SME

Drevený prístrešok k hlavnej stanici opravili za 36-tisíc eur

Drevený prístrešok vedúci od Šancovej ulice k zastávkam MHD pri hlavnej stanici bol prehnitý a vyžadoval rekonštrukciu.

(Zdroj: Archív SME)

Drevený prístrešok vedúci od Šancovej ulici k zastávkam MHD pri hlavnej stanici bol prehnitý a vyžadoval rekonštrukciu

BRATISLAVA. Drevený prístrešok vedúci k Hlavnej stanici Bratislava je už opravený a opäť sa pod ním dá prechádzať. Hlavné mesto táto oprava stále 36 000 eur. Samospráva nechala opraviť drevené nosné prvky konštrukcie prístrešku, nosné stĺpy očistili od plagátov a natreli novým náterom, opravená je aj podlaha. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvé práce na oprave dreveného prístrešku, ktorý vedie od Šancovej ulice k zastávkam MHD pri hlavnej stanici, sa začali už na jeseň minulého roka. Vtedy pracovníci začali prístrešok čistiť. Mesto však zistilo, že zlý stav prístrešku si vyžaduje rekonštrukciu. Prístrešok bol totiž tak špinavý, že pri jeho upratovaní zaplnili dva deväťkubíkové kontajnery. Navyše drevená konštrukcia bola tak prehnitá, že si vyžadovala rekonštrukciu, inak by už pre chodcov nebol prístrešok bezpečný, informuje Skokanová. Oprava dreveného prístrešku bola súčasťou revitalizácie priestoru pri bratislavskej hlavnej stanici, ktorú mesto uskutočnilo ešte v roku 2015.

SkryťVypnúť reklamu

Počas leta tu upravovali chodníky, vybudovali bezbariérový prechod k hlavnej stanici, zúžili stredové parkovisko, vybudovali nové dopravné značenie, namaľovali zábradlia a opravili lavičky. Na skrášlenie priestoru pred hlavnou stanicou mesto vtedy vyčlenilo 220-tisíc eur.

Veľkú rekonštrukciu v predstaničnom priestore však už roky plánuje spoločnosť Transprojekt, no dodnes s prácami nezačala. Projekt má byť pritom podľa Zmluvy o budúcej kúpnej zmluve uzavretej v roku 2010 hotový do konca tohto roka. Bratislavský primátor Ivo Nesrovnal v minulosti síce uvažoval nad vypovedaním zmluvy s investorom, no potom zmenil rétoriku a rozhodol sa počkať do vypršania zmluvy. Tá vyprší, ak investor do konca roka 2016 neuskutoční sľúbené investície. Spoločnosť Transprojekt však opakovane tvrdila, že spusteniu prestavby okolia hlavnej stanice bráni len chýbajúci dodatok, ktorý chceli uzavrieť s mestom. Naposledy malo pritom návrh dodatku k zmluve na stole ešte bývalé vedenie mesta na čele s primátorom Milanom Ftáčnikom.

SkryťVypnúť reklamu

V októbri 2014 ho neschválilo mestské zastupiteľstvo, vtedajším poslancom sa nepozdávalo, že investor si chce predĺžiť termín dokončenia projektu. Podľa zmluvy má na to čas do konca roka 2016, no v dodatku požadoval termín o rok posunúť. Mestské zastupiteľstvo v novom volebnom období sa zatiaľ žiadnym ďalším dodatkom nezaoberalo.

Spoločnosť Transprojekt má pri hlavnej stanici do konca roka 2016 vybudovať infraštruktúru, cesty a križovatky i podzemnú električkovú trať. Viaže ju k tomu Zmluva o budúcej kúpnej zmluve z roku 2010, ktorú podpísal ešte primátor Andrej Ďurkovský. V nej sa mesto zaviazalo investorovi predať pozemky s rozlohou približne 22-tisíc metrov štvorcových za 23,7 milióna eur.

Prvú časť kúpnej ceny vo výške 365-tisíc eur investor zaplatil, zvyšných 23 miliónov predstavujú stavebné objekty a investície, ktoré má investor odovzdať do vlastníctva mesta. Ak investor v dohodnutom termíne stavby nedokončí a neodovzdá mestu, zmluva sa ruší, navyše prvá časť kúpnej ceny ostane Bratislave ako pokuta za nesplnenie záväzku. Investor sa s mestom pokúšal dohodnúť na znení dodatku, v ňom žiadal posunúť termín ukončenia projektu o ďalší rok. Mesto však na návrhy investora nepristúpilo a na znení dodatku sa doteraz nedohodli.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 058
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 868
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 338
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 448
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 041
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 629
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 223
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 830
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 048
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 73 482
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 42 385
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 39 676
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 046
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 143
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 17 009
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 592
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu