Na hlavnú stanicu jazdia električky, zatiaľ iba dvojka

Oprava časti trate v úseku Radlinského - Štefanovičova stojí vyše štyri milióny eur, mesto na modernizáciu získalo príspevok z eurofondov z Operačného programu Doprava 2007 - 2013.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA, Na Hlavnú stanicu Bratislava opäť premávajú električky, hlavné mesto dokončilo modernizáciu trate v úseku Radlinského - Štefanovičova. Modernizácia časti trate nadväzuje na opravu úseku od hlavnej stanice po ministerstvo financií. Na hlavnú stanicu zatiaľ premávajú len električky na linke číslo 2 od ŽST Nové Mesto, po dokončení rekonštrukcie na Jesenského ulici opäť obnovia aj linku č. 1. Mesto obnovilo električkovú dopravu na hlavnú stanicu 1. septembra po trojmesačnej výluke. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

Oprava časti trate v úseku Radlinského - Štefanovičova stojí vyše štyri milióny eur. Mesto na modernizáciu získalo príspevok z eurofondov z Operačného programu Doprava 2007 - 2013. V úseku od ministerstva financií po Radlinského za posledné tri mesiace zrekonštruovali električkovú trať, opravili dve zastávky, cestnú svetelnú signalizáciu i časti dotknutých križovatiek. Mesto nechalo vymeniť električkový zvršok, nainštalovali tu nové informačné tabule a pribudli aj nové prístrešky na zastávkach, priblížila práce hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová. Trať by mala byť skolaudovaná najneskôr v januári 2016.

Projekt rekonštrukcie trate sa však stretol aj s kritikou súčasného primátora Iva Nesrovnala. Tá neminula ani Dopravný podnik Bratislava. „Projekt mal mnohé nedostatky, ktoré sme po jeho prevzatí museli riešiť. Je súčasťou komplexnej obnovy električkových radiál v Bratislave, ktorá je jednou z našich priorít. V týchto súvislostiach opravujeme aj hrubé pochybenia spôsobené Dopravným podnikom, ktorý investoval do nákupu nových električiek ešte pred obnovou električkových tratí, alebo nakúpil nové vozidlá a nepočítal so zmenami označovačov. Preto je dôležité, aby po novom výberovom konaní mohli podnik riadiť odborníci, ktorí budú dopravu v meste rozvíjať efektívnejšie a kvalitnejšie a takéto chyby sa nebudú opakovať,“ zhodnotil situáciu primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Primátor chce v Bratislave vybudovať trať európskych rozmerov, preto robí mesto na trati úpravy aj nad rámec pôvodného projektu. Radnica ich zaplatí podľa primátora z vlastného rozpočtu. Po celej dĺžke trate teda ešte pribudnú bezbariérové priechody, mesto pripravuje aj dodatočnú výsadbu okolo trate v úseku Žilinská - Mýtna, pribudne tu aj živý plot doplnený stromami a mesto naplánovalo aj úpravu chodníkov okolo Národnej banky Slovenska.

Modernizácia časti trate nadväzuje na opravu úseku od hlavnej stanice po ministerstvo financií. Rekonštrukciu vrchného úseku trate vlani zabezpečil Dopravný podnik Bratislava. Oprava stála približne 1,2 milióna eur a zložili sa na ňu Dopravný podnik a investor rekonštrukcie predstaničného priestoru - spoločnosť Transprojekt. Práce trvali približne desať týždňov, električky začali z hlavnej stanice opätovne premávať 11. novembra 2014. Nadväzujúcu modernizáciu trate až po Radlinského pripravovalo ešte bývalé vedenie hlavného mesta. Na radnici vtedy hovorili, že aj zvyšok trate treba opraviť tak, aby mohla v budúcnosti nadväzovať na plánovanú podzemnú električkovú trať z hlavnej stanice. Tú sľúbila postaviť spoločnosť Transprojekt, ktorá stojí za projektom prestavby okolia hlavnej stanice. Investor však s prácami ešte nezačal, no projekt má byť hotový do konca roka 2016.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  2. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  3. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  4. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  5. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  6. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  7. Cíťte sa v priestore príjemne
  8. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 923
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 450
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 361
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 102
  5. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 953
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 944
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 781
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 573
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 795
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 1 784