SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Pri Moste SNP by mohla vzniknúť kreatívna štvrť

Nevyužívaná zelená plocha pri bratislavskom Moste SNP v Starom Meste by sa mohla v budúcnosti premeniť na kreatívnu štvrť.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

The Most je názov projektu, s ktorým prichádza občianske združenie s rovnomenným názvom.

BRATISLAVA. Zaplniť ju majú dizajnové kontajnery, ktoré vyhostili zo Šafárikovho námestia a do dnes prázdnej lokality majú priniesť život, umenie, remeslá či gastronómiu.

The Most je názov projektu, s ktorým prichádza občianske združenie s rovnomenným názvom. "Autori a sympatizanti projektu si kladú za cieľ podporovať lokálnu kreatívu, umenie a dizajn, vedu, kvalitné remeslá, inovatívne projekty, startupy, gastronómiu, komunity, znevýhodnené skupiny obyvateľov, urbánne aktivity i ľudský potenciál," vraví členka prípravného tímu The Most Dana Kleinert.

Skryť Vypnúť reklamu

Na prázdnej ploche, okolo ktorej sa dnes otáčajú autá, keď vychádzajú či schádzajú z Mosta SNP, sa majú po novom konať celoročné kultúrno-spoločenské podujatia. "Vznikne nová kreatívna štvrť Bratislavy, miesto, kam budeme môcť posielať zahraničných kamarátov nadýchnuť sa sviežeho dizajnu, ochutnať kvalitné jedlá, zažiť kultúru, či len kultúrnejšie čakať na autobus," dodala Kleinert. Projekt má mestu ponúknuť revitalizáciu upadajúceho verejného priestoru, novú zeleň či prevádzku verejných toaliet.

Na bratislavský magistrát už autori projektu koncom septembra podali žiadosť o prenájom pozemku s osobitným zreteľom. Ak mestskí poslanci nájom schvália, združenie by v priestore chcelo zorganizovať vianočné aktivity.

Zakladajúci členovia The Most sú odborníci pôsobiaci v rôznych sférach spoločnosti. Sú medzi nimi architekti, grafici, ľudia z organizácie pomáhajúcej ľuďom bez domova, jazykovedkyňa či herci.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 271
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 528
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 093
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 246
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 762
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 758
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 515
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 659
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 578
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 523
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu