O vedenie DPB sa celkovo uchádza 17 kandidátov

Terajší generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Ľubomír Belfi vo svojom pláne rozvoja spoločnosti uviedol, že jeho ambíciou je pokračovať vo vyrovnanom hospodárení, optimalizácii nákladov, modernizácii vozidlového parku a údržbovej základne.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. V pondelok 7. septembra sa rozhodne, kto dostane v druhom kole možnosť uchádzať sa o pozíciu generálneho riaditeľa a predsedu predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB). Výberová komisia bude vyberať zo 17 kandidátov, ktorí prejavili záujem DPB viesť. Ich profesijné životopisy i rozvojové plány spoločnosti si môže verejnosť prečítať na stránke hlavného mesta www.bratislava.sk.

Na čele DPB chce stáť súčasný najvyšší manažér spoločnosti, ale aj bývalí šéfovia podniku. Terajší generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Ľubomír Belfi vo svojom pláne rozvoja spoločnosti uviedol, že jeho ambíciou je pokračovať vo vyrovnanom hospodárení, optimalizácii nákladov, modernizácii vozidlového parku a údržbovej základne. Jedným z prostriedkov na znižovanie nákladov je podľa Belfiho vytvoriť expresné linky na vybraných úsekoch hlavného mesta, napríklad na trase Centrum-Patrónka-Devínska Nová Ves. Belfi chce tiež výrazne zvýšiť počet zastávok na znamenie.

Pavel Derkay, ktorý DPB viedol v rokoch 2009 až 2011, chce okrem iného vybudovať vozovňu v oblasti Bratislava-západ, čo podľa jeho názoru umožní minimalizovať neproduktívne kilometre. Chce takisto pripraviť plán efektívneho využívania trolejbusovej siete a rozvoj hybridných systémov ako zdroja pohonu.

Šéf DPB v rokoch 2007-2009 Róbert Kadnár chce v rámci svojich plánov vytvoriť projekt prepojenia trolejbusovej trate z Dlhých Dielov cez Staré Grunty a Mlynskú dolinu s Kramármi a vozovňou na Hroboňovej ulici. Ďalej zvýšiť výpravu vozidiel na 95 percent, o čo by sa mala postarať obnova zastaraných vozidiel, zvyšovanie prepravnej rýchlosti i skvalitnenie servisu.

Medzi ďalšími kandidátmi, ktorí sa uchádzajú o post generálneho riaditeľa DPB a predsedu predstavenstva spoločnosti, je aj Zdeněk Schraml, ktorý do februára tohto roka zastával funkciu generálneho riaditeľa Dopravného podniku mesta Košice, v minulosti šéfoval Letisku M.R. Štefánika - Airport Bratislava. a.s. Vo svojom pláne rozvoja DPB spomína medzi strategickými cieľmi aj účasť vyššieho územného celku, poprípade štátu na financovaní spoločnosti. Chce takisto postupne zavádzať elektrobusy.

Medzi kandidátmi na riadenie DPB sú aj jeho terajší zamestnanci a tiež ľudia, ktorí pracujú v oblasti marketingu či v bankovom sektore.

Okrem životopisov 17 kandidátov v prípade DPB sa na stránke hlavného mesta SR Bratislavy nachádzajú aj kandidáti, ktorí majú záujem obsadiť kľúčové pozície v ďalších troch bratislavských mestských podnikoch - Odvoz a likvidácia odpadu (OLO), Metro Bratislava a Bratislavská vodárenská spoločnosť (BVS). V prípade OLO je 17 kandidátov, do výberového konania týkajúceho sa BVS je prihlásených 16 kandidátov, dvaja kandidáti chcú viesť Metro Bratislava.

Komisia zložená z poslancov mestského zastupiteľstva, zástupcov primátora a organizácie Transparency International Slovensko v pondelok 7. septembra rozhodne, kto z kandidátov postúpi do druhého kola, ktorým bude verejná prezentácia. Hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová uviedla, že híring by sa mal uskutočniť v stredu 9. septembra.

Podľa hovorkyne by do druhého kola mali postúpiť traja až piati uchádzači. Výnimka bude platiť v prípade spoločnosti Metro Bratislava, pretože o jej vedenie sa uchádzajú len dvaja kandidáti. Víťazov výberových konaní bude schvaľovať mestské zastupiteľstvo koncom septembra.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  2. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  3. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  4. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  5. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  6. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  8. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  9. Investment Advisory Guide for Slovakia
  10. Ako naučiť vaše deti správne zaobchádzať s peniazmi?
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 26 691
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 22 914
  3. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 19 679
  4. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 13 077
  5. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 12 865
  6. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 11 452
  7. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 7 693
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 7 330
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 6 568
  10. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 5 142