SME

Nová autobusová stanica na Nivách až koncom roka 2019

Počas výstavby novej autobusovej stanice bude prevádzka presunutá do neďalekého objektu bývalého obchodného centra na Bottovej ulici.

VizualizáciaVizualizácia (Zdroj: HB Reavis)

Počas výstavby novej autobusovej stanice bude prevádzka presunutá do neďalekého objektu bývalého obchodného centra na Bottovej ulici

BRATISLAVA. Novej autobusovej stanice na Mlynských nivách v Bratislave by sa ľudia mohli dočkať najskôr až koncom roka 2019. Projekt je momentálne v procese získavania potrebných povolení, investor predpokladá, že s výstavbou by mohli začať koncom budúceho roka. Začiatok výstavby však závisí od toho, ako sa im podarí povolenia získať. Agentúru SITA o tom informoval Peter Romaňak zo spoločnosti HB Reavis, ktorá je investorom projektu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autobusovú stanicu na Mlynských Nivách má investor prestavať za plnej prevádzky. Stanicu preto načas presunú o kúsok ďalej, do objektu niekdajšieho obchodného centra na Bottovej ulici, ktorý plánuje investor ešte predtým zrekonštruovať.

"Konkrétny termín presunu závisí od udelenia asanačného a stavebného povolenia," priblížil Romaňak s tým,že o režime a prevádzke dočasnej stanice budú verejnosť informovať. Ešte pred samotnou výstavbou bude potrebné zbúrať aj niektoré objekty v okolí, ako prvá zrejme padne bývalá budova Marianumu na Svätoplukovej ulici, ktorú mesto investorovi predalo. Presný harmonogram prác zatiaľ investor nepozná, podľa Romaňaka to závisí od územného a stavebného konania. "Samostatnou časťou výstavby novej autobusovej stanice bude rekonštrukcia priľahlých križovatiek a komunikácií v zmysle schválenej dopravnej štúdie. Upravíme ich tak, aby zvládali predpokladaný objem dopravy," spresňuje Romaňak.

SkryťVypnúť reklamu

Nová budova autobusovej stanice na Mlynských Nivách bude mať tri nadzemné a dve podzemné podlažia. Samotná stanica sa bude rozprestierať na prvom podzemnom podlaží a zaberie približne 30-tisíc metrov štvorcových. Pod ňou bude parkovisko. Investor v projekte počíta vybudovať vyše 2 000 parkovacích miest, z ktorých polovica bude v suteréne a zvyšok na strešnom parkovisku. Tri nadzemné podlažia novej stanice zaplnia obchody a služby. Chýbať tu nebudú prevádzky s občerstvením, reštaurácie a pribudne tu aj mestská tržnica. Investor zatiaľ nespresnil, koľko bude výstavba novej autobusovej stanice v Bratislave stáť, podľa Romaňaka v súčasnosti aktualizujú rozpočet stavebných nákladov.

Výstavba autobusovej stanice je súčasťou projekty Twin City. Prvú fázu projektu - výstavbu troch administratívnych budov v blízkosti autobusovej stanice rozbehli v druhej polovici minulého roka a v súčasnosti už kolaudujú prvý objekt. Podľa Romaňaka prvých nájomcov očakávajú v novopostavenej budove už koncom tohto roka. Ďalšie dva objekty by mohli skolaudovať budúci rok. Náklady na výstavbu troch sedempodlažných budov investor odhaduje na približne 135 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 265
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 510
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 195
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 074
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 018
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 3 622
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 859
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 363
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 556
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 54 243
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 49 345
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 472
  5. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 24 899
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 889
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 342
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 16 069
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťZatvoriť reklamu