SME

Hlavné mesto plánuje modernizáciu Vajnorskej radiály

Bratislavská samospráva plánuje modernizovať Vajnorskú radiálu, od Trnavského mýta až po obratisko pri Zlatých pieskoch.

(Zdroj: ilustračné TASR)

S prácami by sa malo začať v roku 2017. Ich ukončenie je plánované o tri roky neskôr.

BRATISLAVA. V rámci rekonštrukcie sa majú nahradiť zastarané a opotrebované konštrukcie električkovej trate. Zároveň sa plánuje realizácia nových prevádzkových zariadení a technológií na zvýšenie kvality prepravy cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S prácami by sa malo začať v roku 2017. Ich ukončenie je plánované o tri roky neskôr. Podľa zámeru sa modernizáciou radiály má dosiahnuť zníženie hluku a vibrácií, zvýšenie prepravnej rýchlosti či skvalitnenie samotnej prevádzky električkovej dopravy. Odstrániť sa tu preto má napríklad nedostatočný stav koľajovej trate. Plánuje sa aj inštalácia antivibračných podložiek, výmena pevných trakčných zariadení či zvýšenie kapacity zastávok a ich vybavenie informačnými systémami či prístreškami.

SkryťVypnúť reklamu

Modernizácia Vajnorskej radiály je momentálne navrhnutá v dvoch variantných riešeniach. Celkové predpokladané náklady sú pri prvom variante vo výške 59.310.426 eur. Pri druhom možnom riešení sa náklady pohybujú na úrovni 58.829.926 eur.

Súčasný stav radiály v úseku Trnavské mýto-Zlaté piesky je podľa zámeru v nevyhovujúcom technickom stave. "Opotrebovanie trate si vyžaduje finančne náročné lokálne opravy, ktoré nezlepšujú jej celkový stav. Električková doprava nie je bezbariérovo prístupná, čím neumožňuje využívanie osobám so zníženou schopnosťou pohybu a orientácie," píše sa v dokumente. Električkové zástavky podľa neho nevyhovujú z hľadiska kapacity, umiestnenia, bezpečnosti a komfortu. Trať je v súčasnosti zdrojom hluku a prašnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Vajnorská radiála je jednou zo štyroch základných vetiev bratislavskej električkovej dopravy. Predstavuje dôležitú spojnicu medzi východnou priemyselnou zónou a centrom hlavného mesta. Významná je i väzba na železničnú trať Bratislava-Komárno.

Zámer modernizácie Vajnorskej radiály je momentálne v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 76 781
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 364
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 064
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 115
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 198
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 197
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 256
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 574
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 550
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 55 484
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 484
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 329
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 940
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 583
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 8 982
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu