SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

S prevádzkou lokálky pomôžu podnikatelia

Regionálna železničná trať Záhorská Ves – Zohor, ktorá mala byť od 2. februára zrušená, je v prevádzke aj naďalej. Na trati premáva päť železničných súprav. V ranných hodinách sú odchody vlakov zo Záhorskej Vsi o 4.27, 5.39 a 6.39, zo Zohora odchádzajú ..

Regionálna železničná trať Záhorská Ves – Zohor, ktorá mala byť od 2. februára zrušená, je v prevádzke aj naďalej. Na trati premáva päť železničných súprav. V ranných hodinách sú odchody vlakov zo Záhorskej Vsi o 4.27, 5.39 a 6.39, zo Zohora odchádzajú spoje 5.17 a 6.17. V poobedňajších hodinách sú odchody zo Záhorskej Vsi 15.36 a 16.42, vlaky idú zo Zohora 15.13, 16.16 a posledný ide späť do Záhorskej Vsi o 18.13. Trať Záhorská Ves – Zohor sa podarilo zachovať na základe iniciatívy členov dopravnej komisie Bratislavského samosprávneho kraja, ktorí dali svoje tohtoročné poslanecké odmeny k dispozícii Železničnej spoločnosti, pričom tieto prostriedky vykryjú stratu, ktorá vznikne na tejto trati za päť týždňov. Prevádzka trate je zabezpečená zatiaľ do 7. marca v pracovných dňoch.

SkryťVypnúť reklamu

„Naším cieľom je získať čas na ďalšie riešenie tejto situácie. Chceli by sme založiť vlastnú dopravnú spoločnosť,“ povedal predseda komisie Roman Filistein. Dopravná komisia včera zriadila oficiálnu pracovnú skupinu, ktorá bude hľadať riešenie na zachovanie trate aj po uplynutí tejto doby.

Pracovná skupina sa bude tiež zaoberať koordináciou cestovných poriadkov železničných a autobusových spojov a jedným z bodov jej rokovania bude aj predĺženie prevádzky bratislavskej MHD do mesta Stupava. Pracovná skupina bude mať na starosti prípravu transformácie železničných dráh, ako aj založenie regionálnej dopravnej spoločnosti. Na tejto spoločnosti by sa mali podieľať kraj a obce, ktoré sú dotknuté spomínanou traťou, tiež podnikateľské subjekty. „Naše riešenie, ktoré zabránilo zrušeniu trate, nepovažujem za koncepčné ani za víťazstvo, ale je to z núdze cnosť,“ dodal Filistein, ktorého včera predseda kraja Ľubo Roman poveril vedením pracovnej skupiny. Udelil mu tiež kompetencie na vypracovanie modelu prevádzky regionálnych tratí pod správou kraja. Záujem podnikateľských kruhov o účasť na prevádzkovaní regionálnej trate tlmočil Ľubovi Romanovi aj prezident Združenia podnikateľov Slovenska Karol Pavl. (sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  3. Spacák na kozmetiku?
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  1. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  8. Spacák na kozmetiku?
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 24 349
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 303
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 167
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 347
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 925
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 437
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 005
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 366
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 302
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 363
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 866
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 763
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 716
  6. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 3 250
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 153
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 077
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu