SME

Hustota dopravy stúpla od roku 2008 len mierne

Vyplýva to z celosvetového rebríčka svetových miest pod názvom TomTom Traffic Index 2016.

(Zdroj: Archív SME)

STARÉ MESTO. Hustota dopravy v Bratislave stúpla od roku 2008 len mierne, v porovnaní s európskymi mestami je na tom hlavné mesto Slovenska stále dobre. Vyplýva to z rebríčka svetových miest pod názvom TomTom Traffic Index 2016. Z 295 hodnotených miest na celom svete sa Bratislava umiestnila na 148. mieste a v rebríčku sa objavila prvýkrát.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa neho, aj keď celková úroveň dopravnej zápchy v Bratislave od roku 2008 priznáva len mierne výkyvy, cestovanie v dopravných špičkách pripravilo vodiča v uplynulom roku priemerne o tridsať minút denne.

SkryťVypnúť reklamu

Medzi ôsmou a deviatou hodinou ráno dosahuje úroveň zápchy v doprave v Bratislave najvyššie hodnoty v utorok a v stredu (57 %), o niečo lepšie je to v pondelok (51 %) a vo štvrtok (49 %). Najpokojnejšie je na bratislavských cestách v rannej špičke v piatok (37 %). Večerné dopravné špičky v Bratislave sú najhoršie v stredu medzi 17:00 a 18:00 (56 %) a v piatok medzi 16:00 a 17:00 (55 %). V ostatné dni však situácia nie je omnoho lepšia, vo štvrtok medzi 16:00 a 17:00 strávia vodiči na ceste o 50 % viac času, v pondelok medzi 17:00 a 18:00 o 48 % a v utorok medzi 16:00 a 17:00 o 46 % viac. Najvyššiu hustotu dopravy v Bratislave namerali v piatok 30. januára minulého roka.

Bratislava sa v rebríčku 142 hodnotených európskych miest umiestnila na 76. mieste.

SkryťVypnúť reklamu

Mestá radili od tých s najhustejšou dopravou k najprejazdnejším. Celková úroveň dopravnej zápchy v Bratislave dosahuje 24 %, čo znamená, že vodiči pri priemernej ceste strávia na ceste o 24 % viac času, ako keby šli v čase, keď sú cesty voľné. Pre porovnanie, vodiči vo Viedni (zápcha v doprave 28 %), Prahe (zápcha v doprave 27 %) i Brne (zápcha v doprave 27 %) sú na tom celkovo o niečo horšie. Inak je to však v ranných a večerných špičkách. Vodiči, ktorí v Bratislave každý deň dochádzajú do práce autom a cestujú v dopravnej špičke, strávia na cestách 117 hodín ročne navyše. Znamená to v porovnaní s časom, ktorý by cesta trvala, keby boli cesty voľné. Pre porovnanie v Prahe je to 114 hodín, vo Viedni 106 hodín a v Brne 101 hodín.

Na základe dát za minulý rok sleduje TomTom Traffic Index situáciu v 295 mestách v 38 krajinách na šiestich kontinentoch, od Ríma po Rio de Janeiro, od Singapuru po San Francisco. TomTom pracuje so 14 triliónmi dát nazbieraných za osem rokov. V tomto roku vychádza Traffic Index v globálnom meradle piatykrát. „Každoročne ho vydávame preto, aby sme pomohli vodičom, mestám i orgánom zodpovedným za plánovanie dopravy porozumieť tomu, ako sa úroveň zahustenia dopravy vyvíja, a hlavne, aby sme im pomohli situáciu zlepšovať," hovorí Senior Account Manažér CZ & SK & HU spoločnosti TomTom Robert Červenák.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť TomTom založili v roku 1991, sídli v Amsterdame a zamestnáva vyše 4 600 zamestnancov, jej cieľom je vylepšovať technológie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 51 672
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 989
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 8 936
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 439
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 035
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 984
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 802
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 048
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 99 551
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 653
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 484
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 808
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 121
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 773
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 098
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 744
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
SkryťZatvoriť reklamu