SME

Parkovaciu politiku budú zrejme schvaľovať až v januári

Hlavné mesto pripravuje aj Memorandum mesta a mestských častí o spoločnom postupe v oblasti parkovacej politiky.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

Hlavné mesto pripravuje aj Memorandum mesta a mestských častí o spoločnom postupe v oblasti parkovacej politiky

BRATISLAVA. Schvaľovanie celomestskej parkovacej politiky bratislavská radnica odkladá až na začiatok budúceho roka. O dokumentoch potrebných na spustenie parkovacej politiky by mali mestskí poslanci rokovať v januári. Pôvodne chcelo mesto nový systém parkovania schváliť do konca tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za zdržaním majú stáť nezhody niektorých starostov, ktorí si potrebovali ešte vydiskutovať fungovanie pravidiel novej parkovacej politiky. "Materiál primátor predloží na rokovanie mestského zastupiteľstva až vtedy, keď bude zodpovedne pripravený a do detailu odsúhlasený všetkými starostami a odbornými útvarmi magistrátu, aby sa nestalo, že nebude schválený tak, ako to bolo v minulosti," reagovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

SkryťVypnúť reklamu

Posunutie schvaľovania parkovacej politiky sa nepozdáva poslancom z mestského poslaneckého klubu Bratislava Inak, podľa ktorých je prijatie celomestského systému parkovania jedným z najdôležitejších opatrení proti dopravného kolapsu.

Odkladanie?

"Pre nás je neprijateľné, aby sa prijatie celomestských pravidiel odkladalo," zhodujú sa poslanci z klubu Bratislava Inak s tým, že žiadajú prijať parkovaciu politiku ešte tento rok. Poslanci tvrdia, že parkovacia politika aktuálne uviazla na nezhode starostov niektorých mestských častí, vydiskutovať si totiž potrebovali fungovanie konkrétnych pravidiel nového parkovacieho systému. Podľa hovorkyne radnice Ivany Skokanovej mestské časti, ktoré sa chcú k celomestskému parkovaciemu systému pripojiť, musia momentálne vyčleniť parkovacie zóny, v ktorých by chceli nový systém parkovania spustiť. "Takýto zoznam je totiž potrebné priložiť k návrhu všeobecne záväzného nariadenia k parkovacej politike," priblížila Skokanová.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavné mesto pripravuje Memorandum mesta a mestských častí o spoločnom postupe v oblasti parkovacej politiky. V dokumente budú podľa Skokanovej spísané nasledujúce kroky mesta a mestských častí pri prijímaní parkovacej politiky. Spísané by v memorande malo byť to, kedy bude návrh predložený na rokovanie mestského zastupiteľstva, zadefinované tu bude aj obdobie, počas ktorého budú musieť mestské časti zabezpečiť vyznačenie parkovacích miest či nájsť správcu parkovania na svojom území.

"Primátor Nesrovnal presadzuje, aby sa v prvom kole pripojili k jednotnej parkovacej politike najmä veľké mestské časti ako Staré Mesto, Nové Mesto, Petržalka a Ružinov tak, aby išlo o kompaktnejší celok a nebol v parkovaní chaos. Primátor preto presadzuje, aby Memorandum podpísali minimálne 4 spomínané mestské časti," vysvetlila Skokanová s tým, že pripojiť sa budú môcť všetky mestské časti, ktoré sa chcú do parkovacej politiky zapojiť.

SkryťVypnúť reklamu

Viac prevádzkovateľov

Parkovacie politika v hlavnom meste zrejme nebude mať jedného spoločného prevádzkovateľa, ale každá mestská časť si bude môcť zvoliť svojho prevádzkovateľa parkovacieho systému.

Rešpektovať pri tom však budú musieť spoločné celomestské zásady parkovacej politiky. Stanovená teda bude minimálna a maximálna cena za rezidenčné parkovanie, spoločný bude vizuál pre rezidentské karty a ich evidenciu a vydávanie bude spravovať hlavné mesto. „Chceme ísť smerom, aby mohli mestské časti komplexne zaviesť jednotný systém parkovania na miestnych komunikáciách I. až IV. triedy, teda aj na komunikáciách, ktoré sú v správe hlavného mesta,“ vysvetľovala v minulosti princíp fungovania hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová s tým, že prevádzkovať parkovaciu politiku v každej mestskej časti bude miestna samospráva na celom území.

Hlavné mesto už má od roku 2012 schválené zásady parkovacej politiky. No aj napriek tomu ostáva jediným krajským mestom na Slovensku bez jednotných pravidiel parkovania. Minulý rok totiž mestské zastupiteľstvo neprijalo všeobecné záväzné nariadenie ani zmenu štatútu mesta, teda dokumenty, potrebné na spustenie parkovacej politiky.

Mestským poslancom vtedy prekážalo, že s parkovacou politikou nesúhlasilo všetkých 17 bratislavských mestských častí. Nové pravidlá parkovania v minulosti podporilo len šesť mestských častí, nesúhlasilo s nimi desať samospráv a jedna sa k materiálu nevyjadrila.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nové Planeo v Košiciach
  2. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  3. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  1. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  2. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  3. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  4. Nové Planeo v Košiciach
  5. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 847
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 482
  3. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 562
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 274
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 056
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 988
  7. Čo bude toto leto in? 2 892
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 863
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 11 897
  2. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 206
  3. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 180
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 432
  5. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 5 155
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 5 102
  7. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 800
  8. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni? 4 498
  1. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  2. Tupou Ceruzou: Žiačik
  3. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  4. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  5. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  6. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  7. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  8. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
SkryťZatvoriť reklamu