Integrovaná doprava bez riadiaceho systému môže fungovať

Bratislavský samosprávny kraj zrušil verejné obstarávanie na dispečerský riadiaci systém Bratislavskej integrovanej dopravy.

BRATISLAVA. Dispečerský riadiaci systém nie je nevyhnutný pri spustení tretej etapy integrovanej dopravy, ktorú naplánovali na koniec tohto roka. Pre agentúru SITA to povedala riaditeľka Odboru stratégie, územného rozvoja a riadenia projektov Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Barbora Lukáčová. Kraj zrušil verejné obstarávanie na dispečerský riadiaci systém Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) potom, čo sa ani po 26 mesiacoch nedospelo k úspešnému uchádzačovi. Preto spoločne s Ministerstvom pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR ako riadiacim orgánom pre Operačný program Bratislavský kraj (OPBK) prejavil obojstrannú vôľu predčasne ukončiť zmluvný vzťah upravujúci financovanie projektu.

Svoj krok BSK odôvodnil tak, že oprávnenosť výdavkov v rámci programového obdobia 2007-2013 sa končí dňom 31. januára 2015 a nebolo možné zabezpečiť, aby predmet zákazky dodali v požadovanom rozsahu a najmä v kvalite k stanovenému termínu.

„Juhomoravský kraj so svojou integrovanou dopravou fungoval štyri roky bez riadiaceho dispečerského systému. Neznamená to, že táto aktivita nie je oprávnená v novom programovom období, bude sa o ňu uchádzať spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava, ako oprávnený žiadateľ v rámci aktivít integrovanej dopravy, ktoré sú financované z Integrovaného regionálneho operačného programu 2014-2020,“ vysvetlila Lukáčová.

Kraj chcel peniaze získať najmä zo zdrojov Európskej únie a zo štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Bratislavský kraj 2007 - 2013, z vlastných prostriedkov plánoval dať päť percent celkových výdavkov. Ministerstvo pôdohospodárstva je riadiacim orgánom tohto operačného programu. Predpokladaná cena za tieto služby plánované na deväť mesiacov bola 1,05 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Bratislavský kraj vyhlásil súťaž ešte v apríli 2013. Dispečerský riadiaci systém Bratislavskej integrovanej dopravy mal byť dimenzovaný na prevádzku minimálne 1 500 vozidiel.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 8 442
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 690
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 688
  4. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 213
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 026
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 582
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 340
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 300
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 187
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 929