
Rafinéria Slovnaft musela na prebiehajúci štrajk železničiarov zareagovať postupným znižovaním spracovania ropy, aby bol zachovaný chod rafinérie bez totálnej odstávky. FOTO SME – PAVOL MAJER
Vlaky na trati Záhorská Ves – Zohor včera ráno nezačali premávať aj napriek tomu, že večer predtým si Bratislavský samosprávny kraj objednal prevádzku tejto lokálky. Regionálna trať mala byť na základe rozhodnutia vlády zrušená. Štrajkujúci železničiari tak dali najavo, že záchrana jednej lokálky nestačí.
„Sklamalo nás to,“ povedal šéf dopravnej komisie kraja Roman Filistein, „zareagovali sme rýchlo a ústretová bola aj Železničná spoločnosť. Bolo by vhodné, aby štrajkujúci ukončili svoj štrajk. V opačnom prípade totiž potvrdia, že ich záujmy sú iné ako údajná ochrana záujmov občanov.“ Kraj sa Železničnej spoločnosti zmluvne zaviazal, že vykryje finančnú stratu, ktorá vznikne prevádzkovaním lokálky v čase do 5. marca. V prípade, že by sa nenašli financie, členovia dopravnej komisie boli ochotní vzdať sa svojich ročných odmien. Spoločný príjem všetkých členov komisie z odmien za tento rok je 375-tisíc korún. Mesačná strata, ktorá Železničnej spoločnosti vzniká, je 200-tisíc korún. Peniaze boli pripravené od pondelka.
Dnes by mala opäť zasadnúť dopravná komisia Bratislavského samosprávneho kraja. Bude hľadať ekonomické aj legislatívne modely pre založenie vlastnej prepravnej spoločnosti. (dro)