Starý most do 15. decembra dokončíme, sľubuje mesto

Starý most ešte v októbri čakajú posledné dva výsuvy, jeho konštrukcia v súčasnosti meria 268 metrov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. Starý most a prvá časť električkovej trate do bratislavskej Petržalky sa stihne dokončiť do 15. decembra 2015. Sľubuje to bratislavská radnica, ktorej predstavitelia boli v pondelok práce na projekte skontrolovať. „Zhotoviteľ prác opätovne deklaroval dokončenie prác do zazmluvneného termínu – 15. decembra 2015,“ informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová. Na stavbe pribudnú aj nové pracovné sily, už v najbližšie dni by sa mala do prác zapojiť osemnástka nových robotníkov.

Starý most v najbližšom čase čakajú posledné dva výsuvy. V súčasnosti má konštrukcia 268 metrov a siaha až po novovybudovaný pilier číslo 34. Ďalšie metre mostnej konštrukcie by mali pribudnúť začiatkom budúceho mesiaca a posledný výsuv je naplánovaný na koniec októbra. Podľa primátora Bratislavy Iva Nesrovnala posledný výsuv konštrukcie sa bude robiť z podpornej lode a vyžiada si zastavenie lodnej dopravy na Dunaji. Na most začnú postupne inštalovať aj osvetlenie.

Práce postupujú aj na Štúrovej ulici v Starom Meste, kde finišujú práce na električkovom zvršku na križovatke Štúrovej a Jesenského. Pre rekonštrukciu električkového triangla Štúrova – Jesenského od júla v tomto úseku nejazdia električky, električkovú dopravu mesto plánuje obnoviť začiatkom októbra. Po ukončení stavebných prác už budú môcť električky z Jesenského odbočovať nielen doľava na Kamenné námestie, ale aj doprava na Štúrovu ulicu. Ako ďalej dodala hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová, pokračujú práce aj na betonáži železničného zvršku na Štúrovej ulici, kde budú robotníci počas októbra pokladať koľajnice. Pracovať sa začína aj na zastávke na Štúrovej ulici pri Šafárikovom námestí. Čas sa kráti a práce postupne postupujú v tomto smere do finále,“ dodáva Kratochvílová. Pripomína však, že naďalej nebude možné parkovať v časti Múzejnej ulice, toto obmedzenie platí až do konca novembra.

Pracuje sa aj na petržalskej strane Dunaja. Na Bosákovej ulici už dokončujú zastávky, namontované sú už aj prvé prístrešky na zastávkach. Po stavebnej stránke je hotová už aj tzv. meniareň, ktorá vyrastá na petržalskej strane. Ako vysvetlila Kratochvílová, ide o technické zariadenie pre trakčné vozidlá slúžiace na technickú obslužnosť električkovej radiály.

Vedenie bratislavskej radnice je síce s postupom prác spokojné, no inak to vidia niektorí bratislavskí mestskí poslanci. Stav projektu začiatkom tohto mesiaca kritizovali poslanci z mestského klubu Bratislava Inak spolu s aktivistami z rovnomenného občianskeho združenia. Podľa poslancov zhotoviteľ stavbu nezvláda a pochybujú, že sa projekt podarí dokončiť včas. Poslanci pripomínali, že jediný zmluvný termín na dokončenie projektu vypršal už na konci augusta, no zatiaľ však podľa nich nie je dokončená ani jedna časť stavby. Vedenie mesta i zhotoviteľa projektu preto vyzývajú, aby urobili zásadné opatrenia, ktoré by viedli k dokončeniu projektu do decembra tohto roka. Vidieť by tiež chceli harmonogram prác.

Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most rekonštruuje Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH a je financovaný z eurofondov. Európska komisia už odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto Bratislava. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Už aj seniori presadajú do SUV
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 671
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 621
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 538
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 497
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 097
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 002
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 874
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 686
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676