Sociálne siete zefektívňujú komunikáciu mestských častí s občanmi

Zhodli sa na tom štyri najväčšie bratislavské mestské časti, ktoré prostredníctvom nich informujú, propagujú či zbierajú od obyvateľov podnety.

(Zdroj: Ilustračné)

BRATISLAVA. Sociálne siete umožňujú efektívnejšiu a rýchlejšiu komunikáciu s verejnosťou. Zhodli sa na tom štyri najväčšie bratislavské mestské časti, ktoré prostredníctvom nich informujú, propagujú či zbierajú od obyvateľov podnety.

"Nespornou výhodou sociálnych sietí je ich rozšírenosť, tým pádom aj veľkosť publika a rýchlosť šírenia informácií. Propagácia mestskej časti, jej podujatí, ale i aktualít sa určite zlepšila. Zefektívnila sa aj komunikácia s občanmi," uviedla pre TASR hovorkyňa Ružinova Marianna Šebová.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zo sociálnych sietí využíva Ružinov Facebook. Najčastejšie tam samospráva zverejňuje aktuality z mestskej časti, napríklad informácie o kultúrnych a spoločenských podujatiach, ale aj o zápisoch do tunajších škôl, jarnom upratovaní či revitalizácii zelene. Prostredníctvom sociálnej siete sa na mestskú časť obracajú aj jej obyvatelia. "Najčastejšie otázky sa týkajú aktuálneho diania v Ružinove. Napríklad, ak Ružinovčania vidia, že v ich okolí sa práve rúbe nejaký strom, tak sa nato opýtajú či zverejnia fotku skládky, ktorá sa nachádza v ich okolí," priblížila Šebová.

Sociálne siete podľa jej slov patria v dnešnej dobe medzi efektívny spôsob zasielania podnetov samospráve. Ako však podotkla, aj v takejto komunikácii treba dodržiavať určitú etiku, čo v návale emócií niektorí ľudia nedodržujú.

Podľa Nory Gubkovej z Kancelárie starostu Starého Mesta informácie z mestskej časti zverejňujú prostredníctvom svojho profilu na Facebooku takmer každý deň. "Väčšinou ide o správy o aktivitách miestneho úradu, ako aj o kultúrno-spoločenských aktivitách, ktoré mestská časť organizuje. Sociálne siete využívame aj ako aktívny nástroj na zisťovanie verejnej mienky," uviedla pre TASR Gubková. Denne príde prostredníctvom sociálnych sietí staromestskej samospráve niekoľko podnetov, na ktoré sa snaží odpovedať odborne a čo najrýchlejšie. Staré Mesto reaguje aj na podnety zverejnené prostredníctvom portálu Odkaz pre starostu.

Petržalka aktívne komunikuje s obyvateľmi na sociálnej sieti Facebook. Venuje sa tu najmä environmentálnym témam, pozýva obyvateľov na kultúrno-spoločenské akcie či informuje o zápise do škôl. "Je to servis pre obyvateľa, kde mu poskytujeme aktuálne informácie o dianí na území Petržalky. Vlastný profil má aj Miestny podnik verejnoprospešných služieb Petržalka, ktorý sa stará o čistotu mestskej časti, ako aj Miestna knižnica či Kultúrne zariadenia Petržalky," povedala pre TASR hovorkyňa Petržalky Michaela Platznerová. Podľa jej slov hlavnou výhodou sociálnych sietí je možnosť okamžitej reakcie na podnety obyvateľov a riešenie ich problémov, keď nevedia, na koho sa majú obrátiť.

Mestská časť Nové Mesto využíva Facebook, kde informuje verejnosť o aktivitách miestneho úradu či o aktuálnom dianí v mestskej časti. "Či už sú to kultúrne a športové podujatia, ale aj zápisy do škôl alebo participatívny rozpočet. Vlastný profil na Facebooku má zriadené aj novomestské stredisko kultúry," spresnil pre TASR hovorca Nového Mesta Marek Tettinger. Pred časom začala novomestská samospráva využívať aj Youtube, kde zverejňuje kompletné záznamy z rokovania miestneho zastupiteľstva.

Sociálne siete vníma Nové Mesto ako jeden z nástrojov, ktoré využíva na komunikáciu s obyvateľmi. "Na riešenie podnetov sa nám najviac osvedčil portál Odkaz pre starostu, kde ľudia môžu zaslať podnet, sledovať a prípadne pripomienkovať jeho riešenie," podotkol Tettinger.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  5. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  10. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  1. Rozprávkové tankovanie
  2. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  3. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  4. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  10. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 457
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 875
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 418
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 8 899
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 489
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 910
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 5 602
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 835
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 220