SME

Integrovaná doprava bez riadiaceho systému môže fungovať

Bratislavský samosprávny kraj zrušil verejné obstarávanie na dispečerský riadiaci systém Bratislavskej integrovanej dopravy.

BRATISLAVA. Dispečerský riadiaci systém nie je nevyhnutný pri spustení tretej etapy integrovanej dopravy, ktorú naplánovali na koniec tohto roka. Pre agentúru SITA to povedala riaditeľka Odboru stratégie, územného rozvoja a riadenia projektov Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Barbora Lukáčová. Kraj zrušil verejné obstarávanie na dispečerský riadiaci systém Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) potom, čo sa ani po 26 mesiacoch nedospelo k úspešnému uchádzačovi. Preto spoločne s Ministerstvom pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR ako riadiacim orgánom pre Operačný program Bratislavský kraj (OPBK) prejavil obojstrannú vôľu predčasne ukončiť zmluvný vzťah upravujúci financovanie projektu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Svoj krok BSK odôvodnil tak, že oprávnenosť výdavkov v rámci programového obdobia 2007-2013 sa končí dňom 31. januára 2015 a nebolo možné zabezpečiť, aby predmet zákazky dodali v požadovanom rozsahu a najmä v kvalite k stanovenému termínu.

„Juhomoravský kraj so svojou integrovanou dopravou fungoval štyri roky bez riadiaceho dispečerského systému. Neznamená to, že táto aktivita nie je oprávnená v novom programovom období, bude sa o ňu uchádzať spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava, ako oprávnený žiadateľ v rámci aktivít integrovanej dopravy, ktoré sú financované z Integrovaného regionálneho operačného programu 2014-2020,“ vysvetlila Lukáčová.

Kraj chcel peniaze získať najmä zo zdrojov Európskej únie a zo štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Bratislavský kraj 2007 - 2013, z vlastných prostriedkov plánoval dať päť percent celkových výdavkov. Ministerstvo pôdohospodárstva je riadiacim orgánom tohto operačného programu. Predpokladaná cena za tieto služby plánované na deväť mesiacov bola 1,05 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Bratislavský kraj vyhlásil súťaž ešte v apríli 2013. Dispečerský riadiaci systém Bratislavskej integrovanej dopravy mal byť dimenzovaný na prevádzku minimálne 1 500 vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 430
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 11 249
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 031
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 778
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 569
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 073
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 193
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 081
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 678
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 490
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 659
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 406
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 397
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 690
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 670
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu