SME

Spustili petíciu za riešenie dopravy vo Vrakuni

Vrakuňa žiada o najrýchlejšiu prípravu a výstavbu preložky cesty II/572 v úseku Pharos – Ráztočná ulica.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

VRAKUŇA. Na riešenie dopravného kolapsu v bratislavskej mestskej časti Vrakuňa spustili dnes petíciu. Vrakuňa v spolupráci s Občianskym združením (OZ) Vrakuňa 2572 žiada Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR o čo najrýchlejšiu prípravu a výstavbu preložky cesty II/572 (súčasná Hradská ulica) v úseku Pharos – Ráztočná ulica vo Vrakuni tak, aby vytvorila vnútromestský obchvat s napojením na plánovaný diaľničný obchvat D4 a odklonila tranzitnú dopravu mimo zastavané územie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Denne prejde cez Hradskú ulicu 22-tisíc áut a nerekonštruovali ju vyše dvadsať rokov. Zápchy siahajú do Ružinova a upchávajú sa všetky vedľajšie cesty,“ povedal na dnešnej tlačovej konferencii v bratislavskej Vrakuni starosta Martin Kuruc. Spolu s ním sú členmi petičného výboru aj vrakunskí miestni poslanci Michal Hrapko, Tomáš Galo a Ladislav Kugler. Za OZ Vrakuňa 2572 je vo výbore Renáta Krajčovičová.

Ako ďalej Kuruc uviedol, petíciou chcú docieliť vybudovanie preložky Hradskej ulice v predĺžení po Galvániho ulicu.

„Uvažujú o tom už od roku 1980 a stále sa nič nedeje. Ministerstvo dopravy plánuje vybudovanie obchvatu, bolo by dobré, keby do tejto akcie zapojili aj vrakunskú preložku Hradskej ulice, Vrakuni by to pomohlo,“ doplnil starosta. „Preložka Hradskej ulice je prepojenie na obchodné centrum Pharos, ďalej by to išlo pozdĺž železničnej trate, medzi letiskom a čističkou odpadových vôd a napojili by ju na Ráztočnú ulicu medzi Mostom pri Bratislave a Vrakuňou,“ vysvetlil Martin Kuruc s tým, že doprava by smerovala na obchvat D4 R7.

SkryťVypnúť reklamu

„Tento obchvat by nasmerovali na Galvániho ulicu, kde je dvojprúdová cesta,“ pokračuje starosta a pripomína, že riešenie tejto preložky je začiatok toho všetkého, čo by malo nasledovať. Kuruc pripomína, že od mesta a MDVRR SR budú požadovať aj výstavbu terminálov integrovanej dopravy Vrakuňa a Ružinov spolu s vybudovaním záchytných parkovísk pri železničnej stanici Podunajské Biskupice a v blízkosti plánovaného železničného terminálu Ružinov.

Petičný výbor potrebuje vyzbierať 10-tisíc podpisov, potom ju budú adresovať MDVRR SR. Podľa starostu by potrebný počet podpisov mohli vyzbierať do začiatku jari budúceho roka. Petičné hárky nájdu obyvatelia na oficiálnej internetovej stránke mestskej časti Vrakuňa, na stránke OZ Vrakuňa 2572 a vo Vrakunských novinách. Podpisy budú zbierať aj po mestskej časti. Martin Kuruc plánuje osloviť aj starostov okolitých obcí, aby petíciu zverejnili v ich obecných novinách.

SkryťVypnúť reklamu

Vrakunský starosta Martin Kuruc je aj v petičnom výbore za budovanie diaľničného obchvatu D4 a rýchlostnej cesty R7. Za urýchlenú výstavbu tohto úseku spustili petíciu v máji. Výstavba by pomohla odkloniť tranzitnú dopravu z Dunajskej Lužnej a z okolitých obcí v smere do Bratislavy. Pomohlo by to aj bratislavským mestským častiam Podunajské Biskupice a Vrakuňa. „Spustením petície začali konať a podľa posledných informácií by mali začať stavať na jar budúceho roka,“ informoval Kuruc.

Ministerstvo dopravy pre TASR uviedlo, že výstavba preložky II/572 v úseku predĺženia Galvaniho ulice a v úseku diaľnica D4 Most pri Bratislave je súčasťou pripravovaného PPP projektu D4/R7, "v ktorom momentálne finišuje verejné obstarávanie koncesionára", podotkol komunikačný odbor ministerstva. V súčasnosti podľa neho prebieha projektová príprava viacerých terminálov integrovanej osobnej prepravy vrátane toho vo Vrakuni.

"Začiatok výstavby je však závislý nielen od projektovania, ale aj od majetkovoprávneho vyrovnania a tým následného získavania stavebných povolení. Potom musí prebehnúť ešte verejné obstarávanie, ktorého trvanie tiež nie je možné dopredu odhadovať," spresnil rezort dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 818
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 415
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 906
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 254
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 077
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 834
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 780
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 080
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 881
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 450
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu