SME

Na Šafárikovom námestí budú magnólie v kvetináčoch

Na projekte obnovy Starého mosta a priľahlých ulíc i Šafárikovho námestia treba podľa bratislavského magistrátu do polovice decembra dorobiť viaceré záverečné práce.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Šafárikovo námestie, ktoré sa obnovuje v rámci rekonštrukcie Starého mosta a Štúrovej ulice, skrášlia magnólie vo veľkorozmerných kvetináčoch. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová, magnólie sa budú zavlažovať systémom zachytávania zrážok cez drážky v zemi prekrytých mriežkou tak, aby dažďovú vodu odvádzali priamo ku koreňom. Park na Šafárikovom námestí sa tak rozšíri ďalej k ceste smerom k Starému mostu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na celom projekte obnovy Starého mosta a priľahlých ulíc i námestia treba podľa magistrátu do polovice decembra dorobiť viaceré záverečné práce.

SkryťVypnúť reklamu

"Na petržalskej strane zostáva už len dokončiť napojenie koľají na most a vybaviť zastávky doplnkami ako prístrešky, automaty na lístky a podobne. Na moste je zas potrebné dokončiť pokládku koľají a uloženie inžinierskych sietí, výplne zábradlí, osvetlenie. Na bratislavskej strane sa dokončujú práce na Šafárikovom námestí, pričom spomínaná úprava parku je jednou z nich," konkretizovala Skokanová. Stavebné práce sa majú skončiť do 15. decembra. Po tomto dátume sa už budú odstraňovať iba prípadné chyby, dorábať veci v rámci reklamácií. "Z celkovej sumy projektu, ktorá je 70 miliónov eur, zostáva uhradiť už len približne 7,3 milióna eur," dodala Skokanová.

Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most rekonštruuje Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní.

SkryťVypnúť reklamu

Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt stojí 70,5 milióna eur a je financovaný z eurofondov. Európska komisia odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto Bratislava. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.

Most chcú najprv otvoriť pre cyklistov a chodcov a následne až pre električky. Na jazdu električkou cez vynovený Starý most si však budú musieť ľudia ešte nejaký čas počkať. Podľa predbežných odhadov radnice by sa trať mohlo podariť sprevádzkovať najskôr vo februári. Brehy Dunaja by mala spájať električka č. 1, ktorá bude do Petržalky jazdiť z Hlavnej stanice Bratislava.

SkryťVypnúť reklamu

tm;hz;nr;zh

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 58 605
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 094
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 664
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 441
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 887
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 150
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 912
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 146
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 94 138
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 999
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 495
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 817
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 224
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 856
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 191
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu