SME
Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Termín spustenia parkovacej politiky stále nie je známy

Dokumenty potrebné k spusteniu parkovacej politiky chce primátor Ivo Nesrovnal predložiť mestskému zastupiteľstvu, až keď bude s materiálmi spokojný.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

Radnica pôvodne chcela nový systém parkovania schvaľovať koncom tohto roka. Potrebné dokumenty však na decembrové zasadnutie zastupiteľstva, ktoré bolo posledným v tomto roku, mesto nepredložilo.

BRATISLAVA. Termín schvaľovania celomestskej parkovacej politiky v Bratislave stále nie je známy. K spusteniu nových parkovacích pravidiel totiž ešte treba schváliť zmenu štatútu Bratislavy a prijať všeobecne záväzné nariadenie, o dokumentoch však bratislavskí mestskí poslanci zatiaľ nerokovali.

„Parkovaciu politiku chceme spustiť čo najskôr, lebo mesto to potrebuje,“ hovorí primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal, termín spustenia parkovacej politiky však nespresňuje.

Článok pokračuje pod video reklamou

Radnica pôvodne chcela nový systém parkovania schvaľovať koncom tohto roka. Potrebné dokumenty však na decembrové zasadnutie zastupiteľstva, ktoré bolo posledným v tomto roku, mesto nepredložilo a najbližšie zasadnutie je naplánované až vo februári. Primátor Nesrovnal tvrdí, že ešte treba niektoré veci dopracovať, doriešiť vzťahy s mestskými časťami i niektoré strategické veci o mestských parkoviskách a podobne. „Hneď ako to bude v stave, keď to budem chcieť predložiť a budem s tým spokojný, tak to predložím zastupiteľstvu,“ hovorí primátor Nesrovnal.

Parkovacia politika v hlavnom meste zrejme nebude mať jedného spoločného prevádzkovateľa, ale každá mestská časť si bude môcť zvoliť svojho prevádzkovateľa parkovacieho systému. Rešpektovať pri tom však budú musieť spoločné celomestské zásady parkovacej politiky. Stanovená teda bude napríklad minimálna a maximálna cena za rezidenčné parkovanie, suma sa bude pohybovať od 20 do 100 eur.

„To si budú určovať mestské časti, ktoré si budú môcť vysúťažiť svojho prevádzkovateľa,“ priblížil nové pravidlá primátor. Spoločný bude aj vizuál pre rezidentské karty, ich evidenciu a vydávanie bude spravovať hlavné mesto. Radnica totiž chce zaviesť jednotný systém parkovania na miestnych komunikáciách I. až IV. triedy, teda aj na cestách, ktoré sú v správe hlavného mesta. Podľa plánov mesta tak bude prevádzkovať parkovaciu politiku daná miestna samospráva na celom území mestskej časti.

Na začiatok primátor trvá na tom, aby sa do celomestskej parkovacej politiky zapojili aspoň najväčšie bratislavské mestské časti – Ružinov, Nové Mesto, Staré Mesto a Petržalka. Pripravuje preto Memorandum mesta a mestských častí o spoločnom postupe v oblasti parkovacej politiky, v ktorom budú spísané nasledujúce kroky mesta a mestských častí pri prijímaní parkovacej politiky. V memorande by malo byť zadefinované napríklad obdobie, počas ktorého budú musieť mestské časti zabezpečiť vyznačenie parkovacích miest či nájsť správcu parkovania na svojom území. Mestské časti tiež musia vyčleniť parkovacie zóny, v ktorých by chceli nový systém parkovania spustiť.

Hlavné mesto už má od roku 2012 schválené zásady parkovacej politiky. No aj napriek tomu ostáva jediným krajským mestom na Slovensku bez jednotných pravidiel parkovania. Bývalé mestské zastupiteľstvo totiž neprijalo všeobecné záväzné nariadenie ani zmenu štatútu mesta, teda dokumenty, potrebné na spustenie parkovacej politiky. Mestským poslancom vtedy prekážalo, že s parkovacou politikou nesúhlasilo všetkých 17 bratislavských mestských častí. Nové pravidlá parkovania v minulosti podporilo len šesť mestských častí, nesúhlasilo s nimi desať samospráv a jedna sa k materiálu nevyjadrila.

ab;zh pu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. 30 rokov slobody
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  8. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  9. Nestarnú, ale dozrievajú
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. 30 rokov slobody
  4. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  5. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  6. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  7. Slováci sú chlebovým národom
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  10. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 205
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 12 168
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 11 330
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 10 243
  5. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 10 119
  6. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 9 434
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 386
  8. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 803
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 355
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 6 506