Mesto i mestské časti poskytujú svoje služby už aj elektronicky

Bratislavský magistrát spoločne s mestskými časťami ponúka verejnosti prostredníctvom webového portálu - www.esluzbyba.sk informačné, oznamovacie a transakčné služby.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. Zaplatiť daň za psa, daň z nehnuteľností, prehlásiť si trvalý pobyt, informovať sa o materských školách, organizovať občiansky svadobný obrat či ohlásiť poruchy môžu Bratislavčania aj elektronicky. Hlavné mesto totiž spustilo elektronické poskytovanie svojich služieb, čo má umožniť jeho obyvateľom efektívnejšie komunikovať so samosprávou z prostredia svojho domova.

Bratislavský magistrát spoločne s mestskými časťami ponúka verejnosti prostredníctvom webového portálu - www.esluzbyba.sk informačné, oznamovacie a transakčné služby.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Z pohodlia domova si budú môcť ľudia vybaviť 85 záležitostí, tykajúcich sa celého rozsahu životných udalostí. Sú to služby, ktoré poskytuje bratislavský magistrát i mestské časti svojim obyvateľom. Sľubujeme si od toho zvýšenie komfortu a šetrenie času pre Bratislavčanov. Nebudú totiž musieť chodiť na úrady," skonštatoval na dnešnom brífingu primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Obyvatelia hlavného mesta sa tak budú môcť vďaka elektronizácii služieb oveľa jednoduchšie informovať o sociálnych službách, o územnom pláne či o poskytovaní opatrovateľskej služby. Pripomienkovať zo svojho domova môžu aj návrh rozpočtu obce, návrhy nariadení. Taktiež zaplatiť pokuty, registrovať svojho psa alebo ohlasovať poruchy. Pri oznamovacích a transakčných službách však budú Bratislavčania väčšinou potrebovať elektronický občiansky preukaz.

Na projekte sa podieľajú takmer všetky bratislavské mestské časti okrem Devína, ktorý je v nútenej správe. Mestské časti Staré Mesto a Petržalka nezvládli proces verejného obstarávania, preto sa pripoja k projektu až neskôr. "Pre občanov to nič neznamená. Naše odpovede budú doručené mestským častiam a tie budú komunikovať s občanmi ako doteraz, do doby než doženú verejné obstarávanie," vysvetlil primátor.

Starosta bratislavského Lamača Peter Šramko uviedol, že systém elektronizácie služieb je nastavený tak, aby mal obyvateľ k dispozícii jednotné tlačivo pre všetky mestské časti i pre magistrát. "Nikto nebude vedieť, na ktorom úrade, v akom systéme sa to bude spracovávať. Jednotne sa to podá a jednotnú odpoveď na obdobnom tlačive dostanú občania," priblížil Šramko. Ako tvrdí, Bratislavčania vďaka elektronizácii služieb nebudú musieť navštevovať jednotlivé miestne úrady, ako doteraz. "Stáva sa, že niekto má byt v jednej mestskej časti, v druhej má záhradu alebo aj garáž. To sú všetko dôvody, keď obyvatelia musia chodiť na rôzne úrady. Dnes sa cez túto službu dostane ku všetkým službám, ktoré mesto a mestské časti poskytujú na jednej webovej stránke," skonštatoval Šramko.

Projekt od novembra 2015 do marca tohto roka fungoval zatiaľ len v skúšobnej prevádzke. Od spustenia ostrej prevádzky chce bratislavský magistrát spolu s mestskými časťami zachytiť všetky prípadné nedostatky. Bratislavčanov preto vyzývajú, aby svoje otázky či podnety posielali na mailovú adresu esluzby@esluzbyba.sk.

Hlavné mesto spolu s mestskými časťami využilo možnosť financovať elektronizáciu služieb prostredníctvom Operačného programu Bratislavský kraj z Európskeho fondu regionálneho rozvoja vo výške 85 percent, desať percent zo štátneho rozpočtu. Spoluúčasť mesta bola päť percent. Celková hodnota projektu je na úrovni 2,77 milióna eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 11 929
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 9 844
  3. Najkrajšie americké národné parky 9 622
  4. Vizuálny smog je problém 3 248
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 989
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 892
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 393
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 092
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 079
  10. Križovatka si vyžiada rozsiahlu odstávku teplej úžitkovej vody 1 341