SME

Primátor nechce na Železnej studničke autá, jeho úrad to odporúča

Aj oddelenie magistrátu navrhuje vrátiť dopravný režim do stavu pred poslednou zmenou.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. Nie je vhodné, aby sa na bratislavskú Železnú studničku znova vrátili autá, lebo je to priestor, ktorý treba chrániť. Myslí si to primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal. Reagoval tak na petíciu Slovenského rybárskeho zväzu, ktorý žiada autá zakázať v lokalite opäť len cez víkendy a sviatky tak, ako tomu bolo minulý rok. Za pravdu primátorovi ale jeho úrad nedáva. Ten v materiáli pripravovanom na rokovanie mestskej rady priznáva, že zákazom vjazdu nedošlo k obmedzeniu áut, iba narástol počet požiadaviek o vydanie povolenia vjazdu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Mestské zastupiteľstvo sa svojím uznesením minulý rok vyjadrilo jasne - Železná studnička má patriť Bratislavčanom a nie autám," vraví Nesrovnal, podľa ktorého nie je vhodné, aby sa súčasný stav menil. "V prípade individuálnych vstupov pre ľudí v tejto lokalite žijúcich a pracujúcich bude mesto vydávať povolenia aj naďalej. Je však prospešnejšie nielen prírode, ale aj ľuďom pohybujúcim sa v tejto lokalite skôr zachovať súčasný stav, ako povoliť masívny vjazd vozidiel, ako tomu bolo predtým," zdôraznila hlava mesta s tým, že petíciu rybárov berie na vedomie, ale nestotožňuje sa s ňou.

Zmena pred voľbami

Na svojom poslednom rokovaní vlani pred voľbami predchádzajúce zastupiteľstvo vyhovelo aktivistom a požiadalo vtedajšieho primátora vykonať na Železnej studničke balík zmien, medzi ktorými bolo aj nevpustenie áut na Cestu mládeže. Kým dovtedy nemali na studničku prístup len počas víkendov a sviatkov medzi 9.00 a 19.00 h, dnes sú z úseku od parkoviska pri Červenom moste po parkovisko pri horárni Krasňany vylúčené po celý rok.

SkryťVypnúť reklamu

"Zákazom vjazdu sa už nemôžu naši členovia dostať s motorovými vozidlami k rybníkom, ktoré máme riadne nájomnou zmluvou prenajaté," píše hlavnému mestu Slovenský rybársky zväz, ktorý v bratislavskej organizácii eviduje viac ako 10.000 rybárov a v lokalite má prenajaté zo štyroch vodných plôch dve. Zväz tiež podotýka, že niektorí ich rybári sú členmi rybárskeho zväzu už viac ako 50 rokov.

"Pomyslenie, že si má rybár odniesť rybárske náradie, teda niekoľko vedier krmiva a pár udíc s ruksakom v mestskej hromadnej doprave alebo na bicykli, pričom väčšinou ide o starších ľudí, presunúť sa na miesto lovu a po skončení opäť na zastávku a potom k odstavenému autu aj s prípadným úlovkom, to je veľmi nepríjemné, pre skôr narodených ľudí až nemožné," vysvetľuje zväz, ktorý dnes eviduje asi o 100 členov menšiu základňu ako minulý rok. "Mrzí nás, že túto situáciu nikto so Slovenským rybárskym zväzom neriešil." Petícia, ktorú poslali v lete rybári na magistrát, má viac ako 1000 podpisov a zväz tvrdil, že zbiera ďalšie.

SkryťVypnúť reklamu

Návrat dopravného režimu

Aj oddelenie magistrátu navrhuje vrátiť dopravný režim do stavu pred poslednou zmenou. "Vyhoveli by sme tak nielen rybárom, ale i žiadostiam obyvateľov danej lokality, ktorí zmenu dopravného režimu považujú za diskriminačnú a s požiadavkou o navrátenie pôvodného značenia sa tiež obrátili na primátora," uvádza sa v materiáli, ktorého spracovateľom je aj hlavná dopravná inžinierka Tatiana Kratochvílová. Zmenu podľa dokumentu uskutočnili bez akejkoľvek analýzy dosahov na ľudí žijúcich, resp. pracujúcich v tejto oblasti či dopravného prieskumu.

Od zmeny značenia sa podľa samosprávy na oddelenie koordinácie dopravných systémov obracajú mnohé subjekty, od obyvateľov lokality až po firmy, ktoré tam zabezpečujú pracovné povinnosti. Pracovníci na magistráte poukazujú napríklad na Slovenský hydrometeorologický ústav, ktorý potrebuje prístup k vodomernej stanici, či EKO-podnik verejnoprospešných služieb, ktorý obsluhuje lanovku.

Jakub Mrva z občianskej iniciatívy Naše Karpaty pripomína, že zákaz vjazdu autám bol jedným z opatrení na podporu rekreácie a športu v mestských lesoch a na zvýšenie bezpečnosti návštevníkov. "Živelný pohyb motorových vozidiel bol predmetom častej kritiky z radov cyklistov, turistov, bežcov či rodín s deťmi, ktorí veľmi pozitívne ocenili túto zmenu k lepšiemu," zdôrazňuje Mrva. Občianska iniciatíva žiada zachovať zákaz vjazdu počas celého roka a dôslednú kontrolu zo strany mestskej polície.

Bratislavskí poslanci by mali petíciu rybárskeho zväzu dostať na rokovanie v novembri.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  3. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  4. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  5. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  6. Čo bude toto leto in?
  7. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  8. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  2. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  3. LESY SR hostili prestížne udeľovanie cien CIC
  4. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  5. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  7. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 427
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 7 320
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 108
  4. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 506
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 145
  6. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 3 136
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 029
  8. Čo bude toto leto in? 2 724
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 880
  2. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 948
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 896
  4. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 779
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 003
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 833
  7. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 591
  8. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 540
  1. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  2. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  3. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  4. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
  6. Roman Kebísek: Pilárik: Harpha Davidica, 1651, slovenský literárny barok
  7. Marcel Rebro: Na Slovensku s jeho pomocou lovia medvede, v Ukrajine Rusov
  8. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
SkryťZatvoriť reklamu