SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky
KDE EŠTE MÔŽETE STRETNÔŤ PIANISTU

Miesto pod oknom vymenili muzikanti za podniky

Ku kaviarňam, v ktorých nájdete živú hudbu, patrí aj Hlava XXII. Štvrtkový večer tu hral Erik Rotenstein & band. „Hráme džez, v Hlave XXII je to mainstreamový repertoár džezových skladieb 50. a 60. rokov a naše vlastné skladby.“


Hudobný program v Hlave XXII na tento mesiac: každý pondelok bluesovanie s J. Turtevom a jeho priateľmi, 13. februára M. Ragáč trio, 20. februára Evergreen Q, 27. februára M. Železňák& band.

Hostia netancovali, sedeli a zabávali sa. Hlavy a nohy sa však pokyvovali v rytme. „Mám rád džez, aj keď obdobie 50. až 60. rokov nie je moje najobľúbenejšie. Inklinujem skôr k džezroku a free džezu,“ hovorí návštevník kaviarne. V kaviarni je asi štyridsať ľudí. „Na džez je to dosť,“ dodáva.

Erik Rotenstein je barytonsaxofonista. Má dvadsaťdeväť rokov a po absolvovaní bratislavského konzervatóri začal študovať na džezovom oddelení Kunst Universität v Grazi. Nie je dnes luxusom študovať tak dlho džez a hru na nástroji? „Tento druh saxofónu nie je u nás bežný a som rád, že sa mu môžem venovať. Ale ja nielen študujem,“ smeje sa Erik. „Samozrejme, aj pracujem.“ Okrem neho študuje v Grazi aj ďalší člen kapely – pianista Ľubo Šrámek. Bývajú, hrajú a pretĺkajú sa v Grazi spolu.

V Hlave XXII hrá Erik rád – aj pre potešenie, aj pre zárobok. Na otázku, či okrem kaviarní hráva aj inde a či sa už ako hudobník snažil niekedy upútať pozornosť dievčat hraním pod oknom, odpovedal, že to zvykli robiť skôr huslisti a bolo to už dávno. „Hoci aj saxofón by bolo iste dobre počuť,“ zasmial sa. „Bohužiaľ, dnes už nie je zvykom dvoriť týmto spôsobom,“ dodal.

V Grazi dobre pozná štyri džezové kluby a veľa podnikov, kde sa džez hrá príležitostne. Okrem toho má mesto v súčanosti štatút hlavného kultúrneho mesta Európy, s čím je spojené množstvo hudobných podujatí a atrakcií.

Erik v apríli plánuje hrať v Bratislave s novou kapelou. Tvoriť ju budú jeho kolegovia z Grazu a bude mať internacionálne zloženie. „Budeme hrať vlastné džezové úpravy balkánskych a východoeurópskych ľudových piesní či kletzmeru. Dúfam, že aj v Hlave XXII.“

FOTO SME – PAVOL MAJER

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  2. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  3. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  6. Aj matematika sa dá skrotiť
  7. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  8. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  9. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  10. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  1. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  2. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  3. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  4. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  5. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  6. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  7. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  8. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  9. Novinka medzi prefabrikátmi
  10. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 16 967
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 490
  3. Aká je chémia vôní 12 644
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 10 748
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 460
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 985
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 716
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 279
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 864
  10. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 6 411
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu