Primaciálny palác ako úctu k autistom zasvietia na modro

Mesto Bratislava sa tak zapája do kampane Rozsvieť modrú organizovanej pri príležitosti Svetového dňa povedomia o autizme.

(Zdroj: ilustračné archív SME)

BRATISLAVA. Primaciálny palác v Bratislave v sobotu 2. apríla zasvieti na modro. Hlavné mesto sa takýmto spôsobom zapojí do kampane Rozsvieť modrú organizovanej pri príležitosti Svetového dňa povedomia o autizme. "Som rád, že môžeme podporiť ľudí s autizmom, ktorým v súčasnosti trpia mnohí ľudia na celom svete. Zapojíme sa preto do tejto kampane a verím, že tak nielen zvýšime povedomie o tomto ochorení, ale zároveň aj podporíme ľudí trpiacich touto chorobou,“ hovorí primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Agentúru SITA o tom informovala Katarína Kohútiková z bratislavského magistrátu.

Článok pokračuje pod video reklamou

V sobotu 2. apríla sa ako prejav úcty k tejto vývinovej poruche rozsvietia významné budovy a stavby na celom svete na modro. Ako priblížila Kohútiková, modrá farba je symbolom komunikácie a poukazuje na to, že rovnako ako ľudia dlhé roky nerozumeli autistom, tak ani oni nerozumeli zdravým. Modré svetlo pomáha zacieliť pozornosť verejnosti na autizmus - vývinovú poruchu, ktorá ovplyvňuje v súčasnosti viac ako 70 miliónov ľudí na celom svete. Cieľom kampane je zvýšiť povedomie o autizme, snaha začleniť týchto ľudí medzi seba a vytvoriť im podmienky pre zmysluplný život.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 13 696
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 612
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 7 016
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 270
  5. Vizuálny smog je problém 2 988
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 777
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 719
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 399
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 609
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 370