Druhú etapu električkovej trate možno pripomienkovať do 14. marca

Druhý úsek sa teda bude začínať za novou zastávkou Jungmannova a bude končiť v lokalite Janíkov dvor, kde vyrastá developérsky projekt Južné mesto.

(Zdroj: Magistrát)

BRATISLAVA. V bratislavskej Petržalke by v roku 2018 mali začať stavať druhý úsek električkovej trate. Tá má viesť od Bosákovej ulice po Janíkov dvor. Magistrát hlavného mesta preto v utorok (8.3.) v Primaciálnom paláci zorganizoval pre obyvateľov verejnú prezentáciu projektu. Vyjadriť sa k nemu ľudia môžu ešte do 14. marca.

"Projekt sme upravili. Zrušili sme štvorprúdovú cestu a namiesto nej tam bude cyklotrasa. Pre cyklistov sme vytvorili priečne pruhy cez električkovú trať a pripravili pre nich cyklostojany na každej zastávke. Taktiež, električková trať bude zazelenená, zaviedli sme preferenciu hromadnej dopravy a zabezpečili križovanie električky s cestami tak, že sa budú posilňovať bezpečnostné prvky," zhrnul primátor Ivo Nesrovnal zmeny, ktoré v projekte podľa jeho slov urobilo nové vedenie mesta. Po kritike verejnosti štvorprúdovú cestu sľúbil z projektu vyhodiť ešte bývalý primátor Milan Ftáčnik.

"Myslím si, že sme projekt zlepšili a tomu nasvedčovala i dnešná diskusia, ľudia ho najmä chválili," podotkol Nesrovnal. Diskutujúci ale napríklad mesto upozornili na nemeckú protitankovú stenu z druhej svetovej vojny. Vojenská pamiatka sa nachádza na Strečnianskej ulici a odkopali ju ešte v roku 2013. "Električka by mala viesť krížom cez ňu. Keď som sa na to pýtal, ani mesto nemalo vedomosť, že tam niečo také je," upozorňoval jeden z obyvateľov. Spracovateľ návrhu prisľúbil, že sa tým budú zaoberať.

Padol tiež návrh, aby bola pozdĺž cyklotrasy vybudovaná ešte aj pešia trasa a niektorí sa obávali i toho, že by deti mohli ľahko vybehnúť pod električku, keďže tá má viesť cez zelenú plochu. "Trať bude po celej dĺžke lemovaná zeleňou a krovinami, cez ktoré sa nebude dať bežne prejsť," uistil projektant Ondrej Podolec.

Celkovo má mať nová električková trať dĺžku 3,78 kilometra. Nadviazať má pritom na prvú etapu, ktorá vedie zo Šafárikovho námestia cez Starý most. Druhý úsek sa teda bude začínať za novou zastávkou Jungmannova a bude končiť v lokalite Janíkov dvor, kde vyrastá developérsky projekt Južné mesto.

V úseku plánujú zriadiť sedem zastávok električiek Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor. Zastávky majú mať dĺžku 65 metrov, teda pre dve súpravy električiek. Tie majú na trati jazdiť maximálnou rýchlosťou 50 km/h, zákon pritom dovoľuje 60 km/h. "Ak by však bola rýchlosť vyššia ako 50 km/h, trať by musela byť oplotená," podotkol spracovateľ zámeru EIA Tomáš Šembera.

Súčasťou projektu sú i dva električkové mosty cez Chorvátske rameno a prístupové trasy k zastávkam majú byť bezbariérové. Hlavne v medzizastávkových úsekoch má byť kryt električkovej trate zelený. Vysadiť tam majú sukulenty, napríklad rozchodník, nenáročný na údržbu a závlahu. Na konci električkovej trate sa zase počíta s vybudovaním dvojkoľajného obratiska. V jeho susedstve má byť umiestnená vozovňa pre 12 električkových súprav.

Posudzovať sa budú dva varianty projektu. Pri prvom sa celkové predpokladané náklady majú vyšplhať na 69,88 milióna eur bez DPH, pri druhom na 73,17 milióna eur. Varianty sa líšia napríklad riešením zastávky Lietavská či spôsobom križovania trate s Pajštúnskou ulicou. Začať s výstavou druhého úseku by sa podľa zámeru malo v roku 2018 a práce by mali trvať dva roky.

Verejnosť môže svoje názory a pripomienky k projektu posielať na e-mailovú adresu nsmhd2@bratislava.sk. Písomné stanoviská k posudzovaniu vplyvov na životné prostredie treba do 14. marca doručiť Okresnému úradu Bratislava, odbor starostlivosti o životné prostredie, Oddelenie ochrany prírody a vybraných zložiek životného prostredia, Tomášikova 46, 832 05 Bratislava 3. V elektronickej podobe je zámer k nahliadnutiu na www.enviroportal.sk.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  1. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  4. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  5. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  6. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  7. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  8. Accessible Urban Living
  9. RPSP – A good intention ruined by execution
  10. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 9 097
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 705
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 619
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 495
  5. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 480
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 252
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 826
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 612
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 561
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 336