SME
Streda, 23. jún, 2021 | Meniny má SidóniaKrížovkyKrížovky

Na hlavnú stanicu jazdia električky, zatiaľ iba dvojka

Oprava časti trate v úseku Radlinského - Štefanovičova stojí vyše štyri milióny eur, mesto na modernizáciu získalo príspevok z eurofondov z Operačného programu Doprava 2007 - 2013.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA, Na Hlavnú stanicu Bratislava opäť premávajú električky, hlavné mesto dokončilo modernizáciu trate v úseku Radlinského - Štefanovičova. Modernizácia časti trate nadväzuje na opravu úseku od hlavnej stanice po ministerstvo financií. Na hlavnú stanicu zatiaľ premávajú len električky na linke číslo 2 od ŽST Nové Mesto, po dokončení rekonštrukcie na Jesenského ulici opäť obnovia aj linku č. 1. Mesto obnovilo električkovú dopravu na hlavnú stanicu 1. septembra po trojmesačnej výluke. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

Skryť Vypnúť reklamu

Oprava časti trate v úseku Radlinského - Štefanovičova stojí vyše štyri milióny eur. Mesto na modernizáciu získalo príspevok z eurofondov z Operačného programu Doprava 2007 - 2013. V úseku od ministerstva financií po Radlinského za posledné tri mesiace zrekonštruovali električkovú trať, opravili dve zastávky, cestnú svetelnú signalizáciu i časti dotknutých križovatiek. Mesto nechalo vymeniť električkový zvršok, nainštalovali tu nové informačné tabule a pribudli aj nové prístrešky na zastávkach, priblížila práce hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová. Trať by mala byť skolaudovaná najneskôr v januári 2016.

Projekt rekonštrukcie trate sa však stretol aj s kritikou súčasného primátora Iva Nesrovnala. Tá neminula ani Dopravný podnik Bratislava. „Projekt mal mnohé nedostatky, ktoré sme po jeho prevzatí museli riešiť. Je súčasťou komplexnej obnovy električkových radiál v Bratislave, ktorá je jednou z našich priorít. V týchto súvislostiach opravujeme aj hrubé pochybenia spôsobené Dopravným podnikom, ktorý investoval do nákupu nových električiek ešte pred obnovou električkových tratí, alebo nakúpil nové vozidlá a nepočítal so zmenami označovačov. Preto je dôležité, aby po novom výberovom konaní mohli podnik riadiť odborníci, ktorí budú dopravu v meste rozvíjať efektívnejšie a kvalitnejšie a takéto chyby sa nebudú opakovať,“ zhodnotil situáciu primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Skryť Vypnúť reklamu

Primátor chce v Bratislave vybudovať trať európskych rozmerov, preto robí mesto na trati úpravy aj nad rámec pôvodného projektu. Radnica ich zaplatí podľa primátora z vlastného rozpočtu. Po celej dĺžke trate teda ešte pribudnú bezbariérové priechody, mesto pripravuje aj dodatočnú výsadbu okolo trate v úseku Žilinská - Mýtna, pribudne tu aj živý plot doplnený stromami a mesto naplánovalo aj úpravu chodníkov okolo Národnej banky Slovenska.

Modernizácia časti trate nadväzuje na opravu úseku od hlavnej stanice po ministerstvo financií. Rekonštrukciu vrchného úseku trate vlani zabezpečil Dopravný podnik Bratislava. Oprava stála približne 1,2 milióna eur a zložili sa na ňu Dopravný podnik a investor rekonštrukcie predstaničného priestoru - spoločnosť Transprojekt. Práce trvali približne desať týždňov, električky začali z hlavnej stanice opätovne premávať 11. novembra 2014. Nadväzujúcu modernizáciu trate až po Radlinského pripravovalo ešte bývalé vedenie hlavného mesta. Na radnici vtedy hovorili, že aj zvyšok trate treba opraviť tak, aby mohla v budúcnosti nadväzovať na plánovanú podzemnú električkovú trať z hlavnej stanice. Tú sľúbila postaviť spoločnosť Transprojekt, ktorá stojí za projektom prestavby okolia hlavnej stanice. Investor však s prácami ešte nezačal, no projekt má byť hotový do konca roka 2016.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam patria rolky z toaletného papiera? Dávať dole etikety zo sklenených nádob?
  2. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  3. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  4. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  5. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  6. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  7. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  8. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  9. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  10. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  1. Koniec čakania na kuriéra
  2. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  3. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  4. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  5. Václav Vydra: Ako nedostať pokutu v úseku kde je meraná rýchlosť
  6. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  7. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  8. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  9. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  10. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 10 964
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 637
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 7 100
  4. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 6 186
  5. Stiahnite si stovky e-kníh 4 424
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 4 261
  7. Crème de la crème po slovensky 3 256
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 934
  9. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 2 806
  10. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 2 605
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu