SME

Štúrova je skoro hotová, otvoriť ju chcú po 15. decembri

Električka do Petržalky po vynovenom Starom moste začne jazdiť zrejme až vo februári.

BRATISLAVA. Takmer dva roky rozkopaná Štúrova ulica v Bratislave je takmer hotová. Zhotoviteľovi sa podarilo dokončiť kolektor na Šafárikovom námestí, cez víkend plánujú betónovať vozovku.

"Cez víkend by mala byť vozovka dokončená tak, ako bude vyzerať vo finálnom stave. Potom treba ešte počkať tri - štyri týždne, aby betón dobre uschol. Všetko je to v rámci plánovaného harmonogramu," skonštatoval po dnešnom kontrolnom dni na stavbe primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Po 15. decembri by mohli ulicu otvoriť pre autá, jazdiť by mala začať aj električka z Vajanského nábrežia na Štúrovu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Práce na výstavbe prvej časti električkovej trate do Petržalky sa síce blížia ku koncu, no primátor Nesrovnal v uplynulých dňoch nebol veľmi spokojný s výkonom zhotoviteľa.

Termín

"Čo sa týka Štúrovej ulice, tak som mal trochu vrásky na čele a nebol som veľmi spokojný s prácou zhotoviteľa, lebo ulica mala byť hotová už pred niekoľkými dňami," uviedol dnes primátor. Podľa riaditeľa stavby Petra Tekeľa museli dodržať presné technologické postupy. "Stavebný dozor trval na splnení kvality. Keďže to neohrozovalo celkový termín dokončenia stavby, tak sme radšej počkali," hovorí Tekeľ na margo primátorovej kritiky.

Prízvukuje však, že dohodnutý termín dokončenia stavby 15. decembra stíhajú. Po tomto termíne plánuje radnica otvoriť Štúrovu ulicu pre autá. Sprevádzkovať by v tom čase chceli aj električkovú trať z Vajanského nábrežia na Štúrovu ulicu. Na jazdu električkou cez vynovený Starý most si však budú musieť ľudia počkať až do budúceho roka, mesto predpokladá, že električkovú trať cez most do Petržalky by sa mohlo podariť sprevádzkovať vo februári. Brehy Dunaja by mala spájať električka č. 1, ktorá bude do Petržalky jazdiť z Hlavnej stanice Bratislava.

SkryťVypnúť reklamu

Takmer hotovo

Prestavba Starého mosta je tiež takmer hotová. Konštrukcia spája oba brehy Dunaja, robotníci teraz pracujú na betonáži mostovky a pokladaní chodníkov. Tento mesiac podľa Tekeľa chcú na moste položiť aj električkové koľaje. Pracuje sa aj na petržalskej strane, kde robotníci podbíjajú už posledný úsek trate, teda v miestach pôvodne plánovaného obratiska. V Petržalke dokončujú trakčné vedenie a začína sa zaťažovacia skúška na estakáde Artmedia. Termín otvorenia zrekonštruovaného Starého Mosta zatiaľ radnica presne povedať nevie. Podľa hlavnej dopravnej inžinierky Bratislavy Tatiany Kratochvílovej to bude závisieť od toho, ako pôjde schvaľovanie a kolaudácia.

"Na Starom moste chceme najprv sprevádzkovať pešie a cyklistické trasy, až potom električkovú dopravu. Proces schvaľovania a kolaudácie električkovej trate je dlhší a náročnejší," priblížila Kratochvílová. O tom, že sa projekt blíži do finále, svedčia aj preinvestované peniaze. Radnica zatiaľ zaplatila 48,7 milióna eur, predpokladané náklady na projekt sú približne 70 miliónov eur aj s DPH. "Zostávajú už len posledné dve faktúry. Myslíme si, že do 15. decembra stavbu dokončíme aj finančne," doplnila informácie projektová manažérka EÚ projektov Želmíra Greifová z bratislavského magistrátu.

SkryťVypnúť reklamu

Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave.

Starý most rekonštruuje Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt stojí 70,5 milióna eur a je financovaný z eurofondov. Európska komisia odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto Bratislava. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 368
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 966
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 529
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 700
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 609
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 129
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 565
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 3 355
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 656
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 345
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 167
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 117
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 10 913
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 321
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 893
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 823
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
SkryťZatvoriť reklamu