SME

Lamačská cesta má BUS pruh, v meste by ich malo byť viac

Vyhradený pruh má dĺžku približne 750 metrov od úseku Tesco Lamač po napojenie na diaľnicu D2, kde sa cesta zlieva z dvoch jazdných pruhov do jedného.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Hlavné mesto Bratislava vyhradilo na Lamačskej ceste jazdný pruh pre mestské a prímestské autobusy s cieľom zlepšiť premávku najmä počas dopravnej špičky. Vyhradený pruh má dĺžku približne 750 metrov od úseku Tesco Lamač po napojenie na diaľnicu D2, kde sa cesta zlieva z dvoch jazdných pruhov do jedného.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako agentúru SITA informovala Katarína Kohútiková z Oddelenia komunikácie a marketingu Kancelárie primátora hlavného mesta SR Bratislava, mesto tak urobilo najmä preto, že v poobedných hodinách tu denne vznikajú zápchy, v ktorých okrem osobných vozidiel viaznu aj vozidlá verejnej dopravy. Počas dopravnej špičky však cez Lamačskú cestu premáva každú hodinu 15 spojov mestskej hromadnej dopravy (MHD), konkrétne linky 30, 37, 63, 92 a približne sedem spojov prímestskej dopravy. Každé necelé tri minúty tak premáva úsekom jeden autobus. Od vyznačenia BUS pruhu očakáva mesto zlepšenie pravidelnosti a skrátenie cestovných časov vo verejnej doprave.

SkryťVypnúť reklamu

Projekt vyhradeného pruhu pripravili a odsúhlasili na základe spoločnej snahy hlavného mesta a Dopravného podniku v spolupráci s Krajským dopravným inšpektorátom. ,,V najbližších dňoch bude mesto dopravnú situáciu monitorovať a vyhodnocovať a v prípade potreby prijme opatrenia na úpravu cestnej svetelnej signalizácie," uviedla Kohútiková s tým, že Dopravný podnik Bratislava pripravuje analýzu s porovnaním jazdných časov liniek MHD.

Bratislava plánuje v ďalšom roku pokračovať so zriaďovaním vyhradených pruhov pre verejnú dopravu s cieľom zatraktívniť a zrýchliť cestovanie mestskou hromadnou dopravou najmä v čase dopravných špičiek. V súčasnosti finalizovaný územný projekt dopravy odporúča BUS pruhy ako jeden z nástrojov dopravnej politiky mesta pre podporu udržateľnej mobility.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  6. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  3. Invázne rastliny ako superpotraviny
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  6. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  7. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  8. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 7 187
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 3 475
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 3 096
  4. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 625
  5. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 2 561
  6. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 2 529
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 773
  8. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 1 607
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Monika Albertiová: Máme po puči 14 643
  2. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 13 508
  3. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 10 537
  4. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 9 870
  5. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 9 058
  6. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 7 505
  7. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 6 641
  8. Ján Valchár: Nie až taký stres okolo Pokrovsku 4 970
  1. Marcel Rebro: Summit na Aljaške: Trumpova show, Putinova propaganda, Ukrajina bokom
  2. Roman Kebísek: Slovák Pilárik vybudoval r. 1679 v Nemecku kostol pre exulantov. Stojí dosiaľ
  3. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka
  4. Věra Tepličková: Pozrieť sa bez hnusu do zrkadla by mali vedieť aj šaškovia
  5. Marcel Rebro: Z hľadiska vyššieho princípu: Prečo posielame Ukrajincom drony
  6. Radko Mačuha: Fico má nový slogan pre PS - poslušné slovensko.
  7. Marcel Rebro: Nezlomné deti padlých hrdinov ďakujú nezlomným Slovákom
  8. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom
SkryťZatvoriť reklamu