SME

S prevádzkou lokálky pomôžu podnikatelia

Regionálna železničná trať Záhorská Ves – Zohor, ktorá mala byť od 2. februára zrušená, je v prevádzke aj naďalej. Na trati premáva päť železničných súprav. V ranných hodinách sú odchody vlakov zo Záhorskej Vsi o 4.27, 5.39 a 6.39, zo Zohora odchádzajú ..

Regionálna železničná trať Záhorská Ves – Zohor, ktorá mala byť od 2. februára zrušená, je v prevádzke aj naďalej. Na trati premáva päť železničných súprav. V ranných hodinách sú odchody vlakov zo Záhorskej Vsi o 4.27, 5.39 a 6.39, zo Zohora odchádzajú spoje 5.17 a 6.17. V poobedňajších hodinách sú odchody zo Záhorskej Vsi 15.36 a 16.42, vlaky idú zo Zohora 15.13, 16.16 a posledný ide späť do Záhorskej Vsi o 18.13. Trať Záhorská Ves – Zohor sa podarilo zachovať na základe iniciatívy členov dopravnej komisie Bratislavského samosprávneho kraja, ktorí dali svoje tohtoročné poslanecké odmeny k dispozícii Železničnej spoločnosti, pričom tieto prostriedky vykryjú stratu, ktorá vznikne na tejto trati za päť týždňov. Prevádzka trate je zabezpečená zatiaľ do 7. marca v pracovných dňoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Naším cieľom je získať čas na ďalšie riešenie tejto situácie. Chceli by sme založiť vlastnú dopravnú spoločnosť,“ povedal predseda komisie Roman Filistein. Dopravná komisia včera zriadila oficiálnu pracovnú skupinu, ktorá bude hľadať riešenie na zachovanie trate aj po uplynutí tejto doby.

Pracovná skupina sa bude tiež zaoberať koordináciou cestovných poriadkov železničných a autobusových spojov a jedným z bodov jej rokovania bude aj predĺženie prevádzky bratislavskej MHD do mesta Stupava. Pracovná skupina bude mať na starosti prípravu transformácie železničných dráh, ako aj založenie regionálnej dopravnej spoločnosti. Na tejto spoločnosti by sa mali podieľať kraj a obce, ktoré sú dotknuté spomínanou traťou, tiež podnikateľské subjekty. „Naše riešenie, ktoré zabránilo zrušeniu trate, nepovažujem za koncepčné ani za víťazstvo, ale je to z núdze cnosť,“ dodal Filistein, ktorého včera predseda kraja Ľubo Roman poveril vedením pracovnej skupiny. Udelil mu tiež kompetencie na vypracovanie modelu prevádzky regionálnych tratí pod správou kraja. Záujem podnikateľských kruhov o účasť na prevádzkovaní regionálnej trate tlmočil Ľubovi Romanovi aj prezident Združenia podnikateľov Slovenska Karol Pavl. (sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 964
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 510
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 152
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 276
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 406
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 123
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 964
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 746
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 735
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 802
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 596
  4. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 248
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 131
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 449
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 140
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 593
  1. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  2. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  3. Tupou Ceruzou: Pandemická
  4. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  5. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  6. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  7. Tupou Ceruzou: Krížovka
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
SkryťZatvoriť reklamu