SME

Novú autobusovú stanicu majú začať stavať tento rok

Pôvodnú autobusovú stanicu nahradí dočasná, ktorá vznikne len niekoľko minút chôdze od terajšej, na Bottovej ulici, v objekte niekdajšieho obchodného centra.

BRATISLAVA. S výstavbou novej bratislavskej autobusovej stanice na Mlynských nivách by sa malo začať tento rok. TASR to potvrdil hovorca developéra HB Reavis Peter Romaňak s tým, že stanica momentálne prechádza povoľovacím procesom. Bratislavčania by sa tak novej mohli dočkať koncom roka 2019.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Nakoľko ide o rozsiahly a komplikovaný projekt na šiestich hektároch v centre Bratislavy, výstavba by mala trvať približne tri roky. V ideálnom prípade by tak najskorší možný termín otvorenia autobusovej stanice mohol byť koniec roka 2019," uviedol Romaňak.

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodnú autobusovú stanicu nahradí dočasná, ktorá vznikne len niekoľko minút chôdze od terajšej, na Bottovej ulici, v objekte niekdajšieho obchodného centra. Budova má prejsť rekonštrukciou, aby ju prispôsobili funkciám a potrebám dopravného uzla.

Po prestavbe za odhadovaných 200 miliónov eur by mala mať stanica podľa Romaňaka tri nadzemné podlažia a dve pod zemou. Nástupiská a výstupiská autobusov, ktoré majú byť bezbariérové, developér plánuje v prvom podzemnom podlaží. Prestavba stanice tak podľa developéra zefektívni celkové priestorové využitie objektu, keďže parkovacie a servisné prevádzky sa presunú do suterénu.

V prvom podzemnom podlaží by si mali ľudia tiež kupovať cestovné lístky, či odložiť batožinu do úschovne. Plánujú tam tiež sociálne priestory, odstavné plochy autobusov či priestory pre ich údržbu. Samotná stanica bude na rozlohe približne 30.000 štvorcových metrov (m2). O podlažie nižšie majú zase parkovať osobné autá návštevníkov či zamestnancov komplexu.

SkryťVypnúť reklamu

Vstupná hala na prízemí má mať eskalátory a výťahy k nástupiskám. Tri nadzemné podlažia by mali obsadiť rôzne obchody a služby, ktoré spolu s tradičnými prevádzkami občerstvenia a reštauráciami pokryjú ďalších približne 70.000 m2. Takmer 3000 m2 zaberie mestská tržnica.

Súčasťou autobusovej stanice bude viac ako 2000 parkovacích miest. Približne polovica z nich bude v suteréne, druhá polovica na streche. Dopravne má byť stanica napojená z Mlynských nív podzemným kruhovým objazdom a vjazdom z ulíc Svätoplukova a Šagátová.

V juhovýchodnej časti územia chce developér postaviť tiež 30-podlažný objekt administratívy. Ten má dopĺňať námestie, ktoré bude slúžiť ako jeden z hlavných nástupných priestorov do autobusovej stanice i samotného administratívneho objektu.

SkryťVypnúť reklamu

Samostatnou časťou výstavby novej autobusovej stanice má byť rekonštrukcia priľahlých križovatiek a komunikácií. Počíta sa s pridaním autobusových a cyklistických pruhov a s vybudovaním podzemného kruhového objazdu.

HB Reavis v septembri roku 2014 v lokalite odštartoval výstavbu projektu Twin City. Prvá budova, Twin City A, bola skolaudovaná vlani v októbri, druhá by mala nasledovať v marci a tretia v októbri. Spolu by mali ešte tento rok na území ohraničenom ulicami Mlynské Nivy, Košická, Chalupkova, Továrenská a Karadžičova priniesť takmer 65.000 m2 kancelárskych plôch, retailu a služieb v parteroch.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 143
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 14 490
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 998
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 611
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 494
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 006
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 366
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálny tajomník NATO Jens Stoltenberg (vpredu v strede), švédsky premiér Ulf Kristersson (vpredu vpravo) a švédska korunná princezná Viktória (vpredu vľavo) pózujú pri príležitosti pristúpenia Švédska do NATO.

Uplynulo 20 rokov od vstupu Slovenska do NATO.


a 1 ďalší
Medveď hnedý.

Stratené dokumenty hovorili o zastrelení medvedice s hmotnosťou 67,9 kg.


Michal Wiezik
Ekológ a ochranár Erik Baláž.

Pochybuje, že odstrelili medveďa z Liptovského Mikuláša.


Juraj Slafkovský oslavuje gól.

Zaznamenal svoj 41. bod v sezóne.


TASR a 1 ďalší
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 750
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 667
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 471
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 391
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 373
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 293
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 223
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 7 030
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu