť reklamu

Mestská časť Nové Mesto využíva Facebook, kde informuje verejnosť o aktivitách miestneho úradu či o aktuálnom dianí v mestskej časti. "Či už sú to kultúrne a športové podujatia, ale aj zápisy do škôl alebo participatívny rozpočet. Vlastný profil na Facebooku má zriadené aj novomestské stredisko kultúry," spresnil pre TASR hovorca Nového Mesta Marek Tettinger. Pred časom začala novomestská samospráva využívať aj Youtube, kde zverejňuje kompletné záznamy z rokovania miestneho zastupiteľstva.

Sociálne siete vníma Nové Mesto ako jeden z nástrojov, ktoré využíva na komunikáciu s obyvateľmi. "Na riešenie podnetov sa nám najviac osvedčil portál Odkaz pre starostu, kde ľudia môžu zaslať podnet, sledovať a prípadne pripomienkovať jeho riešenie," podotkol Tettinger.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  7. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  8. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  9. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 31 311
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 29 014
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 873
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 239
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 284
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 143
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 602
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 744
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 440
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 930
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu