SME
Pondelok, 25. september, 2023 | Meniny má Vladislav

Mesto urobí ďalšie úpravy na električkovej trati na Hlavnú stanicu

Mesto chystá úpravy bezbariérových prechodov po celej dĺžke trate, dodatočnú výsadbu okolo trate v úseku Žilinská Mýtna, živý plot doplnený stromami a úpravu chodníkov okolo Národnej banky Slovenska.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Po trojmesačnej výluke začali od 1. septembra na Hlavnú stanicu v Bratislave opäť premávať električky. V rámci modernizácie trate v úseku Radlinského Štefanovičova hlavné mesto vymenilo električkový zvršok, nainštalovalo nové informačné tabule a nové prístrešky na zastávkach.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako pripomenul primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal, zmodernizovaný úsek je súčasťou komplexnej obnovy električkových radiál v Bratislave.

"V týchto súvislostiach opravujeme aj hrubé pochybenia spôsobené Dopravným podnikom Bratislava (DPB), ktorý investoval do nákupu nových električiek ešte pred obnovou električkových tratí, alebo nakúpil nové vozidlá a nepočítal so zmenami označovačov," upozornil Nesrovnal.

SkryťVypnúť reklamu

Obvinenia

DPB tieto obvinenia odmieta. Zástupcovia prepravcu tiež upozornili, že DPB z dôvodu sfunkčnenia trate na Hlavnú stanicu, vykonal opravu vrchného úseku z vlastných prostriedkov. "Až na základe tejto opravy riadiaci orgán povolil čerpanie z fondov EÚ na modernizáciu spodného úseku. Hlavnú zásluhu na sfunkčnení trate má teda jednoznačne DPB," uviedla hovorkyňa spoločnosti Adriana Volfová. "Akékoľvek chyby v projekte odmietame. Projektová dokumentácia sa vypracovala ešte pred siedmimi rokmi a ak aj nejaká úprava bola, realizovalo ju mesto. Ak teda aj vznikli nejaké pochybenia, spôsobilo ich mesto, nie DPB. Investorom bolo mesto, takže mesto je aj za celý projekt realizácie zodpovedné," dodala.

Primátor avizoval, že príde ešte k ďalším úpravám nad rámec pôvodného projektu. Mesto chystá úpravy bezbariérových prechodov po celej dĺžke trate, dodatočnú výsadbu okolo trate v úseku Žilinská Mýtna, živý plot doplnený stromami a úpravu chodníkov okolo Národnej banky Slovenska. "Náklady na ich realizáciu uvoľní mesto z rozpočtového balíka," konštatoval primátor.

SkryťVypnúť reklamu

Z roku 1985

Trať bola pôvodne vybudovaná ešte v roku 1985 a jej obnova je jedným z projektov modernizácie električkových tratí, ktoré sú spolufinancované z prostriedkov Európskej únie. Projekt modernizácie úseku Radlinského - Štefanovičova mal plánovaný realizovaný rozpočet 4.045.332 eur, z toho zmluvná hodnota diela predstavovala 3.933.732 eur, zvyšok boli financie určené na stavebný dozor. Projekt je spolufinancovaný z prostriedkov EÚ, 85 percent nákladov pokryli zdroje Kohézneho fondu EÚ prostredníctvom Operačného programu Doprava 2007-2013, desať percent bolo financovaných zo štátneho rozpočtu a päťpercentným spolufinancovaním sa na projekte podieľalo hlavné mesto. Definitívna kolaudácia trate je naplánovaná najneskôr na január 2016.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme
  2. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  3. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  4. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka
  5. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát
  6. Rivalita až na dreň. Pozrite si najväčšie súboje v F1
  7. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom
  8. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  1. Via Pribina spúšťa súťaž INOVÁTOR1
  2. Príprava do školy nemusí byť nuda, HOME ju premení na zábavu
  3. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  4. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát
  5. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka
  6. Richard Sulík: Volvo je pre Slovensko absolútna zmena hry
  7. Hladinka smeruje do Košíc!
  8. Rivalita až na dreň. Pozrite si najväčšie súboje v F1
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 14 901
  2. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 6 806
  3. Hladinka smeruje do Košíc! 6 664
  4. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 042
  5. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 974
  6. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 074
  7. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 2 168
  8. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu 1 995
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  2. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  3. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  4. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  6. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  7. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  8. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 64 236
  2. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 35 036
  3. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 29 760
  4. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 29 699
  5. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 24 722
  6. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 11 219
  7. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 9 710
  8. Ladislav Matejka: Ako Slovensko vyhralo Volvo (skutočný príbeh) 7 410
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
SkryťZatvoriť reklamu