SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Lamačská cesta má BUS pruh, v meste by ich malo byť viac

Vyhradený pruh má dĺžku približne 750 metrov od úseku Tesco Lamač po napojenie na diaľnicu D2, kde sa cesta zlieva z dvoch jazdných pruhov do jedného.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Hlavné mesto Bratislava vyhradilo na Lamačskej ceste jazdný pruh pre mestské a prímestské autobusy s cieľom zlepšiť premávku najmä počas dopravnej špičky. Vyhradený pruh má dĺžku približne 750 metrov od úseku Tesco Lamač po napojenie na diaľnicu D2, kde sa cesta zlieva z dvoch jazdných pruhov do jedného.

Ako agentúru SITA informovala Katarína Kohútiková z Oddelenia komunikácie a marketingu Kancelárie primátora hlavného mesta SR Bratislava, mesto tak urobilo najmä preto, že v poobedných hodinách tu denne vznikajú zápchy, v ktorých okrem osobných vozidiel viaznu aj vozidlá verejnej dopravy. Počas dopravnej špičky však cez Lamačskú cestu premáva každú hodinu 15 spojov mestskej hromadnej dopravy (MHD), konkrétne linky 30, 37, 63, 92 a približne sedem spojov prímestskej dopravy. Každé necelé tri minúty tak premáva úsekom jeden autobus. Od vyznačenia BUS pruhu očakáva mesto zlepšenie pravidelnosti a skrátenie cestovných časov vo verejnej doprave.

SkryťVypnúť reklamu

Projekt vyhradeného pruhu pripravili a odsúhlasili na základe spoločnej snahy hlavného mesta a Dopravného podniku v spolupráci s Krajským dopravným inšpektorátom. ,,V najbližších dňoch bude mesto dopravnú situáciu monitorovať a vyhodnocovať a v prípade potreby prijme opatrenia na úpravu cestnej svetelnej signalizácie," uviedla Kohútiková s tým, že Dopravný podnik Bratislava pripravuje analýzu s porovnaním jazdných časov liniek MHD.

Bratislava plánuje v ďalšom roku pokračovať so zriaďovaním vyhradených pruhov pre verejnú dopravu s cieľom zatraktívniť a zrýchliť cestovanie mestskou hromadnou dopravou najmä v čase dopravných špičiek. V súčasnosti finalizovaný územný projekt dopravy odporúča BUS pruhy ako jeden z nástrojov dopravnej politiky mesta pre podporu udržateľnej mobility.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Shell myslí na slovenské komunity
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  6. Agrokomplex 2022
  7. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  8. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 746
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 19 441
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 608
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 874
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 712
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 217
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 402
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 650
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 11 332
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 775
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 212
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 384
  5. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 171
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 966
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 911
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 398
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu