Vyhradené parkovanie v Karlovej Vsi môže zaniknúť

Ak Karlovešťania v sobotnom referende rozhodnú, že v bratislavskej mestskej časti Karlova Ves bude platiť rezidenčný systém parkovania, vyhradené parkovanie pre občanov zanikne.

Karlova Ves vyhlásila miestne referendum na sobotu 5. marca, spoja ho s parlamentnými voľbami. Otázky sa budú týkať rezidenčného parkovania v mestskej časti a hazardných hier v Bratislave.

KARLOVA VES.

"Systém vyhradeného parkovania tak, ako bol nastavený, zlyhal. Podiel vyhradených miest oproti voľne prístupným je veľmi vysoký, čo mimoriadne znevýhodňuje tých, ktorí nemajú vyhradené parkovacie miesto, hoci by chceli. Napriek zvýšeniu dane za vyhradené parkovacie miesto nám prichádza mesačne približne sedemdesiat nových žiadostí, ktoré nevieme uspokojiť," uviedol dnes pre agentúru SITA hovorca Karlovej Vsi Branislav Heldes s tým, že vyhradené parkovanie zostane len pre ťažko zdravotne postihnutých.

Karlova Ves vyhlásila miestne referendum na sobotu 5. marca, spoja ho s parlamentnými voľbami. Otázky sa budú týkať rezidenčného parkovania v mestskej časti a hazardných hier v Bratislave.

Na to, aby bolo referendum úspešné, musí v ňom hlasovať minimálne päťdesiat percent oprávnených voličov. "Vyše päťdesiat percent legitímnych parkovacích plôch je rezervovaných iba pre konkrétne vozidlo. Ak zavedieme rezidenčný systém, sto percent parkovacích plôch bude pre všetkých. Nebude však možné parkovanie v križovatkách, na trávnikoch a podobne," zhrnul Heldes.

Ako ďalej pripomenul, v referende sa Karlovešťania vyjadria k tomu, či sú ochotní na zmenu v parkovaní.

"Potom vyskúšame projekt v jednej či dvoch uzavretých lokalitách a pokúsime sa v praxi vychytať nedostatky a overiť si reálny dopad opatrení. Až potom môže nastať definitívne schvaľovanie pravidiel," podotkol. Nárok na rezidenčnú kartu bude mať každá domácnosť, v ktorej žije aspoň jedna dospelá osoba s trvalým pobytom v Karlovej Vsi, je držiteľom vodičského preukazu a má auto. Každá domácnosť s rezidenčnou kartou dostane určitý počet bezplatných celodenných parkovacích kariet pre návštevy. "Základom rezidenčného parkovania je, aby mala každá domácnosť vyriešené parkovanie pre prvé auto. Cena ročnej rezidenčnej karty sa bude odvíjať od celomestskej parkovacej politiky, ak bude prijatá. Tam sa predbežne hovorí o dolnom limite dvadsať eur. Pre nás v Karlovej Vsi by to bola horná hranica," tvrdí hovorca.

Tým, ktorí v Karlovej Vsi bývajú a nemajú tu trvalý pobyt, samospráva odporúča, aby si ho prihlásili. Kúpiť si tiež budú môcť abonentskú kartu, ktorá však bude drahšia ako rezidentská. Podľa Heldesa všetko, čo treba pre zavedenie rezidenčného parkovania urobiť, si Karlova Ves nedokáže zabezpečiť vo vlastnej réžii, niektoré činnosti bude musieť vysúťažiť.

Mestská časť informuje, že výstavba parkovacieho domu je žiaduca, ale aj drahá. "Treba si uvedomiť, že parkovací dom môže vyriešiť len lokálny problém. Preto je potrebná kombinácia viacerých opatrení vrátane zmeny pravidiel parkovania," zhrnul karloveský hovorca. Samospráva urobila čiastočný prieskum parkovacích kapacít vlani v júni. Počas nočných hodín parkovalo v Karlovej Vsi približne 9 300 áut, z toho 4 500 na oficiálne evidovaných parkovacích miestach a 4 800 vozidiel parkovalo mimo oficiálnych parkovacích miest. "Treba však poznamenať, že viaceré parkovacie plochy neboli do celkovej štatistiky započítané," ukončil Heldes.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 371
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 230
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 2 606
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 186
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 557
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 404
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 331
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 123
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 085
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 003