Primaciálny palác ako úctu k autistom zasvietia na modro

Mesto Bratislava sa tak zapája do kampane Rozsvieť modrú organizovanej pri príležitosti Svetového dňa povedomia o autizme.

(Zdroj: ilustračné archív SME)

BRATISLAVA. Primaciálny palác v Bratislave v sobotu 2. apríla zasvieti na modro. Hlavné mesto sa takýmto spôsobom zapojí do kampane Rozsvieť modrú organizovanej pri príležitosti Svetového dňa povedomia o autizme. "Som rád, že môžeme podporiť ľudí s autizmom, ktorým v súčasnosti trpia mnohí ľudia na celom svete. Zapojíme sa preto do tejto kampane a verím, že tak nielen zvýšime povedomie o tomto ochorení, ale zároveň aj podporíme ľudí trpiacich touto chorobou,“ hovorí primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Agentúru SITA o tom informovala Katarína Kohútiková z bratislavského magistrátu.

Článok pokračuje pod video reklamou

V sobotu 2. apríla sa ako prejav úcty k tejto vývinovej poruche rozsvietia významné budovy a stavby na celom svete na modro. Ako priblížila Kohútiková, modrá farba je symbolom komunikácie a poukazuje na to, že rovnako ako ľudia dlhé roky nerozumeli autistom, tak ani oni nerozumeli zdravým. Modré svetlo pomáha zacieliť pozornosť verejnosti na autizmus - vývinovú poruchu, ktorá ovplyvňuje v súčasnosti viac ako 70 miliónov ľudí na celom svete. Cieľom kampane je zvýšiť povedomie o autizme, snaha začleniť týchto ľudí medzi seba a vytvoriť im podmienky pre zmysluplný život.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 931
  2. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 449
  3. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 12 329
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 395
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 10 763
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 523
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 563
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 165
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 915
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 177