SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

V Podunajských Biskupiciach slávnostne otvorili novú triedu v škôlke

Materskú školu v súčasnosti navštevuje 109 detí, od novembra tohto roka do nej bude chodiť o 25 detí viac.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

PODUNAJSKÉ BISKUPICE. Materskú školu na Podzáhradnej ulici v Bratislave bude navštevovať viac detí. Pribudla v nej nová, v poradí šiesta trieda, ktorá vznikla v rámci programu rozširovania kapacít materských škôl. Slávnostne ju dnes otvorili predseda parlamentu Peter Pellegrini (Smer-SD) a minister školstva Juraj Draxler (nominant Smeru-SD).

Materskú školu v súčasnosti navštevuje 109 detí, od novembra tohto roka do nej bude chodiť o 25 detí viac. "Stále sa stretávame s nedostatkom miest v škôlkach. Je potrebné vytvárať nové triedy, aby mohli deti absolvovať predškolskú výchovu," povedal Pellegrini. Draxler podotkol, že tá je pre dieťa kľúčová. Otváraním nových tried štát podľa neho plní sľub rodičom. Niektorí nemohli pracovať, keďže nemali možnosť dať dieťa do škôlky.

Skryť Vypnúť reklamu

Materská škola vďaka novej triede dokáže prijať všetky deti z mestskej časti, aj tie trojročné. Riaditeľke materskej školy Lenke Hrickovej sa často stávalo, že musela odmietnuť veľa žiadostí o prijatie. Štát chce podľa Pellegriniho dosiahnuť, aby do roku 2020 navštevovalo škôlky 95 percent detí vo veku štyroch až šiestich rokov. Nová trieda vznikla na bývalej terase.

V Podunajských Biskupiciach otvárajú dnes okrem tejto triedy ešte jednu - v poradí desiatu v materskej škole na Linzbothovej ulici. Štát dal na rekonštrukciu oboch 86.000 eur, zvyšných 71.000 investovala mestská časť. V rámci prvej výzvy dáva štát na rozšírenie kapacít škôlok a výstavbu základných škôl asi 10 miliónov eur. Draxler upozornil, že onedlho oznámi aj výsledky druhej výzvy rovnakého typu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 475
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 872
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 357
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 077
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 794
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 327
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 462
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 523
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 253
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 017
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu