SME

Lamačská cesta má BUS pruh, v meste by ich malo byť viac

Vyhradený pruh má dĺžku približne 750 metrov od úseku Tesco Lamač po napojenie na diaľnicu D2, kde sa cesta zlieva z dvoch jazdných pruhov do jedného.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Hlavné mesto Bratislava vyhradilo na Lamačskej ceste jazdný pruh pre mestské a prímestské autobusy s cieľom zlepšiť premávku najmä počas dopravnej špičky. Vyhradený pruh má dĺžku približne 750 metrov od úseku Tesco Lamač po napojenie na diaľnicu D2, kde sa cesta zlieva z dvoch jazdných pruhov do jedného.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako agentúru SITA informovala Katarína Kohútiková z Oddelenia komunikácie a marketingu Kancelárie primátora hlavného mesta SR Bratislava, mesto tak urobilo najmä preto, že v poobedných hodinách tu denne vznikajú zápchy, v ktorých okrem osobných vozidiel viaznu aj vozidlá verejnej dopravy. Počas dopravnej špičky však cez Lamačskú cestu premáva každú hodinu 15 spojov mestskej hromadnej dopravy (MHD), konkrétne linky 30, 37, 63, 92 a približne sedem spojov prímestskej dopravy. Každé necelé tri minúty tak premáva úsekom jeden autobus. Od vyznačenia BUS pruhu očakáva mesto zlepšenie pravidelnosti a skrátenie cestovných časov vo verejnej doprave.

SkryťVypnúť reklamu

Projekt vyhradeného pruhu pripravili a odsúhlasili na základe spoločnej snahy hlavného mesta a Dopravného podniku v spolupráci s Krajským dopravným inšpektorátom. ,,V najbližších dňoch bude mesto dopravnú situáciu monitorovať a vyhodnocovať a v prípade potreby prijme opatrenia na úpravu cestnej svetelnej signalizácie," uviedla Kohútiková s tým, že Dopravný podnik Bratislava pripravuje analýzu s porovnaním jazdných časov liniek MHD.

Bratislava plánuje v ďalšom roku pokračovať so zriaďovaním vyhradených pruhov pre verejnú dopravu s cieľom zatraktívniť a zrýchliť cestovanie mestskou hromadnou dopravou najmä v čase dopravných špičiek. V súčasnosti finalizovaný územný projekt dopravy odporúča BUS pruhy ako jeden z nástrojov dopravnej politiky mesta pre podporu udržateľnej mobility.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 8 013
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 609
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 289
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 076
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 081
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 849
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 693
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 208
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 14 364
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 12 785
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 908
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 836
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 081
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 941
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 612
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 364
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťZatvoriť reklamu