Druhú časť trate električky v Petržalke chcú začať stavať v roku 2018

Náklady na pokračovanie projektu sa podľa predpokladov vyšplhajú približne na 70 miliónov eur a práce majú trvať dva roky.

(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Druhý úsek električkovej trate v bratislavskej Petržalke od Bosákovej ulice po Janíkov dvor by mali začať stavať v roku 2018. V projekte sa už nepočíta so štvorprúdovou komunikáciou, ako boli pôvodné plány, a v súbehu s traťou má vzniknúť cyklotrasa. Náklady na pokračovanie projektu sa podľa predpokladov vyšplhajú približne na 70 miliónov eur a práce majú trvať dva roky. Vyplýva to zo zámeru, ktorý hlavné mesto predložilo na posudzovanie vplyvov na životné prostredie EIA.

"Realizáciou navrhovanej investície dôjde na území Petržalky k vybudovaniu nosného dopravného systému, ktorý prispeje k zvýšeniu kvality a bezpečnosti prepravy cestujúcich a k zabezpečeniu požadovaných prepravných kapacít počas pravidelnej každodennej prevádzky," uvádza sa v zámere.

Článok pokračuje pod video reklamou

Celkovo má mať nová električková trať dĺžku 3,78 kilometra. Nadviazať má pritom na prvú etapu, ktorá vedie zo Šafárikovho námestia cez Starý most. Druhý úsek sa teda bude začínať za novou zastávkou Jungmannova a bude končiť v lokalite Janíkov dvor, kde vyrastá developérsky projekt Južné mesto.

V úseku plánujú zriadiť sedem zastávok električiek Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor. Zastávky majú mať dĺžku 65 metrov, teda pre dve súpravy električiek. Tie majú na trati jazdiť maximálnou rýchlosťou 50 km/h. "Vedenie trasy a polomery oblúkov umožňujú dosiahnuť túto rýchlosť v celej dĺžke trasy bez obmedzení," uvádza sa v zámere. Podľa zákona môžu električky jazdiť rýchlosťou 60 km/h.

Súčasťou projektu sú i dva električkové mosty cez Chorvátske rameno. Prístupové trasy k zastávkam majú byť bezbariérové, zastávka Janíkov dvor a Stred by tiež mohla mať i výťah. V súbehu s traťou sa plánuje vybudovať štyri metre široká cyklotrasa. "Navrhované chodníky pre cyklistov budú vybudované aj na mostných objektoch, pričom bude umožnený aj zjazd či výjazd cyklistov z mostných telies na súčasné cyklotrasy v území," píše sa v zámere.

Hlavne v medzizastávkových úsekoch má byť kryt električkovej trate zelený. Vysadiť tam majú sukulenty, napríklad rozchodník, nenáročný na údržbu a závlahu. Na konci električkovej trate sa zase počíta s vybudovaním dvojkoľajného obratiska. V jeho susedstve má byť umiestnená vozovňa pre 12 električkových súprav.

Posudzovať sa budú dva varianty projektu. Pri prvom sa celkové predpokladané náklady majú vyšplhať na 69,88 milióna eur bez DPH, pri druhom na 73,17 milióna eur. Varianty sa líšia napríklad riešením zastávky Lietavská či spôsobom križovania trate s Pajštúnskou ulicou. "Samozrejme, rátame s financiami z Európskej únie," uviedla hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová. Začať s výstavou druhého úseku by sa podľa zámeru malo v roku 2018 a prevádzka by tak mohla odštartovať v roku 2020.

V severojužnej osi Petržalky sa plánovala výstavba nosného dopravného systému na báze koľajovej dopravy od 80. rokov minulého storočia. Celé urbanistické riešenie počas rokov budovaného sídliska rešpektovalo trasu pôvodne navrhovaného metra. Plocha je stále nezastavaná a v území dodnes platí stavebná uzávera.

Prvý úsek stavby nosného dopravného systému si hlavné mesto od zhotoviteľa prevzalo 16. decembra minulého roka. Práve prebieha kolaudácia. V utorok (16.2.) po novom Starom moste do Petržalky prvýkrát skúšobne prešli dve električky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 13 696
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 612
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 7 016
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 270
  5. Vizuálny smog je problém 2 988
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 777
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 719
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 399
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 609
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 370