SME

Vozeň Viedenskej električky sa vráti, čaká ho oprava

Vozeň legendárnej Viedenskej električky, ktorá pred 2. svetovou vojnou premávala medzi Bratislavou a Viedňou, bude vystavený v piatok pred miestnym úradom Staré Mesto na Vajanského nábreží.

BRATISLAVA. Legendárna Viedenská električka sa opäť vráti do Bratislavy. Vozeň historickej električky, ktorá pred druhou svetovou vojnou premávala medzi Viedňou a Bratislavou, bude vystavený v piatok 18. marca od 11:00 do 13:00 pred budovou miestneho úradu Staré Mesto na Vajanského nábreží. Vozeň bude stáť na mieste niekdajšej zastávky, kde kedysi Viedenská električka zastavovala. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Starého Mesta Nora Remiarová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Historický unikát do Bratislavy privezie Klub priateľov hromadnej a regionálnej dopravy v spolupráci so Starým Mestom. Členovia klubu priateľov popri prehliadke prítomným vyrozprávajú aj príbeh tohto vozňa, v ktorom sa vraj inkognito viezli členovia rakúskej cisárskej rodiny. Historický električkový vozeň po prehliadke na Vajanského nábreží poputuje do depa na Rendezi. Klub priateľov hromadnej a regionálnej dopravy totiž plánuje tento technický unikát upraviť do pôvodnej podoby. Takto už klub opravil lokomotívu viedenskej električky, ktorá je vystavená v Slovenskom technickom múzeu - Múzeu dopravy na Šancovej ulici.

SkryťVypnúť reklamu

Vagón historickej Viedenskej električky bol vyrobený v roku 1913 v pražskej továrni Ringhoffer. Interiér navrhol známy predstaviteľ rakúskej secesie Otto Wagner. Z troch vyrobených kusov sa zachovali už len dva - jeden sa nachádza v múzeu v rakúskom Mariazelli a druhý príde v piatok do Bratislavy.

Elektrická lokálna železnica Bratislava - Viedeň bola v prevádzke v rokoch 1914 – 1945. Elektrickú lokálnu železnicu z Prešporka do Viedne otvorili 1. februára 1914, o niekoľko dní neskôr, 5. februára, začala po približne 70-kilometrovej trati pravidelne premávať električka. Z celej elektrifikovanej dráhy viedlo 12 kilometrov cez Viedeň a sedem kilometrov cez územie dnešnej Bratislavy. Trasu navrhol viedenský inžinier Josef Tauber v roku 1898. Premávku Viedenskej električky po jej pôvodnej trase zastavila druhá svetová vojna. V obmedzenom variante jazdila ešte od hranice Berg po Petržalku, v tom čase už Engerau. Po zániku lokálnej dráhy sa dve špeciálne vyrobené vozidlá pre bratislavský úsek, GANZ Eg 5 a 6, dostali do Rakúska.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  2. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  4. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  5. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  6. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  7. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  1. Sovy chránia lesy: LESY SR hlásia úspech s vtáčími búdkami
  2. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  4. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  5. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  6. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  7. Nové Planeo v Košiciach
  8. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 9 260
  2. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 965
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 959
  4. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 687
  5. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 630
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 3 616
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 3 149
  8. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 951
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 38 774
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 12 807
  3. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 7 439
  4. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 170
  5. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 5 220
  6. Věra Tepličková: Šok v Levoči 4 719
  7. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 4 598
  8. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry? 4 493
  1. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  2. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  3. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  4. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  5. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  6. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  7. Tupou Ceruzou: Žiačik
  8. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
SkryťZatvoriť reklamu