Na dokončenie Starého mosta ostávajú posledné hodiny

Stavba má byť totiž podľa zmluvy hotová do dnešnej polnoci.

(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Posledných pár hodín má zhotoviteľ na dokončenie bratislavského Starého mosta a prvej časti električkovej trate do Petržalky. Stavba má byť totiž podľa zmluvy hotová do dnešnej polnoci. Robotníci ešte osádzajú posledné kusy koľajníc, dokončujú zábradlia, osvetlenie či zastávky.

"Máme čas ešte do dnešnej polnoci, to využijeme a s plným nasadením kolegovia tieto práce dokončia," povedal na dnešnom brífingu za zhotoviteľa stavby riaditeľ spoločnosti Eurovia-SK Róbert Šinály.

Dokončenie včas?

Robotníci majú do dnešnej polnoci ešte plné ruky práce. Štúrova ulica, po ktorej bude premávať električka na Starý most, už je hotová, no na Šafárikovom námestí treba ešte dokončiť zastávky MHD a osadiť automaty na cestovné lístky. Dokončujú sa aj nájazdy na Starý most zo Šafárikovho námestia i z petržalskej strany. Na samotnom Starom moste ešte treba položiť časť koľajníc, osadiť zábradlia, zvodidlá či zapojiť osvetlenie.

"Starý most bude dokončený včas a riadne. Bratislava dnes dokončuje jeden z najväčších dopravných projektov za posledné roky," vyhlásil dnes na brífingu primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal, ktorý je hrdý, že projekt sa podarilo uskutočniť za predpokladanú sumu približne 70,5 milióna eur.

Dokončovanie

Pracovný ruch však po dnešnom dni na stavbe neutíchne úplne, zhotoviteľ ešte musí opraviť nedostatky a dokončiť nedorobky. "Pri takomto veľkom diele a náročnom projekte sú vždy nejaké veci, ktoré treba dorobiť," skonštatoval primátor Nesrovnal. Dokončiť napríklad treba ešte obloženie novopostaveného piliera číslo 34 pôvodným kamenným obkladom zo zbúraných pilierov, jeho zachovanie bolo podmienkou k stavebnému povoleniu. Na nedorobkoch a chybách budú robotníci pracovať ešte do konca tohto týždňa, cez vianočné sviatky si dajú pauzu a po Novom roku sa na stavbu opäť vrátia, aby rozobrali zariadenia na stavenisku i podpornú konštrukciu na petržalskej strane a pokračovali v odstraňovaní prípadných chýb, ktoré ukáže kolaudačné konanie.

Dokončenie stavebných prác na Starom moste však ešte neznamená, že bude uvedený aj do prevádzky. Tej totiž ešte bude predchádzať kolaudácia stavby. „Kolaudovať bude päť inštitúcií – Hlavné mesto Bratislava, Staré Mesto, Petržalka, Bratislavský samosprávny kraj a okresný úrad. To bude pomerne zložitá logistická akcia, papierovo aj právnicky, a potrvá niekoľko mesiacov,“ upozornil na kontrolnom dni začiatkom decembra primátor Nesrovnal.

Kolaudáciu chcú podľa neho rozdeliť na niekoľko častí s tým, že most by chceli najprv sprevádzkovať aspoň pre cyklistov a peších a potom postupne aj pre električky. Na jazdu električkou cez vynovený Starý most si však budú musieť ľudia ešte nejaký čas počkať. Podľa predbežných odhadov radnice by sa trať mohlo podariť sprevádzkovať najskôr vo februári. Brehy Dunaja by mala spájať električka č.1, ktorá bude do Petržalky jazdiť z Hlavnej stanice Bratislava.

Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most rekonštruuje Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt stojí 70,5 milióna eur a je financovaný z eurofondov. Európska komisia odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto Bratislava. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  2. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  3. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  4. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  5. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  6. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  8. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  9. Investment Advisory Guide for Slovakia
  10. Ako naučiť vaše deti správne zaobchádzať s peniazmi?
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 27 046
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 22 644
  3. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 20 130
  4. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 13 202
  5. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 12 417
  6. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 11 268
  7. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 10 099
  8. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 7 431
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 7 223
  10. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 7 096