Vozeň Viedenskej električky sa vráti, čaká ho oprava

Vozeň legendárnej Viedenskej električky, ktorá pred 2. svetovou vojnou premávala medzi Bratislavou a Viedňou, bude vystavený v piatok pred miestnym úradom Staré Mesto na Vajanského nábreží.

BRATISLAVA. Legendárna Viedenská električka sa opäť vráti do Bratislavy. Vozeň historickej električky, ktorá pred druhou svetovou vojnou premávala medzi Viedňou a Bratislavou, bude vystavený v piatok 18. marca od 11:00 do 13:00 pred budovou miestneho úradu Staré Mesto na Vajanského nábreží. Vozeň bude stáť na mieste niekdajšej zastávky, kde kedysi Viedenská električka zastavovala. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Starého Mesta Nora Remiarová.

Historický unikát do Bratislavy privezie Klub priateľov hromadnej a regionálnej dopravy v spolupráci so Starým Mestom. Členovia klubu priateľov popri prehliadke prítomným vyrozprávajú aj príbeh tohto vozňa, v ktorom sa vraj inkognito viezli členovia rakúskej cisárskej rodiny. Historický električkový vozeň po prehliadke na Vajanského nábreží poputuje do depa na Rendezi. Klub priateľov hromadnej a regionálnej dopravy totiž plánuje tento technický unikát upraviť do pôvodnej podoby. Takto už klub opravil lokomotívu viedenskej električky, ktorá je vystavená v Slovenskom technickom múzeu - Múzeu dopravy na Šancovej ulici.

Vagón historickej Viedenskej električky bol vyrobený v roku 1913 v pražskej továrni Ringhoffer. Interiér navrhol známy predstaviteľ rakúskej secesie Otto Wagner. Z troch vyrobených kusov sa zachovali už len dva - jeden sa nachádza v múzeu v rakúskom Mariazelli a druhý príde v piatok do Bratislavy.

Elektrická lokálna železnica Bratislava - Viedeň bola v prevádzke v rokoch 1914 – 1945. Elektrickú lokálnu železnicu z Prešporka do Viedne otvorili 1. februára 1914, o niekoľko dní neskôr, 5. februára, začala po približne 70-kilometrovej trati pravidelne premávať električka. Z celej elektrifikovanej dráhy viedlo 12 kilometrov cez Viedeň a sedem kilometrov cez územie dnešnej Bratislavy. Trasu navrhol viedenský inžinier Josef Tauber v roku 1898. Premávku Viedenskej električky po jej pôvodnej trase zastavila druhá svetová vojna. V obmedzenom variante jazdila ešte od hranice Berg po Petržalku, v tom čase už Engerau. Po zániku lokálnej dráhy sa dve špeciálne vyrobené vozidlá pre bratislavský úsek, GANZ Eg 5 a 6, dostali do Rakúska.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Už aj seniori presadajú do SUV
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  7. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 22 953
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 392
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 428
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 328
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 986
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 874
  7. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 802
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 680
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 672