SME

Lamačská cesta má BUS pruh, v meste by ich malo byť viac

Vyhradený pruh má dĺžku približne 750 metrov od úseku Tesco Lamač po napojenie na diaľnicu D2, kde sa cesta zlieva z dvoch jazdných pruhov do jedného.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Hlavné mesto Bratislava vyhradilo na Lamačskej ceste jazdný pruh pre mestské a prímestské autobusy s cieľom zlepšiť premávku najmä počas dopravnej špičky. Vyhradený pruh má dĺžku približne 750 metrov od úseku Tesco Lamač po napojenie na diaľnicu D2, kde sa cesta zlieva z dvoch jazdných pruhov do jedného.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako agentúru SITA informovala Katarína Kohútiková z Oddelenia komunikácie a marketingu Kancelárie primátora hlavného mesta SR Bratislava, mesto tak urobilo najmä preto, že v poobedných hodinách tu denne vznikajú zápchy, v ktorých okrem osobných vozidiel viaznu aj vozidlá verejnej dopravy. Počas dopravnej špičky však cez Lamačskú cestu premáva každú hodinu 15 spojov mestskej hromadnej dopravy (MHD), konkrétne linky 30, 37, 63, 92 a približne sedem spojov prímestskej dopravy. Každé necelé tri minúty tak premáva úsekom jeden autobus. Od vyznačenia BUS pruhu očakáva mesto zlepšenie pravidelnosti a skrátenie cestovných časov vo verejnej doprave.

SkryťVypnúť reklamu

Projekt vyhradeného pruhu pripravili a odsúhlasili na základe spoločnej snahy hlavného mesta a Dopravného podniku v spolupráci s Krajským dopravným inšpektorátom. ,,V najbližších dňoch bude mesto dopravnú situáciu monitorovať a vyhodnocovať a v prípade potreby prijme opatrenia na úpravu cestnej svetelnej signalizácie," uviedla Kohútiková s tým, že Dopravný podnik Bratislava pripravuje analýzu s porovnaním jazdných časov liniek MHD.

Bratislava plánuje v ďalšom roku pokračovať so zriaďovaním vyhradených pruhov pre verejnú dopravu s cieľom zatraktívniť a zrýchliť cestovanie mestskou hromadnou dopravou najmä v čase dopravných špičiek. V súčasnosti finalizovaný územný projekt dopravy odporúča BUS pruhy ako jeden z nástrojov dopravnej politiky mesta pre podporu udržateľnej mobility.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 660
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 879
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 244
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 165
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 980
  6. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 961
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 685
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 069
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 509
  2. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 881
  3. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 653
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 8 631
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 046
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 001
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 352
  8. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 312
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu