SME

V polovici decembra preberieme dokončený Starý most, tvrdí primátor

Mesto chce však podľa primátora kolaudovať stavbu tak, aby sa peší mohli dostať na Starý most skôr, než tam bude jazdiť električka.

(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Prestavba bratislavského Starého mosta sa blíži k svojmu záveru. Most, električková trať do Petržalky i Šafárikovo námestie by mali byť dokončené do polovice decembra. Uistil o tom dnes na kontrolnom dni stavby primátor Ivo Nesrovnal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Termín je jasný a už je viac ako pevný. Dokončenú stavbu preberieme 15. decembra," uviedla hlava mesta.

Momentálne na stavbe podľa Nesrovnala pracuje nonstop asi 400 ľudí. "Na petržalskej strane treba ešte dokončiť koľajový zvršok, položiť pár koľajníc. To isté na Starom moste. Koľajnice sa budú navážať zo strany Šafárikovho námestia, zostáva tam asi 100 metrov. Dokončuje sa tiež betónovanie námestia a Štúrova ulica je už v podstate hotová," priblížil primátor rozsah posledných prác.

SkryťVypnúť reklamu

Na Starom moste sa tiež dokončuje osvetlenie vrátane iluminácie a pod ním inštalácia sietí. "Do konca týždňa sa zabetónuje mostovka, čo je jedna z najpodstatnejších činností. A celkovo končia práce i na zábradlí či náteroch, aby ten most skutočne vyzeral tak, ako vyzerať má," doplnil riaditeľ stavby Róbert Šinály.

Do 15. decembra by mali byť podľa primátora všetky práce aj vyfakturované, potom nastane proces kolaudácie. "Kolaudovať stavbu bude asi päť inštitúcií, bude to teda náročná akcia, ktorá môže trvať aj niekoľko mesiacov," podotkol Nesrovnal.

Mesto chce však podľa primátora kolaudovať stavbu tak, aby sa peší mohli dostať na Starý most skôr, než tam bude jazdiť električka. Hlavná dopravná inžinierka Tatiana Kratochvílová minulý mesiac podotkla, že električky by po moste mohli začať premávať najskôr od začiatku februára 2016. Katarína Kohútiková z oddelenia komunikácie a marketingu hlavného mesta pre TASR uviedla, že projekt musí byť uvedený do prevádzky najneskôr do 31. marca 2017.

SkryťVypnúť reklamu

Konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK projekt realizuje za 58,8 milióna eur bez DPH. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desiatimi percentami štát a piatimi percentami mesto. Aby ho eurofondy preplatili, treba ho dokončiť do konca tohto roka. Fakturuje sa však postupne. "Zostáva posledná faktúra vo výške viac ako 7,5 milióna eur. Tá sa platí systémom refundácie, mesto ju teda musí zaplatiť celú zo svojho a na budúci rok ju dostaneme refundovanú z riadiaceho orgánu," vysvetlil Nesrovnal.

Európska únia uhradí len výdavky, ktoré sa vyskytnú pred 31. decembrom a teda výdavky po tomto dátume nebudú oprávnené, zopakovala tiež Ingrid Ludviková z tlačového oddelenia Zastúpenia Európskej komisie v SR. Nesrovnal však podotýka, že ak sa budú ďalší rok robiť ešte nejaké práce, tak iba tie, ktoré budú uznané ako chyby. "Na každej stavbe sa môže vyskytnúť, že sa niečo také stane, je to veľký proces. Ale nebudeme platiť už nič," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Prestavba Starého mosta slávnostne odštartovala presne pred dvoma rokmi, 2. decembra 2013.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  2. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  3. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  4. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 822
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 763
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 440
  4. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 4 336
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 196
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 657
  7. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 1 924
  8. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu 1 607
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 21 334
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 15 901
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 14 185
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 7 167
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 569
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 225
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 030
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 3 720
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťZatvoriť reklamu