SME
Pondelok, 27. jún, 2022 | Meniny má Ladislav, Ladislava

Mesto urobí ďalšie úpravy na električkovej trati na Hlavnú stanicu

Mesto chystá úpravy bezbariérových prechodov po celej dĺžke trate, dodatočnú výsadbu okolo trate v úseku Žilinská Mýtna, živý plot doplnený stromami a úpravu chodníkov okolo Národnej banky Slovenska.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Po trojmesačnej výluke začali od 1. septembra na Hlavnú stanicu v Bratislave opäť premávať električky. V rámci modernizácie trate v úseku Radlinského Štefanovičova hlavné mesto vymenilo električkový zvršok, nainštalovalo nové informačné tabule a nové prístrešky na zastávkach.

Ako pripomenul primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal, zmodernizovaný úsek je súčasťou komplexnej obnovy električkových radiál v Bratislave.

"V týchto súvislostiach opravujeme aj hrubé pochybenia spôsobené Dopravným podnikom Bratislava (DPB), ktorý investoval do nákupu nových električiek ešte pred obnovou električkových tratí, alebo nakúpil nové vozidlá a nepočítal so zmenami označovačov," upozornil Nesrovnal.

SkryťVypnúť reklamu

Obvinenia

DPB tieto obvinenia odmieta. Zástupcovia prepravcu tiež upozornili, že DPB z dôvodu sfunkčnenia trate na Hlavnú stanicu, vykonal opravu vrchného úseku z vlastných prostriedkov. "Až na základe tejto opravy riadiaci orgán povolil čerpanie z fondov EÚ na modernizáciu spodného úseku. Hlavnú zásluhu na sfunkčnení trate má teda jednoznačne DPB," uviedla hovorkyňa spoločnosti Adriana Volfová. "Akékoľvek chyby v projekte odmietame. Projektová dokumentácia sa vypracovala ešte pred siedmimi rokmi a ak aj nejaká úprava bola, realizovalo ju mesto. Ak teda aj vznikli nejaké pochybenia, spôsobilo ich mesto, nie DPB. Investorom bolo mesto, takže mesto je aj za celý projekt realizácie zodpovedné," dodala.

Primátor avizoval, že príde ešte k ďalším úpravám nad rámec pôvodného projektu. Mesto chystá úpravy bezbariérových prechodov po celej dĺžke trate, dodatočnú výsadbu okolo trate v úseku Žilinská Mýtna, živý plot doplnený stromami a úpravu chodníkov okolo Národnej banky Slovenska. "Náklady na ich realizáciu uvoľní mesto z rozpočtového balíka," konštatoval primátor.

SkryťVypnúť reklamu

Z roku 1985

Trať bola pôvodne vybudovaná ešte v roku 1985 a jej obnova je jedným z projektov modernizácie električkových tratí, ktoré sú spolufinancované z prostriedkov Európskej únie. Projekt modernizácie úseku Radlinského - Štefanovičova mal plánovaný realizovaný rozpočet 4.045.332 eur, z toho zmluvná hodnota diela predstavovala 3.933.732 eur, zvyšok boli financie určené na stavebný dozor. Projekt je spolufinancovaný z prostriedkov EÚ, 85 percent nákladov pokryli zdroje Kohézneho fondu EÚ prostredníctvom Operačného programu Doprava 2007-2013, desať percent bolo financovaných zo štátneho rozpočtu a päťpercentným spolufinancovaním sa na projekte podieľalo hlavné mesto. Definitívna kolaudácia trate je naplánovaná najneskôr na január 2016.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  3. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  8. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  1. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  2. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  3. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  4. Prešovský Fragaria Cup oslavuje 20 rokov
  5. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  6. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  7. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  8. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 28 182
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 094
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 7 836
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 987
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 894
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 851
  7. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 887
  8. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 1 596
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 071
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 279
  3. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 901
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 827
  5. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 5 586
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 485
  7. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 4 480
  8. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 242
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu