SME

Starý most do 15. decembra dokončíme, sľubuje mesto

Starý most ešte v októbri čakajú posledné dva výsuvy, jeho konštrukcia v súčasnosti meria 268 metrov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. Starý most a prvá časť električkovej trate do bratislavskej Petržalky sa stihne dokončiť do 15. decembra 2015. Sľubuje to bratislavská radnica, ktorej predstavitelia boli v pondelok práce na projekte skontrolovať. „Zhotoviteľ prác opätovne deklaroval dokončenie prác do zazmluvneného termínu – 15. decembra 2015,“ informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová. Na stavbe pribudnú aj nové pracovné sily, už v najbližšie dni by sa mala do prác zapojiť osemnástka nových robotníkov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Starý most v najbližšom čase čakajú posledné dva výsuvy. V súčasnosti má konštrukcia 268 metrov a siaha až po novovybudovaný pilier číslo 34. Ďalšie metre mostnej konštrukcie by mali pribudnúť začiatkom budúceho mesiaca a posledný výsuv je naplánovaný na koniec októbra. Podľa primátora Bratislavy Iva Nesrovnala posledný výsuv konštrukcie sa bude robiť z podpornej lode a vyžiada si zastavenie lodnej dopravy na Dunaji. Na most začnú postupne inštalovať aj osvetlenie.

SkryťVypnúť reklamu

Práce postupujú aj na Štúrovej ulici v Starom Meste, kde finišujú práce na električkovom zvršku na križovatke Štúrovej a Jesenského. Pre rekonštrukciu električkového triangla Štúrova – Jesenského od júla v tomto úseku nejazdia električky, električkovú dopravu mesto plánuje obnoviť začiatkom októbra. Po ukončení stavebných prác už budú môcť električky z Jesenského odbočovať nielen doľava na Kamenné námestie, ale aj doprava na Štúrovu ulicu. Ako ďalej dodala hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová, pokračujú práce aj na betonáži železničného zvršku na Štúrovej ulici, kde budú robotníci počas októbra pokladať koľajnice. Pracovať sa začína aj na zastávke na Štúrovej ulici pri Šafárikovom námestí. Čas sa kráti a práce postupne postupujú v tomto smere do finále,“ dodáva Kratochvílová. Pripomína však, že naďalej nebude možné parkovať v časti Múzejnej ulice, toto obmedzenie platí až do konca novembra.

SkryťVypnúť reklamu

Pracuje sa aj na petržalskej strane Dunaja. Na Bosákovej ulici už dokončujú zastávky, namontované sú už aj prvé prístrešky na zastávkach. Po stavebnej stránke je hotová už aj tzv. meniareň, ktorá vyrastá na petržalskej strane. Ako vysvetlila Kratochvílová, ide o technické zariadenie pre trakčné vozidlá slúžiace na technickú obslužnosť električkovej radiály.

Vedenie bratislavskej radnice je síce s postupom prác spokojné, no inak to vidia niektorí bratislavskí mestskí poslanci. Stav projektu začiatkom tohto mesiaca kritizovali poslanci z mestského klubu Bratislava Inak spolu s aktivistami z rovnomenného občianskeho združenia. Podľa poslancov zhotoviteľ stavbu nezvláda a pochybujú, že sa projekt podarí dokončiť včas. Poslanci pripomínali, že jediný zmluvný termín na dokončenie projektu vypršal už na konci augusta, no zatiaľ však podľa nich nie je dokončená ani jedna časť stavby. Vedenie mesta i zhotoviteľa projektu preto vyzývajú, aby urobili zásadné opatrenia, ktoré by viedli k dokončeniu projektu do decembra tohto roka. Vidieť by tiež chceli harmonogram prác.

SkryťVypnúť reklamu

Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most rekonštruuje Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH a je financovaný z eurofondov. Európska komisia už odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto Bratislava. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 368
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 966
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 529
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 700
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 609
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 129
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 565
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 3 355
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 656
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 345
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 167
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 117
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 10 913
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 321
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 893
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 823
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
SkryťZatvoriť reklamu