SME

Štúrova je skoro hotová, otvoriť ju chcú po 15. decembri

Električka do Petržalky po vynovenom Starom moste začne jazdiť zrejme až vo februári.

BRATISLAVA. Takmer dva roky rozkopaná Štúrova ulica v Bratislave je takmer hotová. Zhotoviteľovi sa podarilo dokončiť kolektor na Šafárikovom námestí, cez víkend plánujú betónovať vozovku.

"Cez víkend by mala byť vozovka dokončená tak, ako bude vyzerať vo finálnom stave. Potom treba ešte počkať tri - štyri týždne, aby betón dobre uschol. Všetko je to v rámci plánovaného harmonogramu," skonštatoval po dnešnom kontrolnom dni na stavbe primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Po 15. decembri by mohli ulicu otvoriť pre autá, jazdiť by mala začať aj električka z Vajanského nábrežia na Štúrovu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Práce na výstavbe prvej časti električkovej trate do Petržalky sa síce blížia ku koncu, no primátor Nesrovnal v uplynulých dňoch nebol veľmi spokojný s výkonom zhotoviteľa.

Termín

"Čo sa týka Štúrovej ulice, tak som mal trochu vrásky na čele a nebol som veľmi spokojný s prácou zhotoviteľa, lebo ulica mala byť hotová už pred niekoľkými dňami," uviedol dnes primátor. Podľa riaditeľa stavby Petra Tekeľa museli dodržať presné technologické postupy. "Stavebný dozor trval na splnení kvality. Keďže to neohrozovalo celkový termín dokončenia stavby, tak sme radšej počkali," hovorí Tekeľ na margo primátorovej kritiky.

Prízvukuje však, že dohodnutý termín dokončenia stavby 15. decembra stíhajú. Po tomto termíne plánuje radnica otvoriť Štúrovu ulicu pre autá. Sprevádzkovať by v tom čase chceli aj električkovú trať z Vajanského nábrežia na Štúrovu ulicu. Na jazdu električkou cez vynovený Starý most si však budú musieť ľudia počkať až do budúceho roka, mesto predpokladá, že električkovú trať cez most do Petržalky by sa mohlo podariť sprevádzkovať vo februári. Brehy Dunaja by mala spájať električka č. 1, ktorá bude do Petržalky jazdiť z Hlavnej stanice Bratislava.

SkryťVypnúť reklamu

Takmer hotovo

Prestavba Starého mosta je tiež takmer hotová. Konštrukcia spája oba brehy Dunaja, robotníci teraz pracujú na betonáži mostovky a pokladaní chodníkov. Tento mesiac podľa Tekeľa chcú na moste položiť aj električkové koľaje. Pracuje sa aj na petržalskej strane, kde robotníci podbíjajú už posledný úsek trate, teda v miestach pôvodne plánovaného obratiska. V Petržalke dokončujú trakčné vedenie a začína sa zaťažovacia skúška na estakáde Artmedia. Termín otvorenia zrekonštruovaného Starého Mosta zatiaľ radnica presne povedať nevie. Podľa hlavnej dopravnej inžinierky Bratislavy Tatiany Kratochvílovej to bude závisieť od toho, ako pôjde schvaľovanie a kolaudácia.

"Na Starom moste chceme najprv sprevádzkovať pešie a cyklistické trasy, až potom električkovú dopravu. Proces schvaľovania a kolaudácie električkovej trate je dlhší a náročnejší," priblížila Kratochvílová. O tom, že sa projekt blíži do finále, svedčia aj preinvestované peniaze. Radnica zatiaľ zaplatila 48,7 milióna eur, predpokladané náklady na projekt sú približne 70 miliónov eur aj s DPH. "Zostávajú už len posledné dve faktúry. Myslíme si, že do 15. decembra stavbu dokončíme aj finančne," doplnila informácie projektová manažérka EÚ projektov Želmíra Greifová z bratislavského magistrátu.

SkryťVypnúť reklamu

Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave.

Starý most rekonštruuje Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt stojí 70,5 milióna eur a je financovaný z eurofondov. Európska komisia odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto Bratislava. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  2. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  3. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  4. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  8. Keď sa z brigády stane kariéra
  1. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  2. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  3. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  4. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 479
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 12 366
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 5 874
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 060
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 753
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 237
  7. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali? 2 233
  8. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 1 903
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 20 579
  2. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 12 966
  3. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 671
  4. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 10 224
  5. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 7 949
  6. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 7 081
  7. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 5 100
  8. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 4 930
  1. Věra Tepličková: Zvrat to ozaj nečakaný, Oskar je vraj uprataný
  2. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  3. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  4. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  5. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  6. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  7. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  8. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
SkryťZatvoriť reklamu