Bratislava sa chce viac prezentovať za hranicami

K uzavretiu dohody viedlo úsilie o efektívnu prezentáciu umenia a kultúry SR a jej hlavného mesta v zahraničí.

(Zdroj: Archív SME)

Prínosom vzájomnej spolupráce slovenských inštitútov s Magistrátom hlavného mesta je zvýšenie informovanosti o Slovensku.

BRATISLAVA. Minister zahraničných vecí a európskych záležitostí Miroslav Lajčák a primátor hlavného mesta Bratislavy Ivo Nesrovnal podpísali dnes v Bratislave Zmluvu o spolupráci pri spoločnej prezentácii hlavného mesta a Slovenskej republiky v zahraničí. Táto zmluva umožní využiť priestory slovenských inštitútov v zahraničí na prezentáciu Bratislavy a Slovenskej republiky.

Na základe zmluvy poskytne rezort zahraničia hlavnému mestu priestory slovenských inštitútov v zahraničí na prezentáciu Bratislavy a Slovenskej republiky v súlade s podmienkami, ktoré odsúhlasí spoločná komisia. Podľa zmluvy zas Bratislava zabezpečí raz ročne tematickú a materiálnu prípravu aspoň jedného podujatia na pôde slovenských inštitútov aspoň v dvoch mestách. Slovenské inštitúty sa nachádzajú v Berlíne, Budapešti, Moskve, Paríži, Prahe, Ríme, Varšave a Viedni. Informoval o tom tlačový odbor ministerstva.

Článok pokračuje pod video reklamou

K uzavretiu dohody viedlo úsilie o efektívnu prezentáciu umenia a kultúry SR a jej hlavného mesta v zahraničí. Prínosom vzájomnej spolupráce slovenských inštitútov s Magistrátom hlavného mesta je zvýšenie informovanosti o Slovensku a jeho kultúrnych hodnotách, rozvoj cestovného ruchu, ako aj podpora nárastu investícií smerujúcich na územie SR. Návrh zmluvy vychádza z iniciatívy primátora Bratislavy a predstavuje systémový krok k zlepšeniu prezentácie mesta v zahraničí. Zmluva je uzatváraná na päť rokov s možnosťou predĺženia.

Zmluva umožní hlavnému mestu Slovenskej republiky prezentovať sa v zahraničí prostredníctvom najrôznejších výstav a ďalších podujatí s cieľom zviditeľnenia Bratislavy a aj celého Slovenska. Od lepšej prezentácie Bratislavy v zahraničí očakáva primátor Nesrovnal prilákanie väčšieho počtu turistov či zvyšovanie objemu investícií smerujúcich na naše územie.

"Úlohou diplomacie je okrem iného budovať imidž Slovenska, našich regiónov a miest v zahraničí. Som rád, že podpisom tejto dohody sa vytvára priestor na spojenie potenciálu a kapacít štátu a hlavného mesta na intenzívnejšiu prezentáciu našej metropoly i celej krajiny v miestach, kde pôsobia slovenské inštitúty," povedal po podpise Lajčák.

Podľa Nesrovnala takáto prezentácia SR a Bratislavy v zahraničí prispeje aj k zvýšeniu informovanosti o meste aj krajine, našich hodnotách, kultúre, ekonomike a prispeje tiež k rozvoju cestovného ruchu a celkovej prosperite. "V snahe o efektívnu prezentáciu umenia a kultúry nielen nášho hlavného mesta, ale aj celej Slovenskej republiky, sme sa s ministrom Lajčákom dohodli na spolupráci. Hlavné mesto bude organizovať podujatia aj v priestoroch slovenských inštitútov. Takýto nástroj prezentácie v zahraničí dosiaľ hlavné mesto nemalo, a teda ho nevyužívalo," povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 678
  2. Vizuálny smog je problém 10 634
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 4 888
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 3 949
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 145
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 067
  7. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 2 923
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 568
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 228
  10. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 094