SME
Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

Nová autobusová stanica na Nivách až koncom roka 2019

Počas výstavby novej autobusovej stanice bude prevádzka presunutá do neďalekého objektu bývalého obchodného centra na Bottovej ulici.

VizualizáciaVizualizácia (Zdroj: HB Reavis)

Počas výstavby novej autobusovej stanice bude prevádzka presunutá do neďalekého objektu bývalého obchodného centra na Bottovej ulici

BRATISLAVA. Novej autobusovej stanice na Mlynských nivách v Bratislave by sa ľudia mohli dočkať najskôr až koncom roka 2019. Projekt je momentálne v procese získavania potrebných povolení, investor predpokladá, že s výstavbou by mohli začať koncom budúceho roka. Začiatok výstavby však závisí od toho, ako sa im podarí povolenia získať. Agentúru SITA o tom informoval Peter Romaňak zo spoločnosti HB Reavis, ktorá je investorom projektu.

SkryťVypnúť reklamu

Autobusovú stanicu na Mlynských Nivách má investor prestavať za plnej prevádzky. Stanicu preto načas presunú o kúsok ďalej, do objektu niekdajšieho obchodného centra na Bottovej ulici, ktorý plánuje investor ešte predtým zrekonštruovať.

"Konkrétny termín presunu závisí od udelenia asanačného a stavebného povolenia," priblížil Romaňak s tým,že o režime a prevádzke dočasnej stanice budú verejnosť informovať. Ešte pred samotnou výstavbou bude potrebné zbúrať aj niektoré objekty v okolí, ako prvá zrejme padne bývalá budova Marianumu na Svätoplukovej ulici, ktorú mesto investorovi predalo. Presný harmonogram prác zatiaľ investor nepozná, podľa Romaňaka to závisí od územného a stavebného konania. "Samostatnou časťou výstavby novej autobusovej stanice bude rekonštrukcia priľahlých križovatiek a komunikácií v zmysle schválenej dopravnej štúdie. Upravíme ich tak, aby zvládali predpokladaný objem dopravy," spresňuje Romaňak.

SkryťVypnúť reklamu

Nová budova autobusovej stanice na Mlynských Nivách bude mať tri nadzemné a dve podzemné podlažia. Samotná stanica sa bude rozprestierať na prvom podzemnom podlaží a zaberie približne 30-tisíc metrov štvorcových. Pod ňou bude parkovisko. Investor v projekte počíta vybudovať vyše 2 000 parkovacích miest, z ktorých polovica bude v suteréne a zvyšok na strešnom parkovisku. Tri nadzemné podlažia novej stanice zaplnia obchody a služby. Chýbať tu nebudú prevádzky s občerstvením, reštaurácie a pribudne tu aj mestská tržnica. Investor zatiaľ nespresnil, koľko bude výstavba novej autobusovej stanice v Bratislave stáť, podľa Romaňaka v súčasnosti aktualizujú rozpočet stavebných nákladov.

Výstavba autobusovej stanice je súčasťou projekty Twin City. Prvú fázu projektu - výstavbu troch administratívnych budov v blízkosti autobusovej stanice rozbehli v druhej polovici minulého roka a v súčasnosti už kolaudujú prvý objekt. Podľa Romaňaka prvých nájomcov očakávajú v novopostavenej budove už koncom tohto roka. Ďalšie dva objekty by mohli skolaudovať budúci rok. Náklady na výstavbu troch sedempodlažných budov investor odhaduje na približne 135 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 461
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 779
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 066
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 682
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 923
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 798
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 547
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 1 950
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 942
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 814
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 681
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 131
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 332
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 069
  7. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 855
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 844
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu