SME

Lokálku asi zaplatia poslanci

Bratislavský samosprávny kraj si včera na päť týždňov objednal u Železničnej spoločnosti dopravu na trati Záhorská Ves – Zohor na vlastné náklady. Ak sa kraju nepodarí nájsť financie na fungovanie lokálky, prevádzku vlaku zaplatí z poslaneckých ročných ..


Štrajk, ktorý ochromil železnice na celom Slovensku a znemožnil tak cestovanie tisíckam ľudí, trvá už od piatku. Aj na hlavnej stanici je pusto, priestory sú vyľudnené a v stánkoch asi tiež nemajú veľké tržby. FOTO SME - PAVOL FUNTÁL

Bratislavský samosprávny kraj si včera na päť týždňov objednal u Železničnej spoločnosti dopravu na trati Záhorská Ves – Zohor na vlastné náklady. Ak sa kraju nepodarí nájsť financie na fungovanie lokálky, prevádzku vlaku zaplatí z poslaneckých ročných odmien šiestich poslancov. S nápadom vzdať sa odmien prišiel predseda dopravnej komisie kraja Roman Filistein. Pripojili sa k nemu ďalší členovia komisie – Jozef Čierny, Rezso Duray, Jindřich Šafář, Dušan Prokop a Andrej Petrek.

Strata, ktorá vznikne za takmer dva mesiace ponechaním osobnej dopravy na trati, je asi 200-tisíc korún, ročné odmeny členov komisie predstavujú 375-tisíc korún. „Potešila nás pružnosť a ústretovosť Železničnej spoločnosti,“ povedal počas rokovania so železnicami Roman Filistein. „V najbližších týždňoch chceme urobiť všetky potrebné kroky k tomu, aby sme do uplynutia tohto obdobia založili regionálnu dopravnú spoločnosť a aby dopravu na tejto trati prevádzkoval Bratislavský samosprávny kraj,“ dodal. Iniciatíva dopravnej komisie je tiež reakciou na výzvu ministra dopravy Pavla Prokopoviča, ktorý žiadal samosprávne kraje, aby hľadali riešenia pre zachovanie regionálnych tratí. Vyšší územný celok prejavil záujem o zredukovanú prevádzku na uvedenej trati. Zatiaľ však samosprávne kraje nemajú v doprave žiadne reálne kompetencie. V prípade založenia dopravnej spoločnosti pre Bratislavský kraj by malo cez pracovný deň premávať päť vlakov namiesto doterajších trinástich. Predseda dopravnej komisie očakáva, že železničiari budú rešpektovať legitímne právo obyvateľov dostať sa do práce, škôl a nemocníc a prestanú štrajkovať. Na otázku, čo sa stane, ak aj v prípade dohody železničiari nenastúpia v pondelok do práce, Filistein odpovedal: „V tom prípade štrajkujúci potvrdia, že ich záujmy sú iné ako údajná ochrana záujmov ľudí, ktorú deklarujú.“ (dro, sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 024
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 16 457
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 983
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 540
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 467
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 972
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 436
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 600
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 662
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 465
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 507
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 451
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 389
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 361
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 442
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu