Po siedmich rokoch zmenili v Novom Meste chod kancelárie poslancov. Nahradili ju tzv. hodiny pre verejnosť u dvoch zástupkýň starostu. Kanceláriu poslancov zriadila mestská časť v roku 1996 preto, aby sa občania mohli priamo obracať na poslanca, ktorý má pod patronátom obvod, v ktorom bývajú. Predtým mal každý poslanec miestneho zastupiteľstva vopred určený termín, v ktorom bol občanom k dispozícii. Obyvatelia Nového Mesta tak stretli „svojho“ poslanca najviac dvakrát ročne, museli však sledovať, kedy bude mať službu a čakať. „Za celý minulý rok kanceláriu navštívilo len 34 občanov, z toho 20 v rovnakej veci, a tak sa zástupkyne starostu ponúkli, že dvakrát týždenne budú občanom samy k dispozícii vo svojich kanceláriách,“ povedala tlačová tajomníčka starostu Valéria Reháčková.
Už v prvom mesiaci tohto roka využilo hodiny pre verejnosť 24 ľudí. Zástupkyne starostu sa v službe striedajú. V pondelok od 15.00 do 17.00 má hodiny pre verejnosť Dagmar Šimková, v stredu v rovnakom čase Ružena Apalovičová.
V budúcnosti pre každého zo 40 poslancov chcú zriadiť na miestnom úrade osobitnú poštovú schránku s menovkou. Do nej budú môcť občania vhadzovať svoje návrhy, pripomienky i žiadosti vrátane žiadostí o stretnutie s poslancom.
Ako Reháčková dodala, obyvatelia mestskej časti sa môžu už teraz na požiadanie stretnúť s ktorýmkoľvek poslancom. Stačí sa obrátiť na organizačný odbor miestneho úradu alebo priamo na kanceláriu niektorej zo zástupkýň.
Tento nový komunikačný systém v utorok odporučila miestna rada a poslanci sa ním budú zaoberať v utorok 25. februára.