SME
Pondelok, 1. marec, 2021 | Meniny má AlbínKrížovkyKrížovky

Druhú časť trate električky v Petržalke chcú začať stavať v roku 2018

Náklady na pokračovanie projektu sa podľa predpokladov vyšplhajú približne na 70 miliónov eur a práce majú trvať dva roky.

(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Druhý úsek električkovej trate v bratislavskej Petržalke od Bosákovej ulice po Janíkov dvor by mali začať stavať v roku 2018. V projekte sa už nepočíta so štvorprúdovou komunikáciou, ako boli pôvodné plány, a v súbehu s traťou má vzniknúť cyklotrasa. Náklady na pokračovanie projektu sa podľa predpokladov vyšplhajú približne na 70 miliónov eur a práce majú trvať dva roky. Vyplýva to zo zámeru, ktorý hlavné mesto predložilo na posudzovanie vplyvov na životné prostredie EIA.

"Realizáciou navrhovanej investície dôjde na území Petržalky k vybudovaniu nosného dopravného systému, ktorý prispeje k zvýšeniu kvality a bezpečnosti prepravy cestujúcich a k zabezpečeniu požadovaných prepravných kapacít počas pravidelnej každodennej prevádzky," uvádza sa v zámere.

Skryť Vypnúť reklamu

Celkovo má mať nová električková trať dĺžku 3,78 kilometra. Nadviazať má pritom na prvú etapu, ktorá vedie zo Šafárikovho námestia cez Starý most. Druhý úsek sa teda bude začínať za novou zastávkou Jungmannova a bude končiť v lokalite Janíkov dvor, kde vyrastá developérsky projekt Južné mesto.

V úseku plánujú zriadiť sedem zastávok električiek Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor. Zastávky majú mať dĺžku 65 metrov, teda pre dve súpravy električiek. Tie majú na trati jazdiť maximálnou rýchlosťou 50 km/h. "Vedenie trasy a polomery oblúkov umožňujú dosiahnuť túto rýchlosť v celej dĺžke trasy bez obmedzení," uvádza sa v zámere. Podľa zákona môžu električky jazdiť rýchlosťou 60 km/h.

Skryť Vypnúť reklamu

Súčasťou projektu sú i dva električkové mosty cez Chorvátske rameno. Prístupové trasy k zastávkam majú byť bezbariérové, zastávka Janíkov dvor a Stred by tiež mohla mať i výťah. V súbehu s traťou sa plánuje vybudovať štyri metre široká cyklotrasa. "Navrhované chodníky pre cyklistov budú vybudované aj na mostných objektoch, pričom bude umožnený aj zjazd či výjazd cyklistov z mostných telies na súčasné cyklotrasy v území," píše sa v zámere.

Hlavne v medzizastávkových úsekoch má byť kryt električkovej trate zelený. Vysadiť tam majú sukulenty, napríklad rozchodník, nenáročný na údržbu a závlahu. Na konci električkovej trate sa zase počíta s vybudovaním dvojkoľajného obratiska. V jeho susedstve má byť umiestnená vozovňa pre 12 električkových súprav.

Skryť Vypnúť reklamu

Posudzovať sa budú dva varianty projektu. Pri prvom sa celkové predpokladané náklady majú vyšplhať na 69,88 milióna eur bez DPH, pri druhom na 73,17 milióna eur. Varianty sa líšia napríklad riešením zastávky Lietavská či spôsobom križovania trate s Pajštúnskou ulicou. "Samozrejme, rátame s financiami z Európskej únie," uviedla hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová. Začať s výstavou druhého úseku by sa podľa zámeru malo v roku 2018 a prevádzka by tak mohla odštartovať v roku 2020.

V severojužnej osi Petržalky sa plánovala výstavba nosného dopravného systému na báze koľajovej dopravy od 80. rokov minulého storočia. Celé urbanistické riešenie počas rokov budovaného sídliska rešpektovalo trasu pôvodne navrhovaného metra. Plocha je stále nezastavaná a v území dodnes platí stavebná uzávera.

Prvý úsek stavby nosného dopravného systému si hlavné mesto od zhotoviteľa prevzalo 16. decembra minulého roka. Práve prebieha kolaudácia. V utorok (16.2.) po novom Starom moste do Petržalky prvýkrát skúšobne prešli dve električky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  2. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  3. FIIT – vedomosti, ktoré majú zmysel
  4. Štúdium, ktoré sadne
  5. Získaj náskok pred štartom
  6. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  7. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  8. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  9. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  10. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  1. 26 years of providing you with essential information
  2. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  3. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  4. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  5. Cirkevné gymnázium v Snine patrí medzi najlepšie v kraji
  6. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  7. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  8. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  9. Dáma s pávím pierkom
  10. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 23 813
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 13 283
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 10 653
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 10 016
  5. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 8 330
  6. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 569
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 7 285
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 6 174
  9. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 673
  10. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 5 228
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu