SME

Prioritami DPB sú obnova vozoparku či krajšie zastávky

Dopravnému podniku Bratislava sa od nástupu nového vedenia darí šetriť, len za prvé tri mesiace od nástupu nového manažmentu sa podarilo ušetriť vyše 600-tisíc eur.

BRATISLAVA. Dopravnému podniku Bratislava (DPB) sa od nástupu nového vedenia darí šetriť, len za prvé tri mesiace sa novému manažmentu podarilo ušetriť vyše 600-tisíc eur. Uviedol to dnes na tlačovej konferencii v priestoroch Dopravného podniku Bratislava generálny riaditeľ a predseda predstavenstva DPB Milan Urban, ktorý je v tejto funkcii od októbra minulého roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Šetrenie

Podľa Urbana sa DPB podarilo za posledné dva mesiace minulého roka ušetriť približne pol milióna eur, za január tohto roku ďalších 150-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

"Ide o úsporu v oblasti dodávateľsko-odberateľských vzťahov - na dodávke materiálu, energie či služieb," vysvetlil Urban. Ako dodal, DPB chce v tomto roku pokračovať v modernizácii vozového parku - pribudnúť by mali ďalšie nové električky i autobusy. Podnik sa chce zamerať aj na lepšiu starostlivosť o zastávky, okrem ich intenzívnejšieho čistenia by tu mali pribudnúť nové odpadkové koše a na niektorých zastávkach i nové informačné panely.

Nové vedenie Dopravného podniku plánuje pokračovať v modernizácii vozového parku. V tomto roku do neho už pribudlo 13 nových jednosmerných električiek, do polovice apríla by mali do Bratislavy prísť ďalšie dve. Dovedna by tak malo byť vo vozoparku 60 nových električiek. V tomto roku v DPB pribudne aj 40 nových autobusov.

SkryťVypnúť reklamu

"Pri električkách sa priemerný vek znížil z takmer 23 rokov na momentálnych 13. Tento trend je potrebné udržať a chceme na neho nadviazať ešte v tomto roku doplnením nových prírastkov autobusov, kde je najhorší stav. Priemerný vek autobusov je dnes sedem rokov pri ich predpokladanej technickej a ekonomickej životnosti medzi 10 až 12 rokmi," informoval o prioritách DPB Urban.

Viac trolejbusov a električiek

Dopravný podnik začne v tomto roku vypravovať aj viac trolejbusov a električiek. Urobia tak podľa Urbana na základe objednávky mesta, ktoré zvýšilo objednávku výkonov približne o tri percentá. Zvýšenú starostlivosť chce Dopravný podnik venovať aj zastávkam MHD. Dopravný podnik sa v súčasnosti stará o 1 398 zastávok MHD. Ako priblížil Urban, na šiestich najfrekventovanejších plánujú dokonca zaviesť opakované čistenia - ide napríklad o zastávky na Račianskom a Trnavskom mýte či v Slávičom údolí. Dopravný podnik plánuje v tomto roku na vyťažených zastávkach doplniť aj informačné panely, pribudnúť majú i desiatky nových odpadkových košov.

SkryťVypnúť reklamu

Prioritou nového vedenia Dopravného podniku Bratislava je aj zlepšenie podmienok pracovníkov. Ako priblížil Urban, Dopravný podnik v súčasnosti zamestnáva vyše 2 700 pracovníkov, z toho viac ako 1 400 sú vodiči.

Urban hovorí, že jedným zo spôsobov, ako chcú motivovať zamestnancov, je zvýšenie platov, mzdy by mali stúpnuť najmä vodičom. "Budeme sa usilovať zlepšovať aj sociálne podmienky pracovníkov, napríklad umožniť návštevy fitnescentra, zabezpečiť kvalitnú zdravotnú starostlivosť a psychologické poradenstvo," hovorí Urban. Priznáva, že Dopravný podnik v súčasnosti trpí nedostatkom vodičov, a preto pripravujú aj opatrenia na prilákanie nových zamestnancov. "Sústreďujeme sa aj na získanie nových vodičov a pripravujeme súbor opatrení," priblížil Urban. Ako dodal, zvýšiť chcú napríklad produktivitu oddelenia ľudských zdrojov, nových zamestnancov by chceli motivovať napríklad náborovými príspevkami či príspevkom na bývanie pre mimobratislavských vodičov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 894
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 950
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 787
  4. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 446
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 438
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 231
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 114
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 595
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rudolf Huliak a nový minister životného prostredia Tomáš Taraba.

Firma, ktorú vedie brat Rudolfa Huliaka, nezískala milióny z plánu obnovy.


3
Advokát David Lindtner na súde zastupoval aj stíhaného extrémistu Daniela Bombica.

Bývalý člen sýkorovcov na súde vypovedal o údajnom podplácaní.


5
Roman Antal pri predstavovaní projektu Veža snov na Štrbskom Plese v roku 2019.

Roman Antal uteká pred veriteľmi.


1
Peter Tkačenko.

Peter Tkačenko odpovedá na komentár Jakuba Fila.


11
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 253
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 102
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 993
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 082
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 870
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 353
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 261
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 749
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu