SME

Nový Starý most by mal spojiť brehy mesta tento mesiac

lektričky po Štúrovej ulici by zase mali začať jazdiť asi o desať dní.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

E

BRATISLAVA. Na bratislavskom Starom moste dnes vysúvajú predposlednú časť oceľovej konštrukcie a most sa tak k centru mesta priblíži o ďalších 30 metrov. Ten posledný výsuv potom most čaká koncom mesiaca a brehy Starého Mesta a Petržalky by mohol spojiť 24. októbra. Takýto termín plánujú realizátori stavby. Električky po Štúrovej ulici by zase mali začať jazdiť asi o desať dní. Na dnešnom brífingu to uviedol riaditeľ stavby Peter Tekeľ a hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Zatiaľ sa snažíme harmonogram dodržiavať a myslím si, že z väčšej časti sa nám to aj darí, hlavne čo sa týka Starého Mesta. Teraz v októbri Staromešťania konečne uvidia nejaké pozitívne zmeny, lebo sa začne Štúrova ulica sceľovať a pomaličky otvárať, takže ju budeme už sprístupňovať verejnosti," uviedol Tekeľ.

Dokončuje sa dláždenie chodníkov i práce na električkovom zvršku v úseku električkového triangla Štúrova a Jesenského. V polovici októbra by mala prebehnúť technicko-bezpečnostná skúška električiek. "A nejaký deň - dva po nej by mala v smere z Vajanského nábrežia po Mostovej a Jesenského ulici už premávať električková doprava," priblížila Kratochvílová.

Posledné riziko čaká podľa Tekeľa na zhotoviteľov stavby koncom mesiaca, kedy sa budú v dvoch fázach vysúvať posledné časti mosta. Po prvej sa most priblíži k brehu Starého Mesta o 22 metrov, pri druhej o 45 metrov. Tam však už budú robotníci potrebovať využiť aj loď. "To je posledné nejaké malé riziko, kde dúfame, že Dunaj bude hrať ešte s nami. Aby nám hladina veľmi nekolísala a dúfame, že to už bez problémov zvládneme," podotkol Tekeľ.

SkryťVypnúť reklamu

Momentálne sa tiež dokončuje napojenie z petržalskej strany na mostný objekt a pod mostom sa dokončujú piliere. Na novovybudovanom pilieri číslo 34 sa začalo robiť obloženie, končí sa aj s opravou piliera číslo 5, ktorý je bližšie k petržalskej strane a v priebehu nasledujúcich dvoch týždňov sa začne rozoberať aj umelý ostrov.

Konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK projekt realizuje za 58,8 milióna eur bez DPH. Aby ho preplatila Európska únia, treba ho dokončiť do konca tohto roka. Pôvodne mali byť práce hotové do konca augusta, potom do konca októbra. Termín 15. december je tak už tretie posunutie harmonogramu. Prvé električky by po moste mali podľa Kratochvílovej začať jazdiť v prvých mesiacoch ďalšieho roku, termín hlavná dopravná inžinierka viac nespresnila.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 930
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 634
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 239
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 115
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 115
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 879
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 719
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 123
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 605
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 12 989
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 911
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 867
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 106
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 944
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 671
  8. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 3 394
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťZatvoriť reklamu