Vozeň Viedenskej električky sa vráti, čaká ho oprava

Vozeň legendárnej Viedenskej električky, ktorá pred 2. svetovou vojnou premávala medzi Bratislavou a Viedňou, bude vystavený v piatok pred miestnym úradom Staré Mesto na Vajanského nábreží.

BRATISLAVA. Legendárna Viedenská električka sa opäť vráti do Bratislavy. Vozeň historickej električky, ktorá pred druhou svetovou vojnou premávala medzi Viedňou a Bratislavou, bude vystavený v piatok 18. marca od 11:00 do 13:00 pred budovou miestneho úradu Staré Mesto na Vajanského nábreží. Vozeň bude stáť na mieste niekdajšej zastávky, kde kedysi Viedenská električka zastavovala. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Starého Mesta Nora Remiarová.

Historický unikát do Bratislavy privezie Klub priateľov hromadnej a regionálnej dopravy v spolupráci so Starým Mestom. Členovia klubu priateľov popri prehliadke prítomným vyrozprávajú aj príbeh tohto vozňa, v ktorom sa vraj inkognito viezli členovia rakúskej cisárskej rodiny. Historický električkový vozeň po prehliadke na Vajanského nábreží poputuje do depa na Rendezi. Klub priateľov hromadnej a regionálnej dopravy totiž plánuje tento technický unikát upraviť do pôvodnej podoby. Takto už klub opravil lokomotívu viedenskej električky, ktorá je vystavená v Slovenskom technickom múzeu - Múzeu dopravy na Šancovej ulici.

Vagón historickej Viedenskej električky bol vyrobený v roku 1913 v pražskej továrni Ringhoffer. Interiér navrhol známy predstaviteľ rakúskej secesie Otto Wagner. Z troch vyrobených kusov sa zachovali už len dva - jeden sa nachádza v múzeu v rakúskom Mariazelli a druhý príde v piatok do Bratislavy.

Elektrická lokálna železnica Bratislava - Viedeň bola v prevádzke v rokoch 1914 – 1945. Elektrickú lokálnu železnicu z Prešporka do Viedne otvorili 1. februára 1914, o niekoľko dní neskôr, 5. februára, začala po približne 70-kilometrovej trati pravidelne premávať električka. Z celej elektrifikovanej dráhy viedlo 12 kilometrov cez Viedeň a sedem kilometrov cez územie dnešnej Bratislavy. Trasu navrhol viedenský inžinier Josef Tauber v roku 1898. Premávku Viedenskej električky po jej pôvodnej trase zastavila druhá svetová vojna. V obmedzenom variante jazdila ešte od hranice Berg po Petržalku, v tom čase už Engerau. Po zániku lokálnej dráhy sa dve špeciálne vyrobené vozidlá pre bratislavský úsek, GANZ Eg 5 a 6, dostali do Rakúska.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  6. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  7. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  10. Vysoká hra o súdne trovy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 936
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 4 014
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 810
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 572
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 490
  6. Splnený sen 1 437
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 308
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 175
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 984
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 918