SME

Lokálku asi zaplatia poslanci

Bratislavský samosprávny kraj si včera na päť týždňov objednal u Železničnej spoločnosti dopravu na trati Záhorská Ves – Zohor na vlastné náklady. Ak sa kraju nepodarí nájsť financie na fungovanie lokálky, prevádzku vlaku zaplatí z poslaneckých ročných ..


Štrajk, ktorý ochromil železnice na celom Slovensku a znemožnil tak cestovanie tisíckam ľudí, trvá už od piatku. Aj na hlavnej stanici je pusto, priestory sú vyľudnené a v stánkoch asi tiež nemajú veľké tržby. FOTO SME - PAVOL FUNTÁL

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Bratislavský samosprávny kraj si včera na päť týždňov objednal u Železničnej spoločnosti dopravu na trati Záhorská Ves – Zohor na vlastné náklady. Ak sa kraju nepodarí nájsť financie na fungovanie lokálky, prevádzku vlaku zaplatí z poslaneckých ročných odmien šiestich poslancov. S nápadom vzdať sa odmien prišiel predseda dopravnej komisie kraja Roman Filistein. Pripojili sa k nemu ďalší členovia komisie – Jozef Čierny, Rezso Duray, Jindřich Šafář, Dušan Prokop a Andrej Petrek.

SkryťVypnúť reklamu

Strata, ktorá vznikne za takmer dva mesiace ponechaním osobnej dopravy na trati, je asi 200-tisíc korún, ročné odmeny členov komisie predstavujú 375-tisíc korún. „Potešila nás pružnosť a ústretovosť Železničnej spoločnosti,“ povedal počas rokovania so železnicami Roman Filistein. „V najbližších týždňoch chceme urobiť všetky potrebné kroky k tomu, aby sme do uplynutia tohto obdobia založili regionálnu dopravnú spoločnosť a aby dopravu na tejto trati prevádzkoval Bratislavský samosprávny kraj,“ dodal. Iniciatíva dopravnej komisie je tiež reakciou na výzvu ministra dopravy Pavla Prokopoviča, ktorý žiadal samosprávne kraje, aby hľadali riešenia pre zachovanie regionálnych tratí. Vyšší územný celok prejavil záujem o zredukovanú prevádzku na uvedenej trati. Zatiaľ však samosprávne kraje nemajú v doprave žiadne reálne kompetencie. V prípade založenia dopravnej spoločnosti pre Bratislavský kraj by malo cez pracovný deň premávať päť vlakov namiesto doterajších trinástich. Predseda dopravnej komisie očakáva, že železničiari budú rešpektovať legitímne právo obyvateľov dostať sa do práce, škôl a nemocníc a prestanú štrajkovať. Na otázku, čo sa stane, ak aj v prípade dohody železničiari nenastúpia v pondelok do práce, Filistein odpovedal: „V tom prípade štrajkujúci potvrdia, že ich záujmy sú iné ako údajná ochrana záujmov ľudí, ktorú deklarujú.“ (dro, sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Mladým sa nič nechce? Rodičia často netušia, ako deti na sebe pracujú
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 18 206
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 753
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 600
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 292
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 827
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 708
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 173
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 1 958
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 145
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 22 473
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 853
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 11 063
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 930
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 762
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 842
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 4 818
  1. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  3. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  4. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  5. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  6. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  7. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  8. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
SkryťZatvoriť reklamu