EEI má nárok na kompenzáciu nákladov na rokovací materiál
Košická firma EEI, ktorá mala v bratislavskej mestskej časti Petržalka zabezpečiť nový systém parkovania, odstúpila od zmluvy, keď voči zákazke začali niektorí petržalskí poslanci antikampaň.
BRATISLAVA. Košická firma EEI, ktorá mala v bratislavskej mestskej časti Petržalka zabezpečiť nový systém parkovania, má po odstúpení od zmluvy nárok len na kompenzáciu ekonomicky oprávnených nákladov na prípravu návrhu materiálu na rokovanie zastupiteľstva.
"Vyčíslenie nám zatiaľ nedoručili. Spracovanú dokumentáciu je možné použiť aj na prípadné iné varianty riešenia parkovania, ale len v prípade, ak ju uhradíme," uviedla pre agentúru SITA tlačová tajomníčka Miestneho úradu Bratislava-Petržalka Michaela Platznerová. Firma EEI odstúpila od zmluvy koncom októbra. Urobila tak po tom, ako voči zákazke, ktorú vyhrali, ako aj voči samotnej spoločnosti začali niektorí petržalskí poslanci antikampaň.
Ako ďalej Platznerová pripomenula, téma parkovania v Petržalke je po odstúpení koncesionára späť na bode nula. "Najväčší kritici navrhovaného systému sa však vyjadrili, že majú pripravené svoje podrobné riešenia, takže čakáme na ich predloženie, na ťahu sú poslanci," doplnila s tým, že situáciu môže zmeniť aj Hlavné mesto SR Bratislava, ak zavedie celomestské pravidlá parkovania, ktoré budú záväzné aj pre Petržalku. "Tam už však musíme počítať napríklad aj s tým, že približne 20 až 25 percent výnosov z predaných parkovacích kariet bude smerovať nie mestskej časti, ale mestu."
Firma EEI sa rozhodla, že spoluprácu ukončia, "podľa nich to naozaj nemá význam a nechcú s nami spolupracovať,“ povedal starosta Petržalky Vladimír Bajan novinárom na októbrovom zasadnutí zastupiteľstva, na ktorom mali poslanci rokovať o všeobecne záväznom nariadení o novej parkovacej politike v mestskej časti. Starosta s firmou EEI podpísal zmluvu v júni tohto roka. Investor, košická firma EEI, sa v zmluve zaviazala, že v Petržalke vybuduje a bude prevádzkovať kompletný parkovací systém. Za parkovacie karty by po zavedení parkovacej politiky rezidenti platili 60 eur za jedno auto, za druhé 90 eur a za tretie auto v domácnosti 120 eur. Abonenti bez trvalého pobytu v Petržalke mali za ročnú parkovaciu kartu zaplatiť 800 eur.
„Za posledné týždne sme si vypočuli z úst takzvaných expertov na rezidentské parkovanie toľko nezmyslov a urážok, a prečítali a videli toľko mediálnych skreslení a zavádzania, že to nemá zmysel. Občania Petržalky si asi budú musieť na poriadok v parkovaní na svojom sídlisku počkať dlhšie,“ uvádza sa v stanovisku EEI, ktoré firma koncom októbra poskytla tlačovým agentúram.
Parkovacia politika?
Podľa petržalského miestneho poslanca Milana Vetráka je dôležité, aby mestská časť Petržalka so zavedením parkovacieho systému neostala stáť na mieste. „Vo svojich volebných programoch som sľúbil, že Petržalčanom ponúkneme kvalitnú parkovaciu politiku. Chcem, aby vedenie mestskej časti do konca januára pripravilo ekonomickú analýzu, ktorej obsahom bude porovnanie, či je pre mestskú časť výhodnejšie, aby si parkovaciu politiku zabezpečila sama prostredníctvom mestskej organizácie alebo či je výhodnejšie, aby to robila externá firma.
Musí to však schváliť zastupiteľstvo, na čom je predbežná dohoda medzi poslaneckými klubmi a vedením mestskej časti. Rovnako sme sa dohodli, že verejná diskusia v podobe okrúhleho stola s poslancami, s vedením mestskej časti, s odborníkmi z oblasti dopravy a verejnosťou sa uskutoční do konca januára,“ povedal Vetrák.