Ftáčnik odovzdal petíciu za uľahčenie dopravy seniorov

Pod petíciu sa podpísalo 5 503 ľudí a jej organizátori veria, že by sa mohla dostať na prerokovanie bratislavskému mestskému zastupiteľstvu na marcové zasadnutie, ktoré je naplánované na 31. marca.

(Zdroj: Archív SME)

BRATISLAVA. Petíciu za uľahčenie dopravy seniorov v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji (IDS BK) s 5 503 podpismi dnes odovzdali jej organizátori na bratislavskom magistráte.

"Touto petíciou sa dožadujeme rozhodnutia mestského a krajského zastupiteľstva, aby seniorom nad 70 rokov v integrovanej doprave stačil na preukázanie nároku na bezplatnú prepravu aj občiansky preukaz," uviedol po odovzdaní petície jeden z jej organizátorov, bývalý primátor Bratislavy Milan Ftáčnik s tým, že kópie petičných hárkov odovzdajú aj na Bratislavskom samosprávnom kraji.

Článok pokračuje pod video reklamou

Petíciou chcú jej organizátori podľa Ftáčnika dosiahnuť, aby sa u seniorov už samotné nastúpenie do vozidla považovalo za uzavretie zmluvy s dopravcom v zmysle cestného zákona, a aby sa nevyžadovala už žiadna iná forma uzatvorenia tejto zmluvy. Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava (BID), ktorá zastrešuje integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji, totiž tvrdí, že podľa zákona o cestnej doprave a zákona o doprave na dráhach je dopravca povinný mať s cestujúcim uzavretú zmluvu o preprave osôb pri každej ceste.

A práve SeniorPas je podľa nich jednou z týchto možností. "Seniori dostali len administratívnu povinnosť, ktorej zmysel im nikto nevysvetlil. Na čo je mestu poznať počet cestujúcich? O to sa neopierajú žiadne prepočty ani nároky prepravcov vo vzťahu k objednávateľom výkonov," hovorí bývalý primátor Ftáčnik. Ako dodal, verí, že petícia by sa mohla dostať na prerokovanie bratislavskému mestskému zastupiteľstvu na marcové zasadnutie, ktoré sa bude konať 31. marca. "Splnili sme všetky podmienky na prerokovanie petície v zastupiteľstve," hovorí Ftáčnik.

Nárok na bezplatnú prepravu v integrovanej doprave musia seniori nad 70 rokov od 1. januára 2016 preukazovať tzv. SeniorPasom, čo je bezkontaktná čipová karta, ktorou sa preukážu revízorom. Aktuálne im však stačí podľa predbežného rozhodnutia Okresného súdu Bratislava I na preukázanie aj občiansky preukaz.

Ftáčnik hovorí, že oni sa svojou petíciou nevybrali takouto právnou cestou, ale apelujú na objednávateľa výkonov - teda mesto Bratislava a Bratislavský samosprávny kraj, aby zvážili zavedenie SeniorPasov a seniorom dopravu uľahčili. Podľa predsedníčky krajskej organizácie Jednoty dôchodcov Slovenska Žofie Lomnickej by stačilo, ak by si seniori, ktorí aktuálne dosiahnu 70 rokov, už SeniorPasy nemuseli vybavovať a stačil by im na preukázanie nároku na bezplatnú dopravu len občiansky preukaz. Pre tých seniorov, ktorí už SeniorPas majú, Jednota dôchodcov navrhuje, aby im platil na celých päť rokov platnosti čipovej karty a nemuseli si ho každý rok obnovovať.

Bratislavská radnica tvrdí, že aj keď je mesto v systéme BID menšinovým akcionárom, robia všetko preto, aby bolo jej používanie napriek rôznym zúčastneným dopravcom čo najprehľadnejšie a najpohodlnejšie.

"Išlo o ďalší z projektov, ktorý bol za bývalého vedenia totálne podcenený. Navyše, podmienky fungovania integrovanej dopravy v Bratislave schválili zastupiteľstvá mesta a Bratislavského samosprávneho kraja ešte v roku 2012 - to znamená práve pod vedením bývalého primátora Bratislavy. Takouto podmienkou je aj používanie bezkontaktnej čipovej karty pre seniorov," uviedla v stanovisku hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová. Ako dodala, bezkontaktná čipová karta je určená nielen na preukázanie nároku na zľavu, ale je aj samotným ročným predplatným lístkom v hodnote 0 eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  10. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  1. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  6. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  7. Sú "firmy na predaj" vhodné pre začínajúcich podnikateľov?
  8. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 444
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 717
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 402
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 388
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 281
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 7 757
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 898
  8. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 589
  9. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 4 232
  10. Nepodceňujte príznaky psoriázy 3 484