SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Štúrova je skoro hotová, otvoriť ju chcú po 15. decembri

Električka do Petržalky po vynovenom Starom moste začne jazdiť zrejme až vo februári.

BRATISLAVA. Takmer dva roky rozkopaná Štúrova ulica v Bratislave je takmer hotová. Zhotoviteľovi sa podarilo dokončiť kolektor na Šafárikovom námestí, cez víkend plánujú betónovať vozovku.

"Cez víkend by mala byť vozovka dokončená tak, ako bude vyzerať vo finálnom stave. Potom treba ešte počkať tri - štyri týždne, aby betón dobre uschol. Všetko je to v rámci plánovaného harmonogramu," skonštatoval po dnešnom kontrolnom dni na stavbe primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Po 15. decembri by mohli ulicu otvoriť pre autá, jazdiť by mala začať aj električka z Vajanského nábrežia na Štúrovu.

Skryť Vypnúť reklamu

Práce na výstavbe prvej časti električkovej trate do Petržalky sa síce blížia ku koncu, no primátor Nesrovnal v uplynulých dňoch nebol veľmi spokojný s výkonom zhotoviteľa.

Termín

"Čo sa týka Štúrovej ulice, tak som mal trochu vrásky na čele a nebol som veľmi spokojný s prácou zhotoviteľa, lebo ulica mala byť hotová už pred niekoľkými dňami," uviedol dnes primátor. Podľa riaditeľa stavby Petra Tekeľa museli dodržať presné technologické postupy. "Stavebný dozor trval na splnení kvality. Keďže to neohrozovalo celkový termín dokončenia stavby, tak sme radšej počkali," hovorí Tekeľ na margo primátorovej kritiky.

Prízvukuje však, že dohodnutý termín dokončenia stavby 15. decembra stíhajú. Po tomto termíne plánuje radnica otvoriť Štúrovu ulicu pre autá. Sprevádzkovať by v tom čase chceli aj električkovú trať z Vajanského nábrežia na Štúrovu ulicu. Na jazdu električkou cez vynovený Starý most si však budú musieť ľudia počkať až do budúceho roka, mesto predpokladá, že električkovú trať cez most do Petržalky by sa mohlo podariť sprevádzkovať vo februári. Brehy Dunaja by mala spájať električka č. 1, ktorá bude do Petržalky jazdiť z Hlavnej stanice Bratislava.

Skryť Vypnúť reklamu

Takmer hotovo

Prestavba Starého mosta je tiež takmer hotová. Konštrukcia spája oba brehy Dunaja, robotníci teraz pracujú na betonáži mostovky a pokladaní chodníkov. Tento mesiac podľa Tekeľa chcú na moste položiť aj električkové koľaje. Pracuje sa aj na petržalskej strane, kde robotníci podbíjajú už posledný úsek trate, teda v miestach pôvodne plánovaného obratiska. V Petržalke dokončujú trakčné vedenie a začína sa zaťažovacia skúška na estakáde Artmedia. Termín otvorenia zrekonštruovaného Starého Mosta zatiaľ radnica presne povedať nevie. Podľa hlavnej dopravnej inžinierky Bratislavy Tatiany Kratochvílovej to bude závisieť od toho, ako pôjde schvaľovanie a kolaudácia.

"Na Starom moste chceme najprv sprevádzkovať pešie a cyklistické trasy, až potom električkovú dopravu. Proces schvaľovania a kolaudácie električkovej trate je dlhší a náročnejší," priblížila Kratochvílová. O tom, že sa projekt blíži do finále, svedčia aj preinvestované peniaze. Radnica zatiaľ zaplatila 48,7 milióna eur, predpokladané náklady na projekt sú približne 70 miliónov eur aj s DPH. "Zostávajú už len posledné dve faktúry. Myslíme si, že do 15. decembra stavbu dokončíme aj finančne," doplnila informácie projektová manažérka EÚ projektov Želmíra Greifová z bratislavského magistrátu.

Skryť Vypnúť reklamu

Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave.

Starý most rekonštruuje Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt stojí 70,5 milióna eur a je financovaný z eurofondov. Európska komisia odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto Bratislava. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  6. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  7. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  8. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  9. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  10. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  1. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 597
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 366
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 521
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 665
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 12 567
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 429
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 207
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 628
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 349
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 348
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu