SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

O vedenie DPB sa celkovo uchádza 17 kandidátov

Terajší generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Ľubomír Belfi vo svojom pláne rozvoja spoločnosti uviedol, že jeho ambíciou je pokračovať vo vyrovnanom hospodárení, optimalizácii nákladov, modernizácii vozidlového parku a údržbovej základne.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. V pondelok 7. septembra sa rozhodne, kto dostane v druhom kole možnosť uchádzať sa o pozíciu generálneho riaditeľa a predsedu predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB). Výberová komisia bude vyberať zo 17 kandidátov, ktorí prejavili záujem DPB viesť. Ich profesijné životopisy i rozvojové plány spoločnosti si môže verejnosť prečítať na stránke hlavného mesta www.bratislava.sk.

Na čele DPB chce stáť súčasný najvyšší manažér spoločnosti, ale aj bývalí šéfovia podniku. Terajší generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Ľubomír Belfi vo svojom pláne rozvoja spoločnosti uviedol, že jeho ambíciou je pokračovať vo vyrovnanom hospodárení, optimalizácii nákladov, modernizácii vozidlového parku a údržbovej základne. Jedným z prostriedkov na znižovanie nákladov je podľa Belfiho vytvoriť expresné linky na vybraných úsekoch hlavného mesta, napríklad na trase Centrum-Patrónka-Devínska Nová Ves. Belfi chce tiež výrazne zvýšiť počet zastávok na znamenie.

Skryť Vypnúť reklamu

Pavel Derkay, ktorý DPB viedol v rokoch 2009 až 2011, chce okrem iného vybudovať vozovňu v oblasti Bratislava-západ, čo podľa jeho názoru umožní minimalizovať neproduktívne kilometre. Chce takisto pripraviť plán efektívneho využívania trolejbusovej siete a rozvoj hybridných systémov ako zdroja pohonu.

Šéf DPB v rokoch 2007-2009 Róbert Kadnár chce v rámci svojich plánov vytvoriť projekt prepojenia trolejbusovej trate z Dlhých Dielov cez Staré Grunty a Mlynskú dolinu s Kramármi a vozovňou na Hroboňovej ulici. Ďalej zvýšiť výpravu vozidiel na 95 percent, o čo by sa mala postarať obnova zastaraných vozidiel, zvyšovanie prepravnej rýchlosti i skvalitnenie servisu.

Medzi ďalšími kandidátmi, ktorí sa uchádzajú o post generálneho riaditeľa DPB a predsedu predstavenstva spoločnosti, je aj Zdeněk Schraml, ktorý do februára tohto roka zastával funkciu generálneho riaditeľa Dopravného podniku mesta Košice, v minulosti šéfoval Letisku M.R. Štefánika - Airport Bratislava. a.s. Vo svojom pláne rozvoja DPB spomína medzi strategickými cieľmi aj účasť vyššieho územného celku, poprípade štátu na financovaní spoločnosti. Chce takisto postupne zavádzať elektrobusy.

Skryť Vypnúť reklamu

Medzi kandidátmi na riadenie DPB sú aj jeho terajší zamestnanci a tiež ľudia, ktorí pracujú v oblasti marketingu či v bankovom sektore.

Okrem životopisov 17 kandidátov v prípade DPB sa na stránke hlavného mesta SR Bratislavy nachádzajú aj kandidáti, ktorí majú záujem obsadiť kľúčové pozície v ďalších troch bratislavských mestských podnikoch - Odvoz a likvidácia odpadu (OLO), Metro Bratislava a Bratislavská vodárenská spoločnosť (BVS). V prípade OLO je 17 kandidátov, do výberového konania týkajúceho sa BVS je prihlásených 16 kandidátov, dvaja kandidáti chcú viesť Metro Bratislava.

Komisia zložená z poslancov mestského zastupiteľstva, zástupcov primátora a organizácie Transparency International Slovensko v pondelok 7. septembra rozhodne, kto z kandidátov postúpi do druhého kola, ktorým bude verejná prezentácia. Hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová uviedla, že híring by sa mal uskutočniť v stredu 9. septembra.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa hovorkyne by do druhého kola mali postúpiť traja až piati uchádzači. Výnimka bude platiť v prípade spoločnosti Metro Bratislava, pretože o jej vedenie sa uchádzajú len dvaja kandidáti. Víťazov výberových konaní bude schvaľovať mestské zastupiteľstvo koncom septembra.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 214
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 460
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 117
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 220
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 749
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 731
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 492
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 645
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 561
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 542
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu