SME

O parkovaní v Petržalke sa rozhodne neskôr, starosta materiál stiahol

Starosta Vladimír Bajan však materiál na začiatku zasadnutia stiahol s argumentom, že treba ešte vytvoriť priestor na zapracovanie pripomienok odbornej i laickej verejnosti.

Starosta Bajan.Starosta Bajan. (Zdroj: ARCHÍV SME)

PETRŽALKA. V bratislavskej Petržalke sa má za parkovanie platiť. Odstaviť svoje auto v najväčšej mestskej časti má vyjsť rezidenta na 60 eur ročne za prvé auto, nerezidenta na 800 eur. Takéto poplatky za parkovaciu kartu mali dnes schvaľovať miestni petržalskí poslanci. Starosta Vladimír Bajan však materiál na začiatku zasadnutia stiahol s argumentom, že treba ešte vytvoriť priestor na zapracovanie pripomienok odbornej i laickej verejnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Vytvoríme priestor na stretnutie, myslím si, že by to mohlo pomôcť pochopeniu celej problematiky a upokojilo situáciu," uviedol Bajan. "Všetci dobre vieme, že je to stiahnuté preto, lebo ste nemali dostatok hlasov na schválenie," podotkol poslanec Peter Cmorej. "Návrh bol stiahnutý na základe požiadaviek predsedov klubov, lebo chceme ešte diskutovať. To je jediné," oponoval poslanec Oliver Kríž s tým, že k návrhu vznikli mnohé výhrady zo strany poslancov i verejnosti. Na rokovanie prišli aj občania, ktorí začali vykrikovať "Zmluvu zrušiť!"

SkryťVypnúť reklamu

Rezidenti

Parkovacia politika má uprednostniť obyvateľa Petržalky pred vodičom z inej mestskej časti či mimobratislavského. Petržalčan si bude môcť pre parkovanie svojho auta, aj firemného, kúpiť rezidentskú kartu, za ktorú by mal podľa pôvodného materiálu na rok zaplatiť 60 eur. Ale to len pri prvom aute, pri druhom by sa mala suma vyšplhať na 90 eur, pri druhom na 120 eur. Na jeden byt bude pritom možné vydať tri rezidentské parkovacie karty. Vodič, ktorý nemá trvalý pobyt alebo miesto podnikania na území mestskej časti, zaplatí však za abonentskú kartu niekoľkonásobne viac, a to 800 eur. Abonent bude mať pritom nárok na vydanie najviac jednej parkovacej karty.

Rezidenti a abonenti by mali môcť zaparkovať na vyhradených parkoviskách zóny, ktoré budú na to určené. Ak tam nenájdu miesto pre svoje auto, budú mať podľa pôvodného návrhu nárok zaparkovať na parkovacom mieste určenom pre návštevníkov. Pre tých plánuje mestská časť vyhradiť päť až 20 percent zo svojich komunikácií na cestách tretej a štvrtej triedy a ďalších 1500 až 2000 áut na mestských cestách prvej a druhej triedy. Tieto miesta budú bezplatné. V Petržalke má pritom fungovať aj dočasné, hodinové parkovanie.

SkryťVypnúť reklamu

Externá firma

Mestská časť nebude parkovací systém prevádzkovať, túto úlohu sa rozhodla zveriť externej firme. Vo verejnej obchodnej súťaži, ktorú niektorí poslanci Petržalky kritizovali, z troch kandidátov vybrala spoločnosť EEI a v júni s ňou podpísala koncesnú zmluvu na zabezpečenie prevádzky parkovacieho systému. S firmou sa v zmluve dohodla, že výška odplaty z predaja jednej rezidentskej i abonentskej karty sa bude pohybovať na úrovni 40 eur bez DPH. Pri predaní 20.000 parkovacích kariet suma klesne na 32 eur bez DPH.

Podľa zástupcu petržalského starostu Jána Bučana sa iba vstupné náklady prevádzkovateľa vyšplhajú na asi dva milióny eur. "Výška odplaty zodpovedá komplexnosti a náročnosti zavádzania daného systému. Medzi zmluvné povinnosti prevádzkovateľa patrí aj letná a zimná údržba parkovacích boxov," podotkol. Prevádzkovateľ je tiež podľa samosprávy povinný skontrolovať denne päťtisíc áut a jednotlivé zóny monitorovať.

SkryťVypnúť reklamu

Všetky príjmy pritom pôjdu podľa samosprávy na účet mestskej časti a tá bude spoločnosti vyplácať odmenu. Samospráva predpokladá, že z parkovania bude mať ročný príjem asi 500.000 eur, ktoré majú byť viazané len na vytváranie nových parkovacích miest.

Novú parkovaciu politiku sa samospráva chystá spustiť od budúceho roku.

Parkovanie

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 21 044
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 176
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 5 380
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 866
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 823
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 430
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 280
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 267
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 351
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 239
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 11 492
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 482
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 461
  6. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 356
  7. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 629
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 6 052
  1. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  2. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  3. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  4. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  5. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  6. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  7. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  8. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
SkryťZatvoriť reklamu