EEI má nárok na kompenzáciu nákladov na rokovací materiál

Košická firma EEI, ktorá mala v bratislavskej mestskej časti Petržalka zabezpečiť nový systém parkovania, odstúpila od zmluvy, keď voči zákazke začali niektorí petržalskí poslanci antikampaň.

BRATISLAVA. Košická firma EEI, ktorá mala v bratislavskej mestskej časti Petržalka zabezpečiť nový systém parkovania, má po odstúpení od zmluvy nárok len na kompenzáciu ekonomicky oprávnených nákladov na prípravu návrhu materiálu na rokovanie zastupiteľstva.

"Vyčíslenie nám zatiaľ nedoručili. Spracovanú dokumentáciu je možné použiť aj na prípadné iné varianty riešenia parkovania, ale len v prípade, ak ju uhradíme," uviedla pre agentúru SITA tlačová tajomníčka Miestneho úradu Bratislava-Petržalka Michaela Platznerová. Firma EEI odstúpila od zmluvy koncom októbra. Urobila tak po tom, ako voči zákazke, ktorú vyhrali, ako aj voči samotnej spoločnosti začali niektorí petržalskí poslanci antikampaň.

EEI skončili

Ako ďalej Platznerová pripomenula, téma parkovania v Petržalke je po odstúpení koncesionára späť na bode nula. "Najväčší kritici navrhovaného systému sa však vyjadrili, že majú pripravené svoje podrobné riešenia, takže čakáme na ich predloženie, na ťahu sú poslanci," doplnila s tým, že situáciu môže zmeniť aj Hlavné mesto SR Bratislava, ak zavedie celomestské pravidlá parkovania, ktoré budú záväzné aj pre Petržalku. "Tam už však musíme počítať napríklad aj s tým, že približne 20 až 25 percent výnosov z predaných parkovacích kariet bude smerovať nie mestskej časti, ale mestu."

Firma EEI sa rozhodla, že spoluprácu ukončia, "podľa nich to naozaj nemá význam a nechcú s nami spolupracovať,“ povedal starosta Petržalky Vladimír Bajan novinárom na októbrovom zasadnutí zastupiteľstva, na ktorom mali poslanci rokovať o všeobecne záväznom nariadení o novej parkovacej politike v mestskej časti. Starosta s firmou EEI podpísal zmluvu v júni tohto roka. Investor, košická firma EEI, sa v zmluve zaviazala, že v Petržalke vybuduje a bude prevádzkovať kompletný parkovací systém. Za parkovacie karty by po zavedení parkovacej politiky rezidenti platili 60 eur za jedno auto, za druhé 90 eur a za tretie auto v domácnosti 120 eur. Abonenti bez trvalého pobytu v Petržalke mali za ročnú parkovaciu kartu zaplatiť 800 eur.

„Za posledné týždne sme si vypočuli z úst takzvaných expertov na rezidentské parkovanie toľko nezmyslov a urážok, a prečítali a videli toľko mediálnych skreslení a zavádzania, že to nemá zmysel. Občania Petržalky si asi budú musieť na poriadok v parkovaní na svojom sídlisku počkať dlhšie,“ uvádza sa v stanovisku EEI, ktoré firma koncom októbra poskytla tlačovým agentúram.

Parkovacia politika?

Podľa petržalského miestneho poslanca Milana Vetráka je dôležité, aby mestská časť Petržalka so zavedením parkovacieho systému neostala stáť na mieste. „Vo svojich volebných programoch som sľúbil, že Petržalčanom ponúkneme kvalitnú parkovaciu politiku. Chcem, aby vedenie mestskej časti do konca januára pripravilo ekonomickú analýzu, ktorej obsahom bude porovnanie, či je pre mestskú časť výhodnejšie, aby si parkovaciu politiku zabezpečila sama prostredníctvom mestskej organizácie alebo či je výhodnejšie, aby to robila externá firma.

Musí to však schváliť zastupiteľstvo, na čom je predbežná dohoda medzi poslaneckými klubmi a vedením mestskej časti. Rovnako sme sa dohodli, že verejná diskusia v podobe okrúhleho stola s poslancami, s vedením mestskej časti, s odborníkmi z oblasti dopravy a verejnosťou sa uskutoční do konca januára,“ povedal Vetrák.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  4. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  5. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  6. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  7. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  8. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  10. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo
  1. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  2. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  3. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  4. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  5. V Tescu vlani zákazníci nakúpili až 700 miliónov sl. potravín
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  8. OMV ponúka kávu so sebou aj do opakovane použiteľných pohárov
  9. Pojistným podvodům při nehodě zabráníte s kamerou MiVue 733 WiFi
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 445
  2. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 22 553
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 20 000
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 17 007
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 460
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 11 633
  7. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 6 853
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 5 749
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 5 648
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 4 057