SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Hustota dopravy stúpla od roku 2008 len mierne

Vyplýva to z celosvetového rebríčka svetových miest pod názvom TomTom Traffic Index 2016.

(Zdroj: Archív SME)

STARÉ MESTO. Hustota dopravy v Bratislave stúpla od roku 2008 len mierne, v porovnaní s európskymi mestami je na tom hlavné mesto Slovenska stále dobre. Vyplýva to z rebríčka svetových miest pod názvom TomTom Traffic Index 2016. Z 295 hodnotených miest na celom svete sa Bratislava umiestnila na 148. mieste a v rebríčku sa objavila prvýkrát.

Podľa neho, aj keď celková úroveň dopravnej zápchy v Bratislave od roku 2008 priznáva len mierne výkyvy, cestovanie v dopravných špičkách pripravilo vodiča v uplynulom roku priemerne o tridsať minút denne.

Skryť Vypnúť reklamu

Medzi ôsmou a deviatou hodinou ráno dosahuje úroveň zápchy v doprave v Bratislave najvyššie hodnoty v utorok a v stredu (57 %), o niečo lepšie je to v pondelok (51 %) a vo štvrtok (49 %). Najpokojnejšie je na bratislavských cestách v rannej špičke v piatok (37 %). Večerné dopravné špičky v Bratislave sú najhoršie v stredu medzi 17:00 a 18:00 (56 %) a v piatok medzi 16:00 a 17:00 (55 %). V ostatné dni však situácia nie je omnoho lepšia, vo štvrtok medzi 16:00 a 17:00 strávia vodiči na ceste o 50 % viac času, v pondelok medzi 17:00 a 18:00 o 48 % a v utorok medzi 16:00 a 17:00 o 46 % viac. Najvyššiu hustotu dopravy v Bratislave namerali v piatok 30. januára minulého roka.

Bratislava sa v rebríčku 142 hodnotených európskych miest umiestnila na 76. mieste.

Skryť Vypnúť reklamu

Mestá radili od tých s najhustejšou dopravou k najprejazdnejším. Celková úroveň dopravnej zápchy v Bratislave dosahuje 24 %, čo znamená, že vodiči pri priemernej ceste strávia na ceste o 24 % viac času, ako keby šli v čase, keď sú cesty voľné. Pre porovnanie, vodiči vo Viedni (zápcha v doprave 28 %), Prahe (zápcha v doprave 27 %) i Brne (zápcha v doprave 27 %) sú na tom celkovo o niečo horšie. Inak je to však v ranných a večerných špičkách. Vodiči, ktorí v Bratislave každý deň dochádzajú do práce autom a cestujú v dopravnej špičke, strávia na cestách 117 hodín ročne navyše. Znamená to v porovnaní s časom, ktorý by cesta trvala, keby boli cesty voľné. Pre porovnanie v Prahe je to 114 hodín, vo Viedni 106 hodín a v Brne 101 hodín.

Na základe dát za minulý rok sleduje TomTom Traffic Index situáciu v 295 mestách v 38 krajinách na šiestich kontinentoch, od Ríma po Rio de Janeiro, od Singapuru po San Francisco. TomTom pracuje so 14 triliónmi dát nazbieraných za osem rokov. V tomto roku vychádza Traffic Index v globálnom meradle piatykrát. „Každoročne ho vydávame preto, aby sme pomohli vodičom, mestám i orgánom zodpovedným za plánovanie dopravy porozumieť tomu, ako sa úroveň zahustenia dopravy vyvíja, a hlavne, aby sme im pomohli situáciu zlepšovať," hovorí Senior Account Manažér CZ & SK & HU spoločnosti TomTom Robert Červenák.

Skryť Vypnúť reklamu

Spoločnosť TomTom založili v roku 1991, sídli v Amsterdame a zamestnáva vyše 4 600 zamestnancov, jej cieľom je vylepšovať technológie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  2. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  3. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  6. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  7. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  8. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  9. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  10. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  3. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Zmeny v systéme revíznych postupov
  6. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  7. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  10. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 501
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 078
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 818
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 640
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 368
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 6 092
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 4 992
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 117
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 215
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  2. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  3. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  4. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  5. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  6. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  7. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  8. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 223
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 824
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 6 143
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 947
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 897
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 327
  7. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 037
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 880
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu