SME

Lokálku asi zaplatia poslanci

Bratislavský samosprávny kraj si včera na päť týždňov objednal u Železničnej spoločnosti dopravu na trati Záhorská Ves – Zohor na vlastné náklady. Ak sa kraju nepodarí nájsť financie na fungovanie lokálky, prevádzku vlaku zaplatí z poslaneckých ročných ..


Štrajk, ktorý ochromil železnice na celom Slovensku a znemožnil tak cestovanie tisíckam ľudí, trvá už od piatku. Aj na hlavnej stanici je pusto, priestory sú vyľudnené a v stánkoch asi tiež nemajú veľké tržby. FOTO SME - PAVOL FUNTÁL

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Bratislavský samosprávny kraj si včera na päť týždňov objednal u Železničnej spoločnosti dopravu na trati Záhorská Ves – Zohor na vlastné náklady. Ak sa kraju nepodarí nájsť financie na fungovanie lokálky, prevádzku vlaku zaplatí z poslaneckých ročných odmien šiestich poslancov. S nápadom vzdať sa odmien prišiel predseda dopravnej komisie kraja Roman Filistein. Pripojili sa k nemu ďalší členovia komisie – Jozef Čierny, Rezso Duray, Jindřich Šafář, Dušan Prokop a Andrej Petrek.

SkryťVypnúť reklamu

Strata, ktorá vznikne za takmer dva mesiace ponechaním osobnej dopravy na trati, je asi 200-tisíc korún, ročné odmeny členov komisie predstavujú 375-tisíc korún. „Potešila nás pružnosť a ústretovosť Železničnej spoločnosti,“ povedal počas rokovania so železnicami Roman Filistein. „V najbližších týždňoch chceme urobiť všetky potrebné kroky k tomu, aby sme do uplynutia tohto obdobia založili regionálnu dopravnú spoločnosť a aby dopravu na tejto trati prevádzkoval Bratislavský samosprávny kraj,“ dodal. Iniciatíva dopravnej komisie je tiež reakciou na výzvu ministra dopravy Pavla Prokopoviča, ktorý žiadal samosprávne kraje, aby hľadali riešenia pre zachovanie regionálnych tratí. Vyšší územný celok prejavil záujem o zredukovanú prevádzku na uvedenej trati. Zatiaľ však samosprávne kraje nemajú v doprave žiadne reálne kompetencie. V prípade založenia dopravnej spoločnosti pre Bratislavský kraj by malo cez pracovný deň premávať päť vlakov namiesto doterajších trinástich. Predseda dopravnej komisie očakáva, že železničiari budú rešpektovať legitímne právo obyvateľov dostať sa do práce, škôl a nemocníc a prestanú štrajkovať. Na otázku, čo sa stane, ak aj v prípade dohody železničiari nenastúpia v pondelok do práce, Filistein odpovedal: „V tom prípade štrajkujúci potvrdia, že ich záujmy sú iné ako údajná ochrana záujmov ľudí, ktorú deklarujú.“ (dro, sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 786
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 582
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 434
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 290
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 146
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 799
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 417
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 395
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 920
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 546
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 244
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 960
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 514
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 317
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 533
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 346
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu