SME
Pondelok, 2. október, 2023 | Meniny má Levoslav

Cenu parkovacej karty určuje samospráva, tvrdí firma EEI

Košická firma EEI si určila výšku odmeny za jednu parkovaciu kartu v bratislavskej mestskej časti Petržalka, karta však môže stáť toľko, koľko schvália miestni poslanci.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Pri tvorbe ceny za parkovaciu kartu v bratislavskej mestskej časti Petržalka vychádzala košická firma EEI z počtu parkovacích miest v Petržalke, čo je približne 24- až 25-tisíc. "Cenu sme vedeli vykalkulovať. Išli sme do toho so štatistikami, ktoré máme z iných miest," povedal pred novinármi Ján Fellegi, konateľ EEI, ktorá vyhrala verejnú obchodnú súťaž na zabezpečenie nového parkovacieho systému v Petržalke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za parkovacie karty by mali po zavedení parkovacej politiky rezidenti platiť 60 eur za jedno auto, za druhé 90 eur a za tretie auto v domácnosti 120 eur. Abonenti bez trvalého pobytu v Petržalke za ročnú parkovaciu kartu zaplatia 800 eur. Z každej parkovacej karty dostane investor 40 eur s DPH. Pôvodne mal investor dostať 48 eur s DPH, vedenie mestskej časti Bratislava-Petržalka však po rokovaniach s parkovacou firmou EEI vyrokovalo nové podmienky.

SkryťVypnúť reklamu

"Karta za parkovanie môže stáť toľko, koľko v Petržalke schvália poslanci, to môže urobiť len mestská časť. My sme povedali, že toto je naša odmena, ktorú my za to chceme a vy si schváľte ceny za karty, aké vy chcete," tvrdí Fellegi.

Kalkulácie

Firma EEI podľa neho kalkuluje s pravdepodobnosťou, koľko ľudí si kartu kúpi. "Štandardne sa to pohybuje približne okolo 65 až 75 percent a podľa toho vypočítajú, aká by mohla byť cena jednej karty v pomere k tomu, čo do toho potrebuje spoločnosť investovať a koľko by sa jej malo vrátiť," pripomenul. Podľa neho pomer áut, ktoré patria rezidentom a tým, ktorí v Petržalke trvalý pobyt nemajú, nikto nevie určiť. "Človek môže mať v mestskej časti trvalý pobyt, ale auto si nemusel preregistrovať, keď si v Petržalke prihlásil trvalý pobyt. Auto môže tiež byť mamino alebo otcovo," zhrnul.

SkryťVypnúť reklamu

Z celkového počtu 24- až 25-tisíc parkovacích miest v Petržalke je však reálne pre rezidentov okolo 21-tisíc. Ostatné sú miesta pre návštevníkov, parkovacie miesta magistrátu, ktoré neboli v súťaži, miesta pre ťažko zdravotne postihnutých a miesta, ktoré prenajíma Petržalka ako vyhradené parkovacie miesta pre konkrétne evidenčné čísla vozidiel.

Nové miesta

"V technickom riešení sme navrhovali, aby systém zjednosmernil ulice a budoval nové parkovacie miesta. Cena parkovacej karty zahŕňa starostlivosť o celý parkovací systém. Zahŕňajú do toho aj zimnú údržbu miest, opravu výtlkov a aj budovanie nových parkovacích miest. Tie by mohli byť tam, kde je zničený obrubník, chodník alebo trávnik, kde už tráva nenarastie. Tieto miesta vyfrézujú, vybetónujú, položia asfalt a nové obrubníky," pripomenul Fellegi. Koľko nových miest na parkovanie by týmto vzniklo, však povedať nevedel. Úbytok počtu áut po zavedení parkovacieho systému je podľa neho od 15 do 20 percent a celý systém zavedenia nového parkovacieho systému by firmu stálo 1,2 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Sumu 21-miliónov vypočítali aj s parkovacími domami. Fellegi ďalej spomenul, že jediný, kto môže vymáhať, aby si ľudia kúpili kartu a aby dodržiavali pravidlá, je mestská alebo štátna polícia.

Petržalský miestny poslanec Peter Cmorej pred septembrovým miestnym zastupiteľstvom vyhlásil, že verejná obchodná súťaž na zabezpečenie nového parkovacieho systému v Petržalke bola ušitá na mieru jednému uchádzačovi a nikto iný na Slovensku nevedel samostatne splniť požadované podmienky. Podľa neho existuje aj podozrenie, že víťazná firma vedela podmienky súťaže dopredu. Medzi poslancami odznelo aj to, že doba na poskytnutie všetkých papierov, ktoré k súťaži patria, bola krátka. "Čím nám to bolo šité na mieru? Na súťaži sa zúčastnili tri firmy. Všetko sa dáva vyhlásením v zmysle zákona. Čestne vyhlasujeme, že nemáme nedoplatky, že zamestnancom uhrádzame mzdu. Od úradov nežiadame nič," pripomenul Fellegi s tým, že ich firma má dvadsať zamestnancov.

Petržalskí miestni poslanci budú o všeobecne záväznom nariadení, ktoré by zaviedlo novú parkovaciu politiku v mestskej časti, rokovať v utorok 27. októbra na zasadnutí petržalského zastupiteľstva.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  2. Ako si sporiť na dôchodok? Odpoveď vás možno prekvapí
  3. Unikátny kamión Hladinka smeruje na Bielu noc do Bratislavy
  4. Mexiko, Keňa či Maurícius. Cestujte za top exotikou z Viedne
  5. Umelá inteligencia už zajtra ovládne 5 miest na Slovensku!
  6. Aké tajomstvá skrýva kancelária šéfveliteľa?
  7. Slováci hlásili v lete až o 35 % viac škôd než minulý rok
  8. Všetkým lepí pred voľbami
  1. Zubár rovná sa neznesiteľné utrpenie? Nemusí to tak byť
  2. Svetový deň srdca v Nemocnici AGEL Košice-Šaca
  3. List moruše bielej pomáha znižovať hladinu cukru v krvi
  4. Zlato z malého futbalu aj plážového volejbalu
  5. Vďaka Blue Berry™ si užívam život naplno!
  6. V sobotu môžete urobiť dobrú voľbu! Union víta nových poistencov
  7. Ako si sporiť na dôchodok? Odpoveď vás možno prekvapí
  8. Unikátny kamión Hladinka smeruje na Bielu noc do Bratislavy
  1. Umelá inteligencia už zajtra ovládne 5 miest na Slovensku! 22 952
  2. Všetkým lepí pred voľbami 13 375
  3. Ako si sporiť na dôchodok? Odpoveď vás možno prekvapí 8 787
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy? 6 968
  5. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 4 993
  6. Aké tajomstvá skrýva kancelária šéfveliteľa? 4 895
  7. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát 4 851
  8. Mexiko, Keňa či Maurícius. Cestujte za top exotikou z Viedne 4 563
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  2. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  3. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  4. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  6. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  7. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  8. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  1. Martin Greguš: Voličom Progresívneho Slovenska a SAS v Bratislave. Keď 1.10. už nebude mať kde zaparkovať spomeňte si, kto si opäť neurobil domácu úlohu... 84 211
  2. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 41 136
  3. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 30 180
  4. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 28 220
  5. Michal Feik: Možno veriť predvolebným prieskumom? 27 534
  6. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď 15 762
  7. Soňa Bulbeck: Umieráčik za Slovensko 11 382
  8. Ján Valchár: Načo je Rusku Sevastopol? 7 728
  1. Jiří Ščobák: V parlamentě jsou mimochodem také dva poslanci Za ľudí
  2. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  6. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  7. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
SkryťZatvoriť reklamu